STEM - освіта – це низка програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи, вимагає різних технічно складних навичок із застосуванням математичних знань і наукових понять.
Завдання STEM-освіти:
1. розвиток інтересу до навчальних предметів природничо-математичного циклу;
2. формування дослідницьких навичок;
3. розвиток творчого та критичного мислення;
4. подолання відповідних стереотипів.Затребувані професії: - програмісти, - IT-фахівці, - інженери, - професіонали в галузі високих технологій на стику з природничими науками; - фахівці біо- та нано-технологій. При залучені 1% населення України до STEM-професій - підвищення ВВП на $50 млрд за рік Потреба в цих спеціалістах вдвічі більша. Перспективи економічного розвитку України
критичне мислення;комунікації українською та іноземними мовами;інформаційна грамотність та використання ІКТ;спостереження;проектування;дослідниціка діяльність;вміння створювати інтерактивні моделі;підприємливість;вміння брати на себе відповідальність;командна робота. Навички, які повинні мати випускники для набуття STEM – професій:
Підготувати проект. Здійснити подорож вздовж певної паралелі (меридіану), описати побачене, обрати засоби пересування, розрахувати економічно вигідний маршрут: при вивченні материків та океанів в 7 класі + математика. Спрогнозувати зміни меж природних зон при підвищенні температури на 5˚С, визначити зміни флори та фауни зони (затрат населення на будівництво будинків, їх опалення): при вивченні природних зон в 6, 7, 8 класах + біологія, математика.
Підготувати проект. Скласти казку «Подорож краплі води», враховуючи роботу гідростанцій, підвищення температури: при вивченні гідросфери в 6 класі + біологія, математика, фізика. Скласти «Бізнес-план підприємства» для дітей 15 – 16 років, який можливо реалізувати в межах школи: в курсі факультативу «Ділова активність» + географія, економіка
Дослідницька робота Оцінка екологічного стану ґрунтів за змінами видового біорізноманіття ґрунтових безхребетних тварин: при вивченні ґрунтів України у курсі географії 8 класу + біологія№прикопки. Дощові черв’яки. Багато-ніжки. Павуко-подібніРівноногіКомахи(+личинки)КЗКЗКЗКЗКЗ1002247286156372301743321941253103914217935 Середні показники10263527119722
Мета: поглибити і розширити географічно – краєзнавчі знання про свій край, село Комишувате; розвивати аналітичне та економічне мислення, творчі здібності учнів, їхню здатність до групової та самостійної роботи, кмітливість, витривалість, вміння аргументовано доводити власну думку; виховувати культуру спілкування, розвивати комунікабельність, уміння працювати в групах, почуття дружності, толерантності, повагу та любов до рідної країни та малої Батьківщини.
відстань до Маріуполя всього 33 км та регулярне автобусне сполучення; у нас свіже повітря; в центрі села знаходиться парк, а на околиці – гарна балка, ставок; маