Самостійна робота учнів є одним із головних засобів систематичного й швидкого засвоєння матеріалу. Учні, які навчилися самостійно працювати, набувають навичок роботи з книгою, одержують більше задоволення від своєї, роботи, оскільки особисто долають перешкоди, шукають кращі способи швидкого виконання роботи, досягають результату без сторонньої допомоги.
Самостійна робота розвиває в учнів:а) кмітливість, ініціативу, творчість, твердість волі, наполегливість і завзяття в роботі, дисциплінованість;б) сприяє зміцненню знань і навичок, дає можливість поглиблювати й розширювати знання;в) надає можливість вчителеві вивчити можливість кожного учня в процесі його роботи, спостерігати й відзначати його сильні і слабкі сторони;г) полегшує проведення поточного обліку роботи учня.
1. Складання плану, тез, конспекту, написання творчої роботи. Наприклад, скласти план до балади Ф. Шиллера «Рукавичка»; написати власний міф про створення світу; зробити виписки, упорядкувати цитати на тему: «Майстерність психологічного портрета в повісті О. Бальзака «Гобсек»; написати листа від імені героїв про найголовніше та найцікавіше при вивченні повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»);
Анкета митця. Прізвище, ім’я. ____________________________________________________________________________________________________________________________________Роки життя _______________________________________________________Країна, яку представляє _____________________________________________Жанр в якому працював:_______________________________________________________________________________________________________________Найвідоміші твори: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Портфоліо героя1. Загальні відомості про літературного герояІм’я, прізвище _____________________________________________________Вік _______________________________________________________________Національність _____________________________________________________Соціальний стан ____________________________________________________Рід занять _________________________________________________________Моральні якості: ___________________________________________________2. Колектор (збирач)- Словник термінів- Цитати з твору а) Зовнішній вигляд літературного героя, портрет.______________________________________________________б) Герой очима інших персонажів.______________________________________________________________________________в) Підберіть епіграф. __________________________________________________________________________________________________________________3. Робочі матеріали (цитати, що розкривають тему, ідею твору) __________________________________________________________________4. План характеристики героя________________________________________________________________________________________________________5. Досягнення (твір про героя)_______________________________________
4. Вікторини Вікторина «Літературний розумник»Кого вважають засновником жанру байки у світовій літературі?(Езопа). Як називають автора байок?(Байкар). Хто з байкарів був рабом?(Езоп).«Впізнай героя»« Одною рукою коня тримав,Другою рукою дуба рве. Дуби рве самі коренистіїТа мости мостить, Шлях укладає та все прямоїжджий». ( Ілля Муромець )
«Альтернативний тест» (містить лише два варіанти відповіді: «так» чи «ні». Наприклад:1. Геракл – син Зевса і смертної жінки Алкмени.2. Цар Еврисфей був сміливим і сильним.(Боягузливий і пихатий).3. Цар Еврисфей був другом Геракла.(Прагнув загибелі Геракла, боявся його).4. Геракл здійснив 12 подвигів.
6. Кросворд1234561. Розгадавши кросворд, и назвете ім’я творця французької комедіїПанівний напрям французької літератури XVII ст. Головний теоретик класицизму. Французький король, який проголосив: «Держава – це я!»Драматург, представник французького класицизму. Засновник Французької Академії. Класи цисти вважали, що … людини повинен перемагати пристрасті.