Презентація "Формування позитивної мотивації до навчальної діяльності на уроках математики"

Про матеріал
Математика більшості дітям дається нелегко. Для таких учнів залучення до загальнолюдської культури – дуже слабкий, мало дієвий мотив навчання. А якщо в учня немає мотивів вивчати математику або ці мотиви слабкі, його навчання перетворюється на безцільну муку. Усунути цю причину можна лише одним способом – своєчасно сформувати дієві мотиви учіння. Учні мають усвідомлювати, що матеріал, який вивчається на уроках математики, знадобиться їм не лише для розвитку їхньої загальної культури, а й безпосередньо у практичній діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування позитивної мотивації до навчальної діяльності на уроках математики „Можна привести коня до води, але не можна змусити його напитися”

Номер слайду 2

В Концепції загальної середньої освіти пріоритети у навчанні математики надаються формуванню в учнів уявлення про сутність математичних знань, ознайомлення їх з ідеями і методами математики, їх роллю у пізнанні і перетворенні дійсності, забезпеченню оволодіння системою математичних знань і вмінь, які мають передусім загальноосвітнє спрямування, а також необхідні для успішного вивчення інших освітніх галузь.

Номер слайду 3

Мотиви, що спонукають школярів до навчання Зовнішні. Лежать поза навчальною діяльністю школярів. Внутрішні. Зв’язані із змістом навчання, прямим продуктом навчальної діяльності учнів. Мотив - збудник думки, його регулятор.  Мотиви навчання - це джерело мислення.

Номер слайду 4

Вивчення математики - нелегка праця, але математика виховує розсудливість, гнучкість розуму, логічність думки і здатність прогнозувати певні ситуації наперед. А це особливо потрібно кожному у ринкових умовах. Взагалі, мотивація навчання математиці - це система пізнавальних мотивів, тобто сукупність, комплекс усіх спонукань до знань, допитливості, пізнавальної потреби, навчальної діяльності, зацікавленості до наукового пізнання та пошуку істини.

Номер слайду 5

Декілька способів та методів стимулювання й мотивації інтересу до навчання математики в учнів: Використання ефекту подиву. Створення проблемної ситуації. Евристична бесіда. Використання аналогії, порівняння, протиставлення. Створення ситуації зацікавленості. Пізнавальні ігри. Використання навчальних дискусій. Створення ситуації вільного вибору учнями навчального завдання. Створення ситуації емоційно-моральних переживань.

Номер слайду 6

Декілька способів та методів стимулювання й мотивації інтересу до навчання математики в учнів: Створення ситуації захопленості. Використання методу аналізу життєвих ситуацій. Створення на уроці ситуації успіху. Використання наочності. Формування в учнів мотивів обов`язку і відповідальності у навчанні. Використання історичного матеріалу. Застосування нового математичного факту. Використання методу доцільних задач. Використовування спостережень, наслідування, виміру, експерименту. Використання практичних задач.

Номер слайду 7

Загальні стратегії формування мотивів Оперативний зворотній зв'язок учителя й учня; Уникати принизливих коментарів; Учень має очікувати на нагороду за успіх; Уникати жорсткої конкуренції між учнями; Залишати за учнем право обирати види роботи; Мотивувати школяра на кожному етапі уроку; Мотиваційний цикл: виникнення мотивації, підсилення і закріпленнямотивації, мотивація завершення.

ppt
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
1808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку