Цікаво відзначити, що людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки необхідний рух. И.П. Павлов вважав, що будь-яка думка закінчується рухом. Саме тому багатьом людям легше мислити при повторюваних фізичних діях, наприклад ходьбі, погойдуванні ногою, постукуванні олівцем по столі й ін. На руховій активності побудовані всі нейропсихологічні корекційно - розвиваючі й формуючі програми. Нерухома дитина не навчається і її не можна лаяти за зайву рухову активність.
. При несформованості міжпівкульної взаємодії не відбувається повноцінного обміну інформацією між правою й лівою півкулями, кожна з яких осягає зовнішній світ по-своєму. Такий поділ функцій забезпечує взаємну доповнюваність роботи півкуль. Для спільної роботи обох півкуль потрібен їх функціональний зв'язок
Умови для досягнення результативності Кінезіологічна гімнастика проводиться вранці, тривалістю 5-15 хв.; Вправи виконуються в доброзичливій обстановці; Кінезіологічна гімнастика проводиться систематично, без пропусків; Від дітей вимагається точне виконання рухів і прийомів; Вправи проводяться за спеціальними комплексам, тривалістю 2 тижні.
Методи і прийоми кінезіологічної гімнастики Розтяжки - нормалізують гіпертонус і гіпотонус м'язів опорно-рухового апарату. Дихальні вправи - покращують ритміку організму, розвивають самоконтроль і довільність. Окорухові вправи - дозволяють розширити поле зору, поліпшити сприйняття, розвивають міжпівкульну взаємодію Тілесні руху - розвивають міжпівкульну взаємодію, знімаються мимовільні, ненавмисні рухи і м'язові затиски. Вправи для розвитку дрібної моторики - стимулюють мовні зони кори головного мозку. Масаж - впливає на біологічно активні точки. Вправи на релаксацію - сприяють розслабленню, зняттю напруги.
Кінезіологія є однією із здоров‘ясберігаючих технологій. Багато вправ спрямовані на розвиток одночасно фізичних і психофізіологічних якостей, на збереження здоров'я дітей, і профілактику відхилень у їхньому розвитку. Під впливом кінезіологічних тренувань в організмі наступають позитивні структурні зміни. І чим інтенсивніше навантаження, тим значніше ці зміни. Кінезіологічні вправи: -розвивають тіло, -підвищують стресостійкість організму, -синхронізують роботу півкуль, -поліпшують розумову діяльність, -сприяють поліпшенню пам'яті й уваги, -полегшують процес читання й письма. І як результат: -підвищення рівня емоційного благополуччя, - поліпшення зорово-моторна координація -формування просторового орієнтування. -удосконалення регулюючої й координуючої ролі нервової системи.
Ліва півкуля - відповідає за логічно - аналітичне мислення; - аналізує факти; - обробляє інформацію послідовно по етапах; - забезпечує процеси індуктивного мислення (спочатку здійснюється процес аналізу, а потім синтезу); - обробляє вербальну інформацію, відповідає за мовні здібності, контролює мову, а також здатність до читання та письма; - відповідає за математичні здібності, роботу з числами, формулами, таблицями; - відповідає за планування Права півкуля - відповідає за образне мислення й просторову орієнтацію; - відповідає за інтуїцію й інтуїтивну оцінку; - може одночасно обробляти багато різноманітної інформації, здатна розглядати проблему в цілому, не застосовуючи аналізу; - обробляє вербальну інформацію: спеціалізується на обробці інформації, що виражається не в символах, а в образах; - орієнтується в теперішньому; - контролює рух лівої половини тіла
ВПРАВИ ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ МОЗКУ Колечко. Поочередно и как можно быстрее перебирайте пальцы рук, соединяя в кольцо с большим пальцем последовательно указательный, средний и т.д. Проба выполняется в прямом и в обратном (от мизинца к указательному пальцу) порядке. Вначале упражнение выполняется каждой рукой отдельно, затем сразу двумя руками.
Кулак-ребро-долоня. Дитині показують три положення руки на площині стола, що послідовно поміняють один одного. Долоня на площини, долоню, стисла в куркуля, долоню ребром на площині стола, розпрямлена долоня на площині стола. Дитина виконує пробу разом з педагогом, потім по пам'яті протягом 8 - 10 повторень моторної програми. Проба виконується спочатку правою рукою, потім - лівої, потім - двома руками разом. При засвоєнні програми або при утрудненнях у виконанні педагог пропонує дитині допомагати собі командами ("куркуль - ребро - долоня"), вимовними вголос або про себе.
Лезгинка Ліву руку складіть в кулак, великий палець відставте в сторону, кулак розгорніть пальцями до себе. Правою рукою прямий долонею в горизонтальному положенні доторкніться до мізинця лівої. Після цього одночасно змініть положення правої і лівої рук. Повторити 6-8 разів. Домагайтеся високій швидкості зміни положень. Лезгинка. Ліву руку складете в куркуля, великий палець відставте убік, куркуля розгорніть пальцями до себе. Правою рукою прямою долоні в горизонтальному положенні доторкніться до мізинця лівої. Після цього одночасно змінити положення правої й лівої рук. Повторити 6-8 разів. Домагався високої швидкості зміни положень.
Покладіть на стіл чистий аркуш паперу. Візьміть в обидві руки по олівці або фломастеру. Почніть малювати одночасно обома руками дзеркально - симетричні малюнки, букви. При виконанні цієї вправи відчуєте, як розслаблюються очі й руки. Коли діяльність обох півкуль синхронізується, помітно збільшиться ефективність роботи всього мозку.
Стійке обертання фігури тільки за годинниковою стрілкою – означає, що у вас домінує ліва півкуля, переважає лівопівкульна діяльність мозку. А це чудова логіка, рахунок, уміння говорити й висловлювати думки. Такі люди успішні в аналітиці, експертизі, технологіях, математиці, фінансах і бухгалтерії й т.д. Обертання тільки проти годинникової стрілки – означають, що у вас домінує права півкуля, і переважає переважно правопівкульна діяльність - эйдетика, інтуїція, образне мислення, музикальність, почуття орієнтування в просторі й часі. Це фонтан нових ідей, творчі здатності, мистецтво, театр, дизайн, реклама, педагогіка, навчання, спорт і т.д. Якщо ж фігура поперемінно обертається то в одну, то в іншу сторону - це ознака амбидекстрії тобто , одночасної роботи й правої й лівої півкулі головного мозку. Тест Володимира Пугача на визначення домінуючої півкулі головного мозку «Дівчина що обертається» Посилання на тест http://disgrafia.ru/polusharie