Формування позитивних мотивацій до навчальної діяльності учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання
Номер слайду 2
“ Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності навчання й виховання — це бажання дитини вчитися. Але як же відкривати оті джерельця, як зробити, щоб вони не замулилися? Чим попередити тривожне явище, з яким, на жаль, часто доводиться стикатися нам, педагогам: скажімо, дитина несла до школи вогник жаги до знань, але він хутко погас, натомість народився найстрашніший, найлютіший ворог навчання — байдужість?” В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Мотивація, її формування й корекція лежать в основі шкільних успіхів та негараздів. Позитивний настрій — запорука успіху.
Номер слайду 4
Уміння школярів навчатися є виміром потенціалу середньої освіти країни, а умовою його формування є достатня мотивація учнів. Як організувати навчальну діяльність кожного учня, щоб вона була посильною для нього, бажаною, не викликала фізичного та психічного перевантаження. За словами французького письменника “ вчитись треба тільки весело; щоб переварити знання, треба поглинати їх з апетитом.”
Номер слайду 5
Сучасна шкільна освіта ще недостатньо адаптована до майбутніх потреб учнів, тому зусилля педагога сьогодні повинні бути направлені на розвиток у дитини прагнення до життєтворчості, інтересу до самопізнання і самовизначення. Саме формування позитивних мотивацій навчальної діяльності та пізнавальний інтерес виступають одними з найбільш вагомих стимулів отримання знань, успішного оволодіння навчальним матеріалом, його засвоєння, творчого ставлення до процесу навчання.
Номер слайду 6
Що ж таке мотив?Мотив (від латинського moveo — штовхаю, рухаю) — спонукальна причина дій, вчинків людини (те, що штовхає до дій). В учінні — це пробудження, які спрямовують діяльність учнів. Ступінь навчальної активності школяра є наслідком сильної або слабкої мотивації навчання (мотивація — це система мотивів). Можна сказати, що мотиви учіння — активізуюча сила, одна з основних умов навчальної діяльності.
Номер слайду 7
Будь-яка діяльність людини, в тому числі й навчання, підкоряється загальній схемі:1. Необхідність — початок будь-якої діяльності людини, тобто на уроці висуваються проблеми, які треба вирішити.2. Потреба (вивчити новий матеріал або отримати оцінку).3. Мотив ( викликати в дитини бажання займатись проблемою).4. Мета ( ті завдання, які вчитель ставив перед учнями і які треба виконати за урок).5. План досягнення мети.6. Корекція.7. Оцінка результатів.
Номер слайду 8
Великим досягненням сучасної системи освіти є право вчителя іноземної мови на вільний вибір засобів навчання. Зацікавлене навчання має місце там, де враховуються вікові та психологічні особливості учнів. Оскільки для кожної вікової групи характерний свій вид провідної діяльності. Згідно з даними сучасної вікової психології для учнів 1 – 6 класів ведучою є ігрова діяльність, у 7–9-х – найважливішою є пізнавальна і цілісно-орієнтована діяльність, у старших класах, крім цього, великого значення набуває комунікативна діяльність.
Номер слайду 9
Інтерактивна технологія – це взаємодія, за якої і вчитель і учень само реалізуються у спільній праці, у творчому пошуку, коли одна творча особистість (учитель) творить іншу творчу особистість (учня). З інтерактивних технологій кооперативного навчання найширше використовую парну та групову роботу. Технології колективно-групового навчання, які передбачають одночасну спільну роботу всього класу, займають певне місце в роботі. Застосовую такі методи роботи, як "мікрофон", "снігова куля", "павутинка", "мозковий штурм", "не закінчене речення"...
Номер слайду 10
Важливе значення в роботі вчителя має використання різноманітних ситуативних вправ: і чим цікавішою для учнів буде запропонована ситуація, тим більше бажання, з яким вони готуються до цього спілкування. Наприклад, одна справа просто поставити завдання шестикласникам описати погоду, а інша – виступити в ролі ведучої телепрограми "Погода". Оголошується конкурс. Учні працюють в малих групах, а потім "делегують на телебачення свого ведучого", завдання якого розповісти про погоду "телеглядачам". Вчителька вважає, що школярам подобаються ситуації, які відображають реалії сучасного життя, тому роль телекоментатора захоплює і старшокласників. Їм пропонуються складніші завдання, наприклад: Ви – ведучий клубу мандрівників. Розкажіть "телеглядачам" про географічне положення, клімат Великої Британії (США, Канади).
Номер слайду 11
“ If we teach today’s students as we taught yersterday, we rob them of tomorrow”John Dewey
Номер слайду 12
НУШОдин із найважливіших принципів — визнання талановитості кожної дитини. Мотивування учнів:- інтерактивні методи навчання ( робота в парах, групах, гра, проекти)-інтегроване навчання