Педагогіка партнерства ґрунтується на таких ідеях: навчання без примусу (Ш. Амонашвілі, В. Сухомлинський, С. Лисенкова, В. Шаталов), ідея важкої мети (С. Лисенкова, В. Шаталов), ідея опори (Є. Ільїн, І. Іванов, С. Лисенкова, В. Шаталов), вільний вибір (Ш. Амонашвілі, І. Волков, С. Лисенкова, В. Шаталов), ідея випередження (І. Волков, С. Лисенкова, Б. Нікітін, В. Шаталов), ідея великих блоків (І. Волков, І. Іванов, В. Шаталов, М. Щетинін), ідея відповідної форми (І. Волков, Є. Ільїн, В. Шаталов), інтелектуальне поле класу (І. Волков, С. Лисенкова, В. Шаталов, М. Щетинін), самоаналіз (Ш. Амонашвілі, Є. Ільїн, І. Іванов, В. Караковський, В. Шаталов, М. Щетинін)
ПАРТНЕРСТВО ЗАРАДИ УСПІХУ ДІТЕЙ Партнерські взаємини між учителем та батьками дають можливість оперативно реагувати на актуальні виклики та проблеми, а саме відстежувати зміни у поведінці дитини, краще розуміти її вподобання та життєві орієнтири Педагоги можуть допомагати батькам відкривати нові таланти школярів, стимулювати їхні інтереси та освітні можливості. Батьки як найперші вчителі дитини, здатні допомогти знайти з нею спільну мову
постійна комунікація, яка дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни та проблеми (створення чатів чи груп у соціальних мережах та месенджерах, проведення відеобесід); неформальне спілкування (спільне святкування визначних подій та свят, які мають важливе значення для життя дітей та школи); усебічна допомога й участь батьків у організації та проведенні свят, тематичних та позашкільних заходів; участь батьків у навчальному житті своїх дітей (добровільна допомога під час створення навчальних матеріалів та формування освітнього середовища, обмін життєвим та професійним досвідом) ЕЛЕМЕНТИ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ УЧИТЕЛЕМ ТА БАТЬКАМИ В РАМКАХ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА :
1) Легко входити в контакт із дітьми. 2) Зацікавлювати нестандартними ситуаціями, рольовими іграми, проблемними запитаннями. Швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях. 3) Вислуховувати відповіді та особисту думку дітей уважно, зацікавлено. 4) Доброзичливо відноситись до учнів. 5) Стримувати свої емоції. 6) Вміти керувати емоціями своїми та учнів. 7) Добре володіти програмовим матеріалом. 8) Вільно володіти мовою спілкування. 9) Виявляти зацікавленість до висловлювань учнів. 10) Тактовно підтримувати бесіду в межах обговорюваної теми 10 ЗАПОВІДЕЙ ПАРТНЕРСТВА