Техніка.Індекс-картки для узагальнення або запитань. Коучер періодично роздає учням картки із завданнями, зображеними з обох боків (почергово перевертаючи певним боком):1: Назвіть основні ідеї вивченого матеріалу, узагальніть їх.2: Визначте, що з вивченого ви недостатньо зрозуміли. Сформулюйте свої
Техніка. Сигнали рукою. Фасилітатор просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу (у ході пояснення понять, принципів, процесу тощо). Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання таких сигналів:– Я розумію _______ і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору).– Я все ще не розумію _________ (великий палець руки спрямовано в сторону).– Я не зовсім упевнений у _________(помахати рукою). Після ознайомлення із сигналами учитель опитує учнів кожної групи: Що саме Ви не зрозуміли? У чому відчуваєте невпевненість? Що ви зрозуміли й можете пояснити?За результатами отриманих відповідей учитель приймає рішення про повторне вивчення, закріплення теми або продовження вивчення тем за програмою
Техніка Світлофор. У кожного здобувача знань є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного зеленого кольору розуміння , жовтим - неповне розуміння, червоним - нерозуміння матеріалу. Після сигналу учитель з’ясовує: що зрозуміли? Що не зрозуміли?
Техніка Вимірювання температури. Метод використовують для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняється запитанням: «Що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання – демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель просить пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші спостерігають.
Техніка Трихвилинна пауза. Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Я змінив/змінила своє ставлення до…. Я дізнався/дізналася більше про…. Я здивувався/здивувалася тому, що …Я відчув/відчула…Я ставився/ставилася до …
Техніка Дві зірки й побажання(взаємооцінювання)Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання»