Презентація "Компетентнісний підхід при вивченні загальноосвітніх предметів"

Про матеріал
Презентація створена для виступу на педагогічній раді. Розкриває поняття - компетентність та компетенція, освітня компетенція, а також новий погляд на компетентністний підхід до вивчення предметів загальноосвітнього циклу
Перегляд файлу

image

imageКомпетентнісний підхід при вивченні загальноосвітніх предметів

Компетентція...... Компетентність......

  Питання про ключові компетенції є сьогодні предметом обговорення в усьому світі. Особливо актуальна ця проблема звучить зараз у зв'язку з модернізацією української освіти.

Введення компетенцій в нормативну і практичну складову освіти дозволяє вирішувати проблему, типові українські НЗ, коли учні можуть добре опанувати набір теоретичних знань, але відчувають значні труднощі в діяльності, що вимагає використання цих знань для вирішення конкретних життєвих завдань або проблемних ситуацій

image

поняття "компетенція" і поняття

"компетентність"

                               Різниця між                 image

навичок, способів діяльності), які є заданими до відповідного кола предметів і процесів та необхідними для якісної продуктивної дії по відношенню до них.

це володіння людиною відповідною

компетенцією, що містить її особистісне ставлення до предмета діяльності

imageУ педагогічній це сукупність взаємопов'язаних

літературі вживаються іякостей особистості (знань, умінь,

поняттями???

тому в педагогічному сенсі доцільно користуватися саме другим терміном

image


Основні складові компетентності

image

мобільність знань

гнучкість методу

знання, але не просто інформація, а швидко

змінювана, динамічна,

різноманітна, яку треба

вміти знайти, відсіяти від

непотрібної, перевести у досвід власної діяльності.

уміння

використовувати

це знання у конкретній

ситуації; розуміння, яким чином добути

 це знання, для якого

знання який метод потрібний


image

критичність мислення

адекватне оцінювання себе, світу,

свого місця в світі,

конкретного знання,

 необхідності  чи зайвості його

 для своєї діяльності, а також методу його здобування чи використання

Але....

Компетенції слід відрізняти від освітніх компетенцій

тобто від тих, які моделюють діяльність учня для його повноцінного життя в майбутньому.

Наприклад, до певного віку громадянин ще не може реалізувати будь-яку компетенцію, але це не означає, що її не слід формувати у дитини.

image

 Педагогічна наука виділяє такі компетентності учня:

вільне володіння державною мовою

здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної)

та іноземними мовами   математична компетентність

 компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій  інноваційність

imageекологічна компетентність інформаційно-комунікаційна компетентність навчання впродовж життя громадянські та соціальні компетентності  культурна компетентність  підприємливість та фінансова грамотність це образ його майбутнього, орієнтир для освоєння


Освітні компетенції відносяться не до всіх видів діяльності, в яких бере участь людина, наприклад, дорослий фахівець, а тільки до тих, які включені до складу загальноосвітніх областей та навчальних предметів.

image

Такі компетенції відображають предметно-діяльнісну складову загальної освіти і покликані забезпечувати комплексне досягнення його цілей.

Можна навести такий приклад.

Учень освоює компетенцію громадянина, але в повній мірі використовує її компоненти вже після закінчення навчального закладу, тому під час його навчання ця компетенція фігурує в якості освітньої.

image

Тому при викладанні загальноосвітніх предметів треба розвивати такі компетенції у учнів, як:

image

Вивчати Співпрацювати

Шукати

Братися за справу

Думати Адаптуватися

image


imageОсвіта, яка не вчить успішно жити в суспільстві, не має жодної цінності.      Роберт Кійосакі 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 січня 2022
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку