Структура громадянської компетентності ● життєтворчі компетентності; ● соціальна компетентність; ● політико-правова компетентність; ● полікультурна компетентність;● професійно - трудова компетентність; ● компетенції здорового способу життя. Громадянська компетентність є однією з ключових компетентностей випускника Нової української школи. Тож на вчителів покладена відповідальність не лише надати необхідні для подальшого життя знання, а й створити умови для формування свідомого громадянина
Форми та методи. Нова українська школа має виховати дитину, яка володіє якостями, притаманними громадянам демократичного суспільства, готова робити свідомий вибір та нести відповідальність за нього. Чи можливо формувати громадянську компетентність за допомогою сучасного мистецтва? Ще й як! І робити це зовсім не складно, наприклад: Пропонуйте учням теми, що безпосередньо пов'язані з громадянською та соціальною компетентностями (проблеми вибору, проблема прийняття різних представників соціуму тощо). Для роботи на уроках чи вдома шукайте та дозволяйте учням самостійно добирати приклади з сучасного українського та світового мистецтва (музики, літератури, кіно, робіт сучасних художників). Цікавтеся, яку музику слухають ваші учні, та пропонуйте альтернативу (українську). Покажіть, що музика може бути потужним інструментом самовираження. Організовуйте спільний перегляд фільмів у класі, задавайте перегляд кінофільму як домашню роботу. І, звичайно, обговорюйте фільми під час уроків або в межах проєктів
Цікаві вправи та поради, які допоможуть виховати відповідальних громадян. Чи не найбільша біда будь-якого суспільства – байдужість. Буває, що громадянам байдуже до того, що відбувається в їхніх містах та в країні загалом. Шанси на позитивні зміни в державі в такому випадку мінімальні. Саме тому складовою ефективної демократії є активність і контроль із боку людей. Але чи достатньо активні наші громадяни? На жаль, не завжди. А чи можемо ми щось змінити? Звісно! Але варто починати боротися із проблемою ще на рівні школи. Як?
Учнівське самоврядування - церозвиток організаторських здібностей громадської активності почуття відповідальності ініціативи корисні, потрібні суспільству справи добре вчитися готуватися до праці берегти природу, охороняти її багатства турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностейзразково поводитися допомагати людям
Сенс діяльності вчителя є доволі простим - подарувати дитині цей чудовий світ, здивувати прекрасним, допомогти їй зрозуміти, що життя - це великий благословенний дар і кожна людина здатна в ньому знайти своє місце, стаючи справжнім громадянином, навчитися вірити в свої сили й жити в гармонії з собою.