ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ" Той, хто не вміє швидко і свідомо читати, не може успішно оволодіти знаннями ... " В. О. Сухомлинський. Підготувала Вчитель початкових класів. Світловодської ЗОШ І – ІІІ ст. №8 Ненько Світлана Іванівна
Номер слайду 2
Сучасні діти прогресивні, більш пристосовані до життя, мобільні, збагачені великим обʼємом інформації, яку вони отримують з різних джерел. Більшість дітей обирають більш доступні та простіші джерела інформації, що не потребують надмірних зусиль. Тому інтернет поступово починає займати головне місце в дозвіллі дитини. Доступність відео, малюнків, рекламних постерів - це основна перевага всесвітньої інформаційної мережі над звичайною книгою. Як наслідок, в учнів, які мало читають, знижується техніка читання, зникає любов до художнього слова, втрачається здатність будувати та грамотно висловлювати власні судження.
Номер слайду 3
Літературне читання – один із основних предметів у системі початкової освіти. Поруч із рідною мовою він формує функціональну грамотність, сприяє загальному розвитку і вихованню дитини. Якість читання забезпечує результативність навчання з інших предметів початкової школи.
Номер слайду 4
Досягти належного рівня сформованості читацьких компетентностей можна шляхом одночасного формування в учнів всіх її складових
Номер слайду 5
Розвиток мовлення є одним із основних завдань сучасного уроку читання. Щоб удосконалювати мовленнєву діяльність учнів, ми повинні насамперед вмотивовувати її і спонукати дітей до неї .
Номер слайду 6
Ще на етапі організації учнів до роботи на уроці, використовую віршовані привітання, що сприяють емоційному налаштуванню учнів на урок. Залежно від мети, привітання може бути промовлене мною або всіма учнями. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Номер слайду 7
Елементи розвитку мовленнєвого апарату На уроках читання для розвитку навичок читання практикую вправи на розвиток мовленнєвого апарату. Артикуляційні вправи «Зарядка для язичка»
Номер слайду 8
Скоромовки та чистомовки. Скоромовки покращують дикцію, заодно збагачують словниковий запас, розвивають памʼять та виробляють темп мовлення, а чистомовки до того ж, ще й сприяють розвитку вмінь римувати слова.
Номер слайду 9
Для розвитку кута зору практикую мовні ігри: «З букв одного слова»(Гвинтівка – гвинт, тік, кіт, вік гак,кат…) «Зачаровані» слова»С Т А Д І О Н1 2 3 4 5 6 71 6 7 1 2 3 4 61 3 4 4 6 71 2 3 7 1 2 5 7 1«Склади слова зі складів»
Номер слайду 10
Гра «Доберіть слово». Відгадайте ребуси. Дібрати до слів – назв предметів по 3-4 слова-ознаки. Весна – затяжна, рання, холодна…Книга – цікава, товста, дитяча…
Номер слайду 11
Задачі:*сфокусувати увагу учнів на проблемі; *викликати інтерес до теми уроку;*налаштувати учнів на ефективний процес пізнання;*викликати зацікавленість;*психологічно підготувати до сприйняття теми уроку;*чітко пов’язати з темою уроку;*налаштувати учнів на розв’язання певних поблем. Етап мотивації На цьому етапі використовую такі вправи: «Вилучи зайве», «Роз’єднай слова», «Мікрофон» і т. ін.
Номер слайду 12
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів забезпечує розуміння учнями змісту їхньої навчальної діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти на уроці й чого від них чекає вчитель. До визначення очікуваних результатів долучаю всіх учнів. Для цього використовую такі вправи, як «Дешифрувальник», «Мікрофон», «Дерево очікувань»…ЕТАП ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ТА ОЧІКУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
Номер слайду 13
ЕТАП АКТУАЛІЗАЦІЇ ОПОРНИХ ЗНАНЬНа етапі актуалізації опорних знань використовую словесне малювання, «Асоціативний кущ», загадки, кросворди, впізнавання героя за описом або вчинками, деформовані тексти.
Номер слайду 14
На етапі усвідомлення змісту учні здійснюють пошукову діяльність, і, в результаті, усвідомлюють нові знання. Поєднують нове з тим, що вже знайоме,і,таким чином, розширюють одержані знання. Етап усвідомлення. На цьому етапі використовую такі вправи: «Система позначок «Поміч»», «Займи позицію», «Добре –погано» , «Діаграма Вена» ,читання з передбаченням і т. ін.
Номер слайду 15
Для покращення темпу читання систематично на уроках проводжу такі вправи :«Дощик» , «Диктор», «Причіп», «Вовк та Заєць», що дає змогу слабшим учням наслідувати сильніших.
Номер слайду 16
Підведення підсумків уроку – дуже важливий етап будь якого уроку. Саме тут виявляється результат виконаної роботи на уроці і встановлюється зв'язок між відомим і необхідним в подальшій роботі. На цьому етапі я використовую методи «Мікрофон», «Сенкан», «Інтерв’ю», тестування. за допомогою сигнальних кольорів аналізую «Очікування учнів від уроку», пропоную підтвердити, чи змінити власну думку методом «Обери позицію». На цьому етапі важливо показати дитині результати його праці, своєчасно похвалити та оцінити. З досвіду роботи я можу сказати впевнено, що діти при такому стимулюванні працюють зацікавлено, з великим захопленням. Рефлексія
Номер слайду 17
Вікторина на краще знання казок В. О. Сухомлинського