«Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують» Підготувала Вчитель хімії СуразькогоЗЗСО І-ІІІ ст. І.М.Цимбалюк
Номер слайду 2
Мета уроку: Повторити й поглибити знання про фізичні та хімічні явища, з'ясувати їх суттєві відмінності. Сформувати поняття про хімічні реакції як спосіб вираження хімічного явища. З'ясувати ознаки хімічної реакції та умови їх виникнення за експериментальними даними. Вдосконалити навички роботи з хімічними речовинами І лабораторним обладнанням
Номер слайду 3
Базові поняття та терміни Речовина Фізичне та хімічне явище Хімічна реакція Умови виникнення та протікання реакцій
Номер слайду 4
Будь-які зміни , що відбуваються в природі - це явища
Номер слайду 5
Явища Фізичні Хімічні Не супроводжуються утворенням нових речовин Відбувається зміна форми чи агрегатного стану Полягають у перетворенні речовин, У результаті чого утворюється одна або кілька нових речовин
Номер слайду 6
Правила безпеки Перед початком роботи уважно прочитайте інструкцію !!!
Номер слайду 7
- працювати з реактивами слід обережно, не кваплячись; - берегти очі;
Номер слайду 8
- не пробувати на смак речовини ;
Номер слайду 9
- не підносити посудину з речовиною до обличчя. - для ознайомлення з запахом потрібно долонею зробити рух від отвору посудини до носу
Номер слайду 10
Обережно поводитися з нагрівальними приладами
Номер слайду 11
Якщо на шкіру потрапив реактив слід негайно змити великою кількістю води і звернутися до лікаря
Номер слайду 12
Явища, під час перебігу яких речовина залишається незмінною, називаються фізичними.
Номер слайду 13
Ознаки фічичних явищ - Зміна форми Зміна агрегатного стану Поширення запаху Світіння нагрітого металу.
Номер слайду 14
Явища, під час перебігу яких відбуваються перетворення одних речовин на інші, називаються хімічними явищами, або хімічними реакціями.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Ознаки хімічної реакції Зміна забарвлення Виділення газу Випадання чи зникнення осаду Поява, зникнення чи зміна запаху Виділення світла і тепла Поява полум’я
Номер слайду 17
Умови протікання хімічних реакцій Наявність речовини Тісний контакт між речовинами Зміна температури
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Завдання Порівняйте дії двох ремісників коваля і металурга. Коваль бере залізний брусок, нагріває його, б’є по ньому молотом і в результаті отримує виріб, наприклад підкову. Металург бере залізну руду – бурий порошок, який не проводить електричний струм й легко розсипається внаслідок удару молотом, й перетворює її на блискучі бруски заліза – метал, який має металічний блиск, добре проводить електричний струм, внаслідок удару не розсипається, а розплющується. У якому випадку проходить хімічне явище , а у якому фізичне? Поясніть.
Номер слайду 20
Завдання У якому випадку проходить хімічне явище , а у якому фізичне? Поясніть.
Номер слайду 21
Завдання У якому випадку проходить хімічне явище , а у якому фізичне? Поясніть.
Номер слайду 22
Виберіть по порядку варіанти відповідей, де описані хімічні явища А) добування цукрової пудри з цукру - піску; Е) утворення зеленого нальоту на мідних виробах; Х) загусання парафіну при охолодженні; О) плавлення сірки; Р) згіркнення вершкового масла; У) почорніння срібної ложки; М) висихання бруду на черевиках; С) утворення інею на деревах; Ж) кування заліза; Д) скисання яблучного соку; І) танення льоду; Ф) розчинення кухонної солі у воді; И) горіння бензину; Т) почорніння цукру при нагріванні; Ключове слово?
Номер слайду 23
Вибрати окремо хмічні та фізичні явища: а) нафту використовують для добування гумми б) розчин фільтрують в) кисень підтримує горіння г) восени листя жовкне д) ) повітря розділяють на кисень і азот ж) залізо іржавіє з) зі скла виготовляють пляшки
Номер слайду 24
Закінчити речення Я знаю, що під час фізичних явищ молекули речовини _______________ Я знаю, що під час хімічних явищ молекули речовини _______________ Я знаю, що хімічні явища ще називають ___________________________ Я знаю що ознаками хімічної реакції є _____________________________ Я знаю, що для того, щоб відбулася реакція необхідно ________________
Номер слайду 25
Сьогодні на уроці головним було: Сьогодні на уроці цікавим було: Я знаю: Я вмію:
Номер слайду 26
Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат.