Так, на длительном этапе общего образования формируется целостное представление о мире, науке и ценностях общества, т.е. формируется социальный опыт: опыт познания, отношений и деятельности. В настоящее время социализация все чаще определяется как двусторонний процесс. С одной стороны, индивид усваивает социальный опыт, входя в определенную социальную среду. С другой стороны, в процессе социализации он воспроизводит систему социальных связей за счет активного вхождения в среду. Иными словами, человек в процессе социализации не только обогащается опытом, но и реализует себя. А. В. Мудрик
У процесі реформування суспільства змінюються роль і функціі освіти, які зміщуються з обслуговування інтересів суспільства на…Метою освіти у відповідності з новими підходами визначено розвиток особистостізадоволення потреб соціальних групзадоволення потреб особистостізадоволення потреб суспільства
Понятійно-категоріальний апарат. Соціалізація — процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціа-льна організація) шляхом засвоєння ним еле-ментів культури, соціальних норм і ціннос-тей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості. Соціалізація визначається як накопичення людиною соціального досвіду та відтворе-ння його у власній життєдіяльності.
Понятійно-категоріальний апарат. Соціалізація особистості:процес становлення особистості як актив-ного суб’єкта громадянського суспільства; процес формування особистості у певних соціальних умовах, опанування людиною соціального досвіду, у ході якого людина пе-ретворює соціальний досвід у власні ціннос-ті й орієнтації, вибірково вводить у свою систему поведінки ті норми і шаблони, що прийняті в суспільстві або групі (Е. Еріксон. Концепція розвитку особистості)
Понятійно-категоріальний апарат. Соціально компетентна особистість:здатна гнучко орієнтуватися в постійно змінних мінливих соціальних умовах та ефективно взає-модіяти з соціальним середовищем; здатна до співробітництва в групі та команді, мобільна, уміє адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колек-тиві, планувати, розробляти й реалізовувати со-ціальні проекти індивідуальних і колективних дій; уміє визначати й реалізовувати мету комуні-кації в залежності від обставин; підтримувати взаємини; розв’язувати проблеми в різних жи-ттєвих ситуаціях.
СоціалізаціЯДошкільний вік. Шкільний вік. Ознаки процесу соціалізаціїПеріодичність та динамічність протікання Набуває знанняособистість. Формує власний світогляд. Отримує навички самоконтролю. Отримує навички взаємодії з колективом. Уміння вирішувати складні життєві ситуаціїРозвиток складових самовдосконалення особистостіСамотвердження та самореалізаціїя
По даним Международного молодіжного фонду, соціалізація дітей, підлітків, молоді в сім’ї переживає гострий кризис: Цілі групи неповнолітніхстановляться «жертвами неблагоприятних умов соціализації»падіння рівня життяпосилення майнової нерівностівисокі стандарти споживаннядомінування матеріальних цінностейзначний вплив засобів масової інформаціїрозчарування в авторитеті дорослихпадіння престижу виконання сімейних обов’язків Розповсюдження серед дітей та дорослих - психічних захворювань
від монологичних методів до діалогу та полілогу активізаці діяльності учнів, завдяки використанню интерактивних форм організації навчально-виховного процесу надання учням права вибору рівня навчальних досягнень і способу виконання завдань диференціація і профілізація змісту освіти напрямки перебудовипроцесу засвоєння знань стають засобами розвитку особистостіНавчально-виховна діяльність
Ми живемо в період, в якому стали свідками та учасниками глобального процесу соцалізації нашого суспільства в зв’язку с кардинальными змінами історичних, політичних та соціально-економічних умов. В той же час молодому поколінню почастило більш успішно опанувати реалії ринкової економіки При цьому ми реально спостерігаємо як не-просто старшому поко-лінню пристосовуватися до нових умов життя