Презентація Формування ключових та предметних компетентностей учнів на основі діяльнісного підходу на уроках географії

Про матеріал

Формування ключових та предметних компетентностей учнів на основі діяльнісного підходу на уроках географії.Метою сучасної географічної освіти є створення особистості, яка володіє просторово-географічними знаннями, культурно-географічними ціннісними орієнтирами; особистості, яка пов`язує своє майбутнє у географічному середовищі на основі взаємодії з природою, тобто -формування компетентної, обізнаної особистості з активною громадською позицією.

Перегляд файлу



Епіграф: «Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею.»(Ціцерон)

Сучасне життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі і нестандартні рішення. Формування

особистості сучасного типу, громадянина й патріота суверенної

Української держави є одним із найважливіших завдань сьогодення, реалiзацiя якого покладається на систему освіти, де провідна ланка – у розвитку життєвих компетенцій через навчально- виховний процесс у школі, щоб сформована особистість була компетентною у всіх сферах людського життя.

Сам термін "ключові компетентності" вказує на те, що вони є

"ключем", підставою для інших, більш конкретних і предметно орієнтованих питань

Компетенція" в перекладі з латини означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.

З точки зору компетентнісного підходу можна стверджувати, що вчитель повинен по-новому розуміти свою професійну

діяльність. Від педагога вимагається не

передача учневі готових знань, а, насамперед,

«вирощування» в учня здатності до самопізнання, самовдосконалення. Учитель

стає більшою мірою «координатором» чи

«наставником»,  ніж безпосереднім джерелом знань та інформації.

Чому сьогодні перед педагогами постає питання організації навчального процесу з точки зору компетентнісного підходу?

Напевне, тому, що лише «суха» теоретична обізнаність не дає можливості сучасній людині в повній мірі реалізувати себе у суспільстві. В

наш час особливої цінності набувають уміння швидко і всебічно аналізувати проблемну ситуацію, використовуючи свої знання,

знаходити цікаве (нестандартне) рішення проблеми, брати відповідальність за прийняття рішення. У набутті

різностороннього досвіду і полягає основа компетентнісного підходу в освіті.














Формуючи інформаційну компетентність

Øвикористовую завдання, пов’язані з аналізом таблиць, схем, діаграм, графіків;

Ø стимулюю роботу з різними джерелами інформації (підручник, довідники, карти, наукові журнали, мережа Інтернет);

Øконсультую учнів як працювати з підручником, картою, легендою, нагадую плани характеристик географічних об’єктів;

Ø формую вміння школярів складати плани, схеми, робити висновки та узагальнення, робити рецензії;

Øзалучаю школярів до краєзнавчої роботи, дослідницької та пошукової діяльності;

Формуючи комунікативну компетентність

Ø  провожу нестандартні уроки, які передбачають активне спілкування учнів (конференції, семінари);

Ø  залучаю учнів до створення та захисту індивідуальних та групових проектів;

Øвикористовую на уроках інтерактивні методи

(метод ПРЕС, «мозковий штурм», «мікрофон»);

Øзаохочую учнів до вживання географічної термінології та вивчення географічної номенклатури.

Формуючи соціальну компетентність

Øвикористовую елементи взаємного оцінювання та аналізу відповідей;

Øзалучаю дітей до проведення нестандартних уроків: уроків-подорожей, уроків-телепередач, ігор, конференцій;

Øпостійно залучаю учнів до природоохоронної, краєзнавчої роботи.

Розвиваючи мовленнєву компетентність

Øвикористовую завдання: надати усну або письмову характеристику об’єктів, явищ, подій;

Øскласти таблицю або схему чи побудувати відповідь на основі схеми, таблиці;

Øнавчитися висловлювати власну думку, формулювати й захищати власну позицію;

Øскладати різні типи планів характеристик географічних об’єктів;

Øготувати доповіді, реферати, складати тези, розгорнутий та опорний конспекти й будувати відповідь на цій основі.

Формуючи полікультурну компетентність

Øпід час вивчення країн світу використовую на уроках різноманітні матеріали, які свідчать про досягнення культури країн (демонструю фото музеїв, національних костюмів, архітектурних пам’яток, звичаїв);

Ø використовую випереджувальні завдання з метою створення учнями візитних карток – презентацій країн світу;

Øстимулюю учнів до опрацювання питань полікультурного характеру в періодиці.

Формуючи компетентність самоосвіти та саморозвитку

Øформую і розвиваю інтерес до предмета;

Ø залучаю учнів до самостійного опрацювання літератури;

Øрозвиваю уміння працювати з текстом, картою;

Ø залучаю дітей до самостійного складання структурно – логічних схем, таблиць;

Øздійснюю обов’язковий зворотній зв'язок в процесі самоосвіти через проведення бесід, тестів, проектів, презентацій;

Øзалучаю учнів активно готуватися до участі в олімпіадах.

Формуючи компетентність продуктивної творчої діяльності

Øнавчаю учнів розв’язувати проблеми, працюючи індивідуально та в групах; 

Øзаохочую ініціативу учнів;

Øзалучаю школярів до складання ребусів, віршів, реклам;

Øзалучаю учнів до підготовки і проведення предметних тижнів, участі у дослідницькопошуковій діяльності.

Формуючи картографічну компетентність

Øнавчаю учнів орієнтуватися у географічному просторі;

Øпрацюю над формуванням вмінь роботи з картами,  умінь визначати географічне положення об’єктів, аналізувати розміщення природних умов та ресурсів, населення та господарства окремих країн та світу;

Ø провожу картографічні розминки, групові змагання біля карти.

Розвиваючи інтелектуальну та логічну компетентність

Øдопомагаю учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчальнопізнавальної діяльності, навчаю їх вчитися; 

Øпривчаю їх працювати над  встановленням  логічних зв'язків, прослідковувати головну думку;

Øнамагаюсь якомога  частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;

Øпривчаю учнів думати та діяти самостійно.



Компетентнісний підхід до викладання географії має увійти до педагогічної практики кожного вчителя. Разом з тим виникає

багато проблем. Основними проблемами, які виникають під час упровадження компетентнісного викладання географії:

v  проблеми матеріально-технічного забезпечення,

v  відсутність мотивації та інтересу учнів,

v  відсутність  системності й цілісності в організації навчальновиховного процесу,

v  недостатній рівень психолого-діагностичного супроводу, v обмеженість часу на розробку дидактичних матеріалів.

Відсутність приладів та географічного обладнання можна частково компенсувати застосуванням інтернет-ресурсів, використанням електронних засобів навчального призначення


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Параскевич-Вільбіцька Валя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єгорова Світлана
    Виклад матеріалу розробки - логічний, послідовний; відповідає державним стандартам; оригінальне оформлення. Дякую за чудову презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Єгорова Світлана
    Виклад матеріалу розробки - логічний, послідовний; відповідає державним стандартам; оригінальне оформлення. Дякую за чудову презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
19 березня 2018
Переглядів
6270
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку