Про матеріал
У математиків
існує своя мова –
це формули.
Множення різниці двох виразів на їх суму
( a – b )( a + b ) = a² – b²
Добуток різниці двох виразів та їх суми дорівнює різниці квадратів цих виразів.
Приклади: a) (k – n)(k + n) = k² – n²;
b) (2х – 3у)(2х + 3у)=4x² – 9y²
Усні завдання
Вписати пропущені вирази, щоб отримати правильну рівність:
(5a + 1)(5a – 1) = 25a² – ◊;
(3a – c)(3a + c) = ◊ – c²;
(◊ + x)(◊ – x) = 4d² – ◊;
(a – c²)(a + c²) = ◊ – c4;
2(4x – 1)(4x + 1) = 2(16x² – ◊) = 32x² – ◊;
(a – 2b)(a + 2b) + 4b² = ◊ – 4b² + ◊ = a².
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів
a² – b² = ( a – b )( a + b )
Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку різниці цих виразів та їх суми.
Приклади: 1) 25x² – 9y² = (5х – 3у)(5х + 3у);
2) (х – 2)² - 36=(х – 2 – 6)(х – 2 + 6)=
= (х – 8)(х +4).
Урок 2
a² – b² = ( a – b )( a + b )
Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку різниці цих виразів та їх суми.
Приклади: 1) 25x² – 9y² = (5х – 3у)(5х + 3у);
2) (х – 2)² - 36=(х – 2 – 6)(х – 2 + 6)=
= (х – 8)(х +4).
Урок 2
Вписати пропущені вирази, щоб отримати правильну рівність:
x² – m² = (x – m)(x + □);
a² – 9 = (a – 3)(□ + 3);
b² – g4 = (□ – g²)(b + □);
1 -16z² = (1 – □)(1 + 4z);
0,04 – x10 = (0,2 – x5)(□ + x 5);
– c4 + 9a2 = 9a2 – □ = (3a – □)(3a + c2).
Квадрат суми двох виразів
( a + b )² = a² + 2ab + b²
Квадрат суми двох виразів дорівнює квадрату першого виразу плюс подвоєний добуток цих виразів плюс квадрат другого виразу.
Приклади: a) (3 + a)² = 9 + 6a + a²;
b) (5x + 3y)² = 25x² + 30xy + 9y².
( a – b )² = a² – 2ab + b²
Потрібно у правій колонці знайти відповідь до
приклада у лівій колонці.
Приклади Відповіді
А) (0,2a - p³)²; 1. a4 – 16a²p5 + 64p10;
Б) (a² - 8p5)²; 2. 0,25 + 2a² + 2a4;
В) (-a – p²)²; 3. 0,04a² - 0,2ap² + 0,25p4;
Г) (-0,5 – 2a²)²; 4. a² + 2ap² + p4;
Д) (-0,2a + 0,5p²)²; 5. 0,04a² - 0,4ap3 + p6 .
тест
1.(5а + 3b)(5а – 3b) =
А) 5а^ 2 – 3b^ 2
Г) 25а^ 2 + 9b^ 2
В) 5а ^2 + 3b ^2
Д) 25а^ 2 – 9b^ 2
2.(9а – b)^ 2 =
А) 81а ^2 – 9аb + b^ 2
Г) 81а ^2 – b^ 2
В)81а ^2 – 18аb + b^ 2
Д) 9а ^2 – 18аb + b ^2
3. а^ 2 – 169 =
А) (13 – а)(13 +а)
Г)(а -13)( а + 13)
В) (а -13)( а -13)
Д) а(а – 169)
4. а^ 10 – а^ 8 =
А) а^ 8 (а + 1)(а -1)
Г) а ^8 (а -1)
В) а^ 8 (а +1)
Д) а^ 8 (а +1)^ 2
3. – 64 + с ^2 =
А) (8 – с)(8 +с)
Г) (4 –с)(4 +с)
В) (с -8)(с +8)
Д) (с - 4)(с +4)
Вивчення математики подібне до Нілу, що починається невеликим струмком, а закінчується великою річкою.
Ч.К. Колтон.