Розвиток мовлення є одним із основних завдань сучасного уроку читання.
Щоб удосконалювати мовленнєву діяльність учнів, ми повинні насамперед вмотивовувати її і спонукати дітей до неї .
Сучасні діти прогресивні, більш пристосовані до життя, мобільні, збагачені великим обʼємом інформації, яку вони отримують з різних джерел. Більшість дітей обирають більш доступні та простіші джерела інформації, що не потребують надмірних зусиль. Тому інтернет поступово починає займати головне місце в дозвіллі дитини. Доступність відео, малюнків, рекламних постерів - це основна перевага всесвітньої інформаційної мережі над звичайною книгою. Як наслідок, в учнів, які мало читають, знижується техніка читання, зникає любов до художнього слова, втрачається здатність будувати та грамотно висловлювати власні судження.
Задачі:*сфокусувати увагу учнів на проблемі; *викликати інтерес до теми уроку;*налаштувати учнів на ефективний процес пізнання;*викликати зацікавленість;*психологічно підготувати до сприйняття теми уроку;*чітко пов’язати з темою уроку;*налаштувати учнів на розв’язання певних поблем. Етап мотивації На цьому етапі використовую такі вправи: «Вилучи зайве», «Роз’єднай слова», «Мікрофон» і т. ін.
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів забезпечує розуміння учнями змісту їхньої навчальної діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти на уроці й чого від них чекає вчитель. До визначення очікуваних результатів долучаю всіх учнів. Для цього використовую такі вправи, як «Дешифрувальник», «Мікрофон», «Дерево очікувань»…ЕТАП ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ТА ОЧІКУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
На етапі усвідомлення змісту учні здійснюють пошукову діяльність, і, в результаті, усвідомлюють нові знання. Поєднують нове з тим, що вже знайоме,і,таким чином, розширюють одержані знання. Етап усвідомлення. На цьому етапі використовую такі вправи: «Система позначок «Поміч»», «Займи позицію», «Добре –погано» , «Діаграма Вена» ,читання з передбаченням і т. ін.
Підведення підсумків уроку – дуже важливий етап будь якого уроку. Саме тут виявляється результат виконаної роботи на уроці і встановлюється зв'язок між відомим і необхідним в подальшій роботі. На цьому етапі я використовую методи «Мікрофон», «Сенкан», «Інтерв’ю», тестування. за допомогою сигнальних кольорів аналізую «Очікування учнів від уроку», пропоную підтвердити, чи змінити власну думку методом «Обери позицію». На цьому етапі важливо показати дитині результати його праці, своєчасно похвалити та оцінити. З досвіду роботи я можу сказати впевнено, що діти при такому стимулюванні працюють зацікавлено, з великим захопленням. Рефлексія