Мета уроку: Повторити й поглибити знання про фізичні та хімічні явища, з'ясувати їх суттєві відмінності. Сформувати поняття про хімічні реакції як спосіб вираження хімічного явища. З'ясувати ознаки хімічної реакції та умови їх виникнення за експериментальними даними. Вдосконалити навички роботи з хімічними речовинами І лабораторним обладнанням
Завдання Порівняйте дії двох ремісників коваля і металурга. Коваль бере залізний брусок, нагріває його, б’є по ньому молотом і в результаті отримує виріб, наприклад підкову. Металург бере залізну руду – бурий порошок, який не проводить електричний струм й легко розсипається внаслідок удару молотом, й перетворює її на блискучі бруски заліза – метал, який має металічний блиск, добре проводить електричний струм, внаслідок удару не розсипається, а розплющується. У якому випадку проходить хімічне явище , а у якому фізичне? Поясніть.
Виберіть по порядку варіанти відповідей, де описані хімічні явища А) добування цукрової пудри з цукру - піску; Е) утворення зеленого нальоту на мідних виробах; Х) загусання парафіну при охолодженні; О) плавлення сірки; Р) згіркнення вершкового масла; У) почорніння срібної ложки; М) висихання бруду на черевиках; С) утворення інею на деревах; Ж) кування заліза; Д) скисання яблучного соку; І) танення льоду; Ф) розчинення кухонної солі у воді; И) горіння бензину; Т) почорніння цукру при нагріванні; Ключове слово?
Закінчити речення Я знаю, що під час фізичних явищ молекули речовини _______________ Я знаю, що під час хімічних явищ молекули речовини _______________ Я знаю, що хімічні явища ще називають ___________________________ Я знаю що ознаками хімічної реакції є _____________________________ Я знаю, що для того, щоб відбулася реакція необхідно ________________