Тренінг: " Сучасний вчитель - агент освітнього простору ув умовах Концепції ново української школи"

Про матеріал
Матеріал рекомендований для проведення нестандартних педагогічних рад, практично-теоретичних семінарів .Містить інтерактивні вправи, рефлексію . Тренінг має на меті підвищення фахового рівня, обмін досвідом.
Перегляд файлу

Тема тренінгу: Сучасний вчитель- агент освітнього простору в умовах концепції нової української школи.

Мета: підвищення загального рівня професійної майстерності вчителя, моделювання особистого перспективного досвіду роботи, підвищення рівня організації НВП  (створення соціально-педагогічних умов, підвищення якості знань, умінь та навичок учнів, розвиток інтересу до предмета та підвищення вихованості учнів).

Обладнання:презентація до тренінгу, сонечка, квіточки,

Девіз тренінгу: В.Сухомлинський: «Далеко не кожен стане вченим. Письменником, артистом, далеко не кожному судилося винайти порох або велосипед, але майстром своєї справи має стати кожен».

 

Хід проведення:

 

І.Організаційний момент.

1.Вправа : « Привітання!». Продовжіть фразу: « Мені у житті щастить тому, що…»

2.Правила групи ( роздати промінчики), на них учасники пишуть правила роботи групи. Якщо ми виконали всі правила, наше сонечко усміхнеться

3.Вправа « Очікування». Є символічне дерево , учасникам роздають яблучка, на яких вони пишуть свої очікування від тренінгу.

ІІ.Основна частина тренінгу.Інформаційне повідомлення про компетентність.

Реформування освіти України є частиною процесів оновлення освітніх систем, пов’язаних із визнанням  значимості знань  як рушія суспільного добробуту та прогресу. Ці зміни стосуються створення нових освітніх стандартів, оновлення й перегляду  навчальних програм, змісту навчально-дидактичних матеріалів, підручників, форм і методів навчання.

 У Державному стандарті базової та повної середньої освіти підкреслено, що зміст базової та повної   загальної середньої освіти створює передумови для індивідуалізації навчання, запровадження  особистісно орієнтовні  педагогічних  технологій, формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетентностей учнів.

Отже, стає очевидним, що досягнення сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом вчителя, його професійною компетентністю, без якої неможливе розв’язання нових проблем навчання й виховання відповідно до нових освітніх парадигм.

Сучасний вчитель має мислити гнучко, нестандартно, уміти адаптуватися до швидких змін та умов життя.

 Все це можливо за наявності високого рівня професійної компетентності , розвинених  професійних здібностей.

Змінюється орієнтири освіти, змінюється й учитель, цілі та завдання його освітньої діяльності. Перед учителем поставлено важливе завдання – здійснювати розвиток гармонійної компетентної особистості.

 

 

…учитель вчиться все життя…

КОМПЕТЕНТНІСТЬ? Що це за поняття, його значення, функції, завдання…Маю на меті, розглянути  шляхи формування  професійних компетентностей педагога для здійснення професійного розвитку, самовдосконалення в умовах особистісно зорієнтованого навчання та стимулювання бажання підвищити свій професійний рівень знайти методи сприяння формування комунікативних умінь і навичок , професійної компетентності педагогів нашого педколективу.

1. Вправа «Портрет професіонала».Педагогам пропонується робота в парах. Завдання скласти слова з літер, які знаходяться  в конверті, виголосити їх. Утвориться слово КОМПЕТЕНТНІСТЬ, все з’явиться на екрані)

К -  комунікативність;

О – освіченість;

М – мудрість;

П – прагматичність;

Е – емоційність;

Т – толерантність;

Е – енергійність;

Н – новаторство;

Т – творчість;

Н – науковість;

І – інноваційність;

С – самоосвіта;

Т – технологічність

Ь - ….(педагогам запропоновано порожніусті аркуші, в які вони можуть вписати інші якості, які на їх думку притаманні професійній компетентності вчителя)

Шановні колеги, щойно, ми визначили  якості педагога, який володіє професійною компетентністю.  Ми можемо дійти висновку що,…

Компетентність  - це  коло повноважень будь-якої посадової особи чи органу, володіння знаннями, досвідом у певній галузі.

 Педагогічна компетентність вчителя – це єдність його теоретичної   та практичної готовності до  здійснення педагогічної діяльності.

Нова українська школа – це школа, до якої приємно ходити учням, тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Це школа, яка даватиме не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

 

ІІІ.Первинне застосування знань.

Шановні колеги, ознайомившись з видами компетентності, римірявши їх на власний педагогічний досвід та практику просимо Вас, прийняти участь у самооцінці власногї педагогічної компетентності.

Вправа: « Коло компетентності- веселкове коло»

  • Дуже низький рівень – синя квітка
  • Низький рівень – жовтий квітка
  • Середній рівень – зелена квітка
  • Високий рівень – оранжева квітка
  • Дуже високий рівень – червона квітка

(Педагогічними працівникам  запропоновано опис п’яти рівнів  професійної компетентності, роздані кольорові фішки, ознайомившись з критеріями, і визначившись з кольором педагог, має відмітити свій рівень і підняти фішку певного кольору, після чого доповідач ще раз оголосить  критерії рівнів і озвучить результат: дуже низький рівень, низький, середній, високий, дуже високий.

Виховати компетентного, творчого  учня – може може лише компетентний , творчий вчитель.

Ми відкриваємо юним поколінням двері в безмежний світ людської думки. Тому і самі маємо бути гідними цього важлтвого звання. Адже учні сподіваються побачити в нас розумних , непересічних особистостей зі своїми життєвими переконаннями.Від учителя залежить яких віпускників школи ми маємо.Взагалі хочеться разом із вами змонтувати МОДЕЛЬ ВІПУСКНИКА ШКОЛИ.

Потрібно закінчити схему:

-Компетентний учень повинен мати

                                - Досконало володіти:

                                -Компетентний учень здатний до:

 

МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ

         Це високоосвічена особистість, яка усвідомлює необхідність знань;

         Орієнтується в потоці інформації;

         Реалізовує отримані знання на практиці;

         Зорієнтована на навчання впродовж життя;

         Особистість зі сформованими морально-духовними цінностями;

         Особистість, що має правову освіченість, стійку громадянську позицію.

Компетентний учень повинен мати:

         особистісну компетентність;

         соціальну компетентність;

         здоров”язберігаючу компетентність.

Досконало володіти:

         державною мовою;

         знанням загальноосвітніх дисциплін в обсязі державного стандарту;

         мати високий рівень науково-практичної  підготовки.

Компетентний учень здатний до:

        самоорганізації;

        загальнокультурна людина,

        інтелектуальна;

        економічна;

        інформаційна;

        дослідницька;

        психологічна;

        фахова;

        духовна;

        правова;

        творча;

        комунікативна;

        громадянська;

        соціальна;

        особистісна компетенції.

ІV.Рефлексія.

 

Завершую свій виступ словами О.Вишні : «Якось-то воно буде!», але набагато краще у своєму житті не покладатися на «Якось-то воно буде!», а користуватися відомою олімпійською формулою успіху:

УСПІХ = Візія +Запал +Дія

Де:

ВІЗІЯ    ви уявляєте кінцеву мету;

ЗАПАЛ – ви  підтримуєте мотивацію;

ДІЯ  -       ви йдете до своєї мети.

 

Кожен елемент формули важливий:, якщо у Вас є візія і запал, але не маєте мрії, ВИ МРІЙНИК, коли маєте візію і дієте, але не маєте запалу – ВИ ПОСЕРЕДНІСТЬ, коли маєте запал і дієте, але не маєте візії, то досягнете мети, однак зрозумієте що вона була неправильною.

      (притча)….одного разу чоловікові  наснилося, начебто він йшов містом і зайшов до крамнички. Довго ходив між полиць,  де  лежали екзотичні овочі та фрукти. Вони  приголомшили його своїм незвичайним виглядом, яскравими кольорами, вишуканими пахощами. Але варто чоловікові було взяти з полички плід, як він одразу перетворювався на крихітне зернятко. Тоді він вирішив звернутися до продавця: «Дайте мені будь ласка, ось цей фрукт». Той відповів: «Ми не торгуємо плодами,   ми торгуємо насінням».

V.Пудсумок проведення міні-тренінгу.

 

В.Сухомлинський: «Далеко не кожен стане вченим. Письменником, артистом, далеко не кожному судилося винайти порох або велосипед, але майстром своєї справи має стати кожен».

Активізація розвитку професійних компетентностей вчителя, підвищує якість освіти,

успішно розв’язує завдання навчання й виховання, готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостями; задоволена професією; досягає бажаних результатів у розвитку особистості учнів;       має й усвідомлює перспективу свого професійного розвитку; відкрита для постійного професійного навчання;    збагачує досвід професії завдяки особистому творчому внеску; соціально активна в суспільстві;  віддана педагогічній професії, прагне підтримувати навіть у складних умовах її честь і гідність, професійну етику; готова до якісної та кількісної оцінки своєї праці, уміє сама це робити.

 

 

 

Описание: C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image004.gif

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 листопада 2019
Переглядів
1976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку