Презентація "Формування позитивної мотивації до навчання"

Про матеріал
Усім учасникам освітнього процесу закладів освіти притаманне прагнення до посилиного інтересу та бажання вчитеся. Проблема мотивації учнів до навчання на сьогоднішній день є дуже актуальною, адже насправді далеко не всі школярі використовують свій потенціал на 100%. В презентації виокремлені причини незацікавленості учнів у навчанні та втраті змісту власної навчальної діяльності , надані рекомендації вчителям для формування пізнавальної мотивації відносно віку та рівня загальної середньої освіти .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування позитивної мотивації до навчання.

Номер слайду 2

МОТИВ – спонукання до діяльності , пов’язане із задоволенням потреб людини.

Номер слайду 3

МОТИВАЦІЯ – система спонукань які зумовлюють активність організму і визначають її спрямованість. Навчальна мотивація - внутрішня спонукальна сила, яка забезпечує залучення особистості до пізнавальної діяльності, стимулює розумову активність.

Номер слайду 4

Навчальна мотивація. Внутрішня. Зовнішня

Номер слайду 5

Цикл мотиваціїПотреба Задоволення. Зусилля. Винагорода. Дії

Номер слайду 6

Типи мотивації навчальної діяльностіСПОНУКАЛЬНІ – пов’язані із впливом на свідомість школяра певних чинників:- Вимог батьків;- Авторитету вчителів;- Колективу школи. СОЦІАЛЬНІ – прагнення особистості шляхом навчання утвердити свій соціальний статус:- У суспільстві в цілому- В певному соціальному колективі ( сім’ї, класі)ПІЗНАВАЛЬНІ – що виявляються у пробудженні пізнавальних інтересів і реалізуються через отримання задоволення від самого процесу пізнання і його результатів. ПРОФЕСІЙНО –ЦІННІСНІ – відображають прагнення в майбутньому отримати професійну підготовку. МЕРКАНТИЛЬНІ - зумовлені безпосередньою матеріальною вигодою особистості..

Номер слайду 7

мотиви самоосвітинавчально –пізнавальніширокі навчальніПізнавальні мотиви:

Номер слайду 8

П’ять рівнів навчальної мотиваціїПерший рівень – високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності. Другий рівень – гарна шкільна мотивація. Третій рівень – позитивне відношення до школи( але школа приваблює таких дітей переважно поза навчальною діяльністю)Четвертий рівень – низька шкільна мотивація. П’ятий рівень – негативне відношення до школи, шкільна дезадаптація

Номер слайду 9

Причини зниження інтересу до навчання:- перенасичення інформаційним простором;- захоплення батьків у формуванні «Раннього розвитку»- критика навчання дитини з боку дорослих- не беруться до уваги потреби дитини, її можливості сприймати і засвоювати інформацію, її фізичний розвиток, здоров’я.

Номер слайду 10

Молодший шкільний вік:• є початком становлення мотивації навчання, від якого багато в чому залежить доля дитини протягом усього шкільного періоду;• має великі резерви формування мотиваційної сфери, які необхідно використовувати, щоб уникнути «мотиваційного вакууму» під час переходу до середньої школи.

Номер слайду 11

Дитина, яка навчається у початкових класах втратила інтерес до навчання якщо:- У дитини не сформовані позитивні взаємини із вчителем;- Відмовляється від допомоги, хоча вона їй дуже потрібна;- Перед тим як іти до школи скаржиться батькам на нездужання, а коли повертається додому говорить про втому, сонливість.- Незадоволена своїми успіхами у класі;- Дитина упевнена, що у неї нічого не вийде, і хоче щоб її заспокоїли та похвалили;- Відмовляється розповідати про школу, не цікавиться життям класу;- У першому класі – сумує за дитячим садком, у четвертому – боїться переходити у п’ятий клас;- Скаржиться на відсутність друзів.

Номер слайду 12

Поради щодо формування позитивної мотивації молодших школярів:- Максимальне заохочення;- Увага до кожного;- Помилки нормальне та потрібне явище;- Створення ситуацій успіху і довіри. Формування в учня позитивного ставлення до навчання; - Високий рівень довірливих, емоційних відносин учня та вчителя;- Розвиток мовленнєвих знань та умінь;- Постійний зв'язок із батьками.

