Крок 1. Визначення цілей функціонування внутрішньої системи. Забезпечити рівні умови для навчання і розвитку учнів, незалежно від їхньої статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо; Надавати якісні освітні послуги та підвищувати довіру до системи оцінювання результатів навчання;Створити та підтримувати у закладі освіти безпечне освітнє середовище; Приймати обґрунтовані управлінські рішення щодо реалізації політики забезпечення якості освіти та освітньої діяльності закладу;Забезпечити принципи та механізми реалізації академічної доброчесності в закладі освіти
Внутрішня система розбудовується в закладі освіти для реалізації таких цілей: Створювати умови навчання та праці, які забезпечують партнерство учасників освітнього процесу;Відстежувати функціонування освітніх та управлінських процесів і вносити необхідні корективи; Отримувати постійний зворотний зв’язок щодо якості результатів навчання учнів та вчасно реагувати на виявлені проблеми;Відстежувати результати навчання осіб з особливими освітніми потребами для створення оптимальних умов їхнього навчання та розвитку;Постійно вдосконалювати якість педагогічної діяльності, системи оцінювання закладу освіти, освітнього середовища; Підвищити ефективність використання інформаційних, матеріальних та кадрових ресурсів у закладі освіти;Забезпечити прозорість діяльності закладу освіти, що підвищить довіру учасників освітнього процесу до нього та ін.
Крок 4. Визначення критеріїв оцінювання функціонування системи !!! Для вимірювання напрямів та правил самооцінювання компонентів внутрішньої системи розробляються критерії та індикатори. Критерій — мірило, підстава для оцінювання об’єкта спостереженняІндикатор — це показник, що відображає стан об’єкта спостереження, його якісні або кількісні характеристики
Використана література. Абетка для директора. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Київ — 2021. Бобровський М. В., Горбачов С.І., Заплотинська О. О., Ліннік О. О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти — 2-ге видання, перероб. і доп. — Київ, Державна служба якості освіти, 2021 — 350 с