Урок в 7 класі для дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Міри довжини. Віднімання іменованих чисел, виражених мірами довжини (з елементами STEM-освіти)»

Про матеріал
Урок з математики для дітей з особливими освітніми потребами з елементами STEM-технологій. Спрямований на поглиблення знань про міри довжини, удосконалення вміння встановлювати зв'язок між мірами довжини шляхом практичних вимірів. Урок доповнений презентацією та самоаналізом.
Перегляд файлу

КЗО «Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» ДОР

 

 

 

 

Відкритий урок

з математики

у 7 класі

на тему:

«Міри довжини. Віднімання іменованих чисел, виражених мірами довжини (з елементами STEM-освіти)»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Полякова Н.О.

 

 

 

 

 

2019-2020 н.р.

 

Тема: Міри довжини. Віднімання іменованих чисел, виражених мірами довжини (з елементами STEM-освіти)

Мета: продовжити роботу над іменованими числами, поглибити знання про міри довжини; удосконалити вміння встановлювати зв'язок між мірами довжини шляхом практичних вимірів, навчити складати та розв’язувати практичні задачі на віднімання іменованих чисел, виражених мірами довжини; навчити застосовувати отримані знання на практиці. Розвивати інтерес до математики; вміння контролювати проміжні та кінцеві результати. Розвивати мислення та комунікативні навички, пізнавальний інтерес та творчу активність. Виховувати вміння працювати в команді, взаємодіяти один з одним, підтримувати.

Соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; виявлення ініціативи

Комунікативна компетентність -  стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору; сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог. Організація групової роботи.

Інформаційна компетентність - залучення вчителем додаткової інформації під час уроку; створення інформаційного плакату з хмари слів

Компетентність продуктивної творчої діяльності - створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя.

Обладнання: лінійки, метр, рулетка

 

Зміст уроку

І Підготовча частина

Девіз уроку: «Скажи мені – я забуду, покажи мені – я запам’ятаю, але дай мені діяти самому – і я зрозумію!»(слайд 2)

  1.               Організаційний момент
  2.               Н.П.П. Історична довідка (презентація)
  • Аршин – від персидського «арш» (лікоть),-старовинна міра довжини. Аршин дорівнює приблизно 71 см. (слайд 3)
  • П’ядь – старовинна міра довжини, що існувала у слов’янських народів і виражала відстань між витягнутими великим і вказівним пальцями. П’ядь складала одну четверту частину аршина (близько 20 см) (слайд 4)
  • Сажень – його розмір пов’язаний з людиною: сажень – це відстань між великими пальцями витягнутих у сторони рук. Сажень дорівнює 213 см 3 мм(слайд 5)
  • Фут – міра довжини, яка означає довжину ступні людини (від 28 до 33 см) (слайд 6)
  • Ярд – відстань від кінця середнього пальця до кінчика носа (приблизно 91 см) (слайд 7)
  • Дюйм – невелика довжина. Дівчинка ростом з дюйм – Дюймовочка- спала у шкарлупі волоського горіха та укривалась пелюсткою троянди. Походить дюйм від ширини великого пальця. Ця міра довжини використовується і сьогодні – дюймами позначають розмір шин велосипедів та автівок, діагоналі телевізорів, моніторів, телефонів. Дюйм становить 2 см 5 мм. (слайд 8)

А чи зручно нам сьогодні використовувати такі міри довжини? Чому? Які міри довжини ви знаєте? Яка міра найбільша? Найменша?

ІІ Основна частина

  1.               Повідомлення теми і мети уроку
  2.               Актуалізація опорних знань учнів

Складання асоціативного куща «Одиниці вимірювання довжини» (слайд 9)

Повторення таблиці співвідношення мір довжини. (слайд 10)

Гра «Що чим вимірюється?»

— Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти:

 Відстань між містами? (Кілометрами)

 Довжину і ширину класної кімнати? (Метрами)

 Довжину ручки? (Сантиметрами)

 А довжину мурахи? (міліметрами)

  1.               Вірш «Міри довжини». Діти проговорюють і показують «на око» пальчиками довжини.

Міліметр, сантиметр,

Дециметр, метр

Показати ми не можем

Тільки кілометр

 

  1.               Робота по темі (індивідуальні картки)

3.1. Роздробити іменовані числа (записати меншими мірами):

а)  2см=…мм

     2см 5мм=…мм

     5см1мм=…мм

б)  1дм=…см

     4дм=…см

      5дм 5см=…см

в)   3м=…см

      7м=…см

      8м45см=…см

3.2 Перетворити іменовані числа (записати більшими мірами):

а) 300 см=…м

     235 см=…м…см

     127 см=…м…см

б)  40 мм=…см

     63 мм=…см…мм    

     41 мм=..см..мм

в)   20 дм=…м

      25 дм=…м…дм

      48 дм=…м…дм

 

3.2 Встають два учня (різна відстань до дошки). Інші учні вимірюють відстань від учнів до дошки. Хто стоїть ближче? На скільки? Складання прикладу на віднімання із отриманими даними.

3.3 Хто в класі найвищий? Хто найнижчий? Чи можемо ми конкретно сказати, на скільки сантиметрів Сашко вищий за Данила? Давайте з вами зараз виміряємо зріст кожного учня та складемо табличку.

 

Ім’я

Зріст

 

 

 

 

 

 

Учні по черзі підходять до ростоміра, вимірюють свій зріст та записують дані в таблицю (на дошці).

За результатами вимірювань розв’язуємо задачі (на кшталт «на скільки Вова вищий за Данила?», «На скільки Денис нижчий за Сашка7» і т.п.)

4)Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

5) Задача. (Учитель показує смужку паперу чи стрічку довжиною 96 см. Просить учнів відрізати від неї смужки заданих розмірів. Завдання учнів порахувати довжину смужки, яка залишилась у вчителя шляхом математичних дій, а потім за допомогою рулетки переконатися у правильності обчислень). (слайд 12)

Дано: 96 см

Відрізали: 1 дм 9см і 25 см 5мм

Залишилось?

  1.               Закріплення матеріалу.

а)Дано: відрізок АВ= 1дм2см, відрізок СД=3см5мм. Який відрізок довший? На скільки? Побудувати їх

б) Виміряти довжину і ширину парти. Скласти задачу на порівняння.

 

ІІІ Заключна частина

  1.               Підсумок уроку. Оформлення хмари слів на тему «Міри довжини» (міліметр, сантиметр, дециметр, метр, кілометр, вимірювати, відстань, довжина, ширина, висота, зріст, лінійка, рулетка, 1км=1000м, 1м=100 см, 1м=10 дм, 1дм=10 см, 1см=10мм).
  2.               Оцінювання учнів
  3.               Домашнє завдання

 

 

 

 

 

Роздробити:

2см=…мм

2см 5мм=…мм

5см1мм=…мм

Перетворити:

300 см=…м

235 см=…м…см

127 см=…м…см

Роздробити:

1дм=…см

4дм=…см

5дм 5см=…см

Перетворити:

40 мм=…см

63 мм=…см…мм

41 мм=..см..мм

Роздробити:

3м=…см

7м=…см

8м45см=…см

Перетворити:

20 дм=…м

25 дм=…м…дм

48 дм=…м…дм

Роздробити:

2м=…см

6м=…см

7м95см=…см

Перетворити:

10 дм=…м

65 дм=…м…дм

86 дм=…м…дм

*Роздробити:

1дм=10см

3дм=…см

5дм 5см=…см

*Перетворити:

10 мм=1см

63 мм=…см…мм

41 мм=..см..мм

*Роздробити:

1см=10 мм

2см 5мм=…мм

5см1мм=…мм

*Перетворити:

100 см=1м

235 см=…м…см

127 см=…м…см

*Роздробити:

1м=100 см

2м 65см=…см

5м16см=…см

*Перетворити:

10 дм=1м

65 дм=…м…дм

86 дм=…м…дм

Роздробити:

4м=…см

9м=…см

3м45см=…см

Перетворити:

60 дм=…м

29 дм=…м…дм

45 дм=…м…дм

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку