Спілкування державною мовою - одна з ключових компетентностей на уроках словесності. Для ефективної реалізації формування даної компетентності використовую: -захист дослідницькихких проектів;редагування текстів, словосполучень, речень. ( є такі завдання у ЗНО)- інфографіки- дискусії ( які стосуються мовного питання); - творчі роботи різних жанрів, типів мовлення тощо
«Займи позицію» допоможе організувати обговорення чи дискусію зі спірного питання, надасть можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки з теми, обґрунтувати свою позицію або навіть перейти на іншу в будь-який час, якщо аргументи протилежної сторони були переконливими. Метод «Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію
«Мозковий штурм» — це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок усіх учасників та учасниць і допомагає знаходити кілька рішень по конкретній темі. «Ток-шоу». Метою такої форми роботи є отримання навичок публічного виступу та дискутування.
А чи знаєте ви, що наш мозок у 60 000 разів швидше опрацьовує зображення, ніж текстову інформацію?Розуміння цієї особливості дозволить підвищити ефективність навчання в школі. Тому там, де це можливо, доцільно візуалізувати тест! Як? Використовуйте вже готові інфографіки або створюйте їх самостійно! Для чого? Це дозволяє структурувати інформацію, зробити акценти на головному та зачепити увагу школярів.
Учитель повинен створювати такі умови, застосовувати такі методи, прийоми, форми роботи, які б сприяли досягненню відповідних цілей. Школярі вчаться здобувати й застосовувати знання самостійно, індивідуально, в парах, групах. На уроці створюється ситуація успіху, позитивного настрою, відповідної мотивації, взаємопідтримки. Література й мова вивчаються в школі не для того, щоб через багато років людина могла розповісти всі правила, назвати біографічні дані кожного письменника, знати тему та ідею художнього твору. Основне завдання – навчити дитину жити, думати, володіти усним та писемним мовленням.