Номер слайду 14
Висновки: Результати психологічних обстежень і спостережень свідчать про значні проблеми розвитку особистості більшості вихованців дитячого будинку у всіх вікових групах та вказують на наявність дефекту особистості, який виявляється майже у всіх компонентах психічного розвитку та поведінки дітей-сиріт, а саме: залежність від ситуації, відсутність самоконтролю, імпульсивність, реактивність, безпосередність поведінкових реакцій, низький рівень загального інтелектуального розвитку, низький творчий потенціал тощо. Найбільші труднощі й відхилення від нормального становлення особистості спостерігаються в емоційно-вольовій сфері, порушенні соціальної взаємодії, непевності в собі, у зниженні самоорганізованості й цілеспрямованості, що приводить до значного ослаблення "сили особистості". Негативні тенденції розвитку особистості вихованців зберігаються у всіх вікових групах й у старшій віковій групі проявляються, зокрема , у зниженні професійної придатності до багатьом видам професійної діяльності, особливо інтелектуального характеру й соціальної взаємодії. Отже, формальне дисциплінування дітей - сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, таїть у собі небезпеку ще однієї хвилі відчуження у взаєминах з дорослими. Тому вихованці дитячого будинку мають потребу в особливому гуманістичному ставленні до них і професійному супроводі. Дітям потрібне оточення , здатне до розуміння, - ті люди, що допоможуть правильно зорієнтуватися в житті. Отож, піклувальна, психологічно обґрунтована допомога, супровід повинні складатися й в умінні створити в дітей правильну позицію стосовно людей, в умінні зняти позицію споживача, негативізму, відчуження не тільки до добре відомих дорослих й дітей, але й до людей взагалі.