Номер слайду 13

Середня школа : самостійність і заохочення. Навчити вчитися: скласти чіткий розпорядок дня та план занять. Підняти самооцінку Послабити контроль

Номер слайду 14

Дитина – підліток втратила інтерес до навчання, якщо у неї спостерігається хоча б три фактори- Їй не цікаві шкільні предмети;- Вона часто критикує вчителя;- Систематично спізнюється на заняття; - Забуває записувати домашнє завдання;- Часто не здає на перевірку зошити і з письмовими завданнями, навіть якщо вони й виконані;- Не виконує завдання з уроків, які пропустила;- Прояви нестандартної поведінки під час навчання, та регулярні зауваження;- Не бере участі в житті класу;- Відпрошується з уроків посилаючись на погане самопочуття;- Систематичне почуття втоми;- У неї немає друзів, або навпаки – дитина спілкується з ними цілими днями, забувши про навчання;-

Номер слайду 15

Шляхи формування мотивації в учнів середньої школи:- Новизна знань; - Усвідомлення цінності отриманих знань, їх корисності; - Забезпечення відчуття « просування вперед»;- Творча, пошукова атмосфера на уроці; - Реальні навчальні вимоги до предмета;- Хвалити виконавця, критикувати - виконання; - При потребі звертати увагу на минулі успіхи;- Активізація самостійної, пошукової роботи;- Не дозволяти жорсткої конкуренції між учнями, не порівнювати їх між собою;

Номер слайду 16

Старша школа : професійне самовизначення та результативність ЗНО

Номер слайду 17

Дитина – старшокласник втратила інтерес до навчання якщо …- Регулярно спізнюється на уроки та їх погулює;- Замикається в собі або навпаки, гарячкує, коли їй ставлять питання про школу;- Робить завдання в останню мить;- Під час контрольної роботи вона не могла нічого написати і здавала порожній аркуш; - Їй важко зосередитись;- Важко планувати свою шкільну діяльність;- Не замислюється про своє майбутнє- Часто «хворіє» у ті дні коли проводиться тематичне оцінювання.

Номер слайду 18

Шляхи формування мотивації старшокласників- Повага до особистості учня;- Поставлена під сумнів доступна учням логіка пояснення;- Затосування інформаційних технологій;- Індивідуальні , творчі завдання, що дають можливість учневі продемонструвати власну унікальність;- Заохочувати бажання досягти визнання. Багато дітей вчаться не тільки заради знань, а й заради престижу.- Іноді просто говоріть «Треба»! Проте цьому заклику надавайте особистісної спрямованості – «Це пригодиться Тобі на ЗНО».- Використовуйте наміри старшокласників . Пам’ятайте: намір виникає на основі потреби.

Номер слайду 19

Методи, які використовує педагог з метою формування в учнів позитивної мотивації до навчальної діяльності 1. Метод емоційного стимулювання у поєднанні із словесним методом (прийоми зацікавлення, здивування)2. Навчальні екскурсії3. Наочні (демонстрація)4. Проблемно – пошукові5. Практичні (дати алгоритм виконання завдання)

Номер слайду 20

6. Методи, які стимулюють пізнавальні запити учнів (незакінчені завдання, тексти, які спонукають ставити запитання, або шукати правильні шляхи виконання спрямовані на отримання додаткової інформації ) 7. Методи, які стимулюють ініціативу учнів 8. Методи, які стимулюють ініціативу, яка проявляється під час діяльності (прийом навмисних помилок, прийом «Лабіринт»)9. Методи, що стимулюють колективну діяльність ( робота в групах).

Номер слайду 21

ВИСНОВОК:- Інтерес і сенс вчитися: дитині необхідно відчувати задоволення від того, чим вона займається і розуміти , для чого вона це робить- Уміння ставити цілі і досягати їх, тобто планувати , концентруватися, контролювати свої дії- Віра в себе та розуміння, що успіх залежить лише від самої дитини;- Наполегливість в подоланні труднощів, рішучість довести почате до кінця- Порадьтеся з дитиною і почніть із ліквідації тих навчальних труднощів, які для неї більш значущі;- Організувати співробітництво учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення класу до предмета і навчання в цілому;- Самому правильно формувати стосунки з учнями, бути зацікавленим у їхніх успіхах, мати авторитет.

Номер слайду 22

Дякую за увагу!!!.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
9597
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку