«Читання … закладенев основу навчання і є одним з найнеобхідніших навичок ужитті. Люди, які вміють добречитати, роблять внесок устворення квітучого, працездатного суспільства. У той же час вони самі живуть більш насиченим життям» «Одним знайважливішихвидів мовної діяльності, тісно пов'язаний як з вимовою, так і з розумінням мови», – називає читання Вікіпедія.
ЧИТАЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬЦе не лише навичка власне читання, а уміння та навички, знання й цінності, завдяки яким людина може шукати інформацію для вирішення пізнавальних завдань. Сформованості читацької навички. Вмінні давати особистісну оцінку прочитаному Розумінні текстів різних тем і жанрів. Літературній обізнаності відповідно віку
СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ ЗА ПРОЧИТАНИМ ТВОРОММета: розвивати творчі та розумові здібності (уважність, винахідливість, уміння логічно мислити, комбінувати), уміння аналізувати твори, виокремлювати переваги вказаної книги, наводити аргументи для доказу. Краще використовувати в 4-ому класі на завершальному етапі роботи над текстом
АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ ЗА ПРОЧИТАНИМ ТВОРОМІ вид. На уроці учні об’єднуються в групи, створюють невелику реклами. Вимоги: Влучна, яскрава назва для привертання уваги. Почати рекламу можна з цитати. Короткий зміст. Незвичайна подача інформації. Задаються питання, але відповіді немає. Зацікавлена особа. Адреса.
АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ РЕКЛАМИ ЗА ПРОЧИТАНИМ ТВОРОМІІ вид. Перед початком роботи діти об’єднуються в групи та вдома створюють рекламний проект за твором, що вивчають. Вони самостійно визначають мету, адресата, вид свого рекламного продукту. Користуючись джерельною базою Інтернету, підбирають ілюстративні та анімаційні матеріали, продумують зміст реклами. Результати роботи демонструють у класі. Після презентації відбувається обговорення і оцінювання роботи.
ЗРАЗОК РЕКЛАМИ, СТВОРЕНОЇ УЧНЯМИМіф «Дедал та Ікар». Чому люди не літають? Чи знаєте ви, що найбільшою мрією людства завжди було небо? Чи відомо вам хто був першими авіаторами? Як піднятися в безкінечну небесну блакить? До чого може призвести бажання парити в небесах? Що погубило Ікара? Як сталася перша авіаційна катастрофа? Не пропустіть можливості розширити свій кругозір. Прочитайте міф «Дедал та Ікар». Збірку міфів Давньої Греції можна взяти в шкільній бібліотеці.
СКЛАДАННЯ «ПАСПОРТА» ЛІТЕРАТУРНОГО ПЕРСОНАЖАМета: сприяти формуванню уміння аналізувати, синтезувати, узагальнювати, виокремлювати переваги вказаного персонажу. Краще використовувати в 3-4-х класах на завершальному етапі роботи над текстом, оскільки відповіді учнів повинні бути більш розгорнуті, обґрунтовані. Для відповіді на запитання учням потрібно добре орієнтуватися в змісті.
АЛГОРИТМ СКЛАДАННЯ «ПАСПОРТА»ЛІТЕРАТУРНОГО ПЕРСОНАЖАПедагог дає учням перелік чітких, конкретних запитань:Ім’я персонажа. Його творець (автор)Прописка (місце проживання)Місце першої зустрічі з читачами. Головна особистісна якість. Мрія. Запитання можна змінювати згідно зі змістом твору (походження, спосіб життя, родина, оточення, вороги, риси характеру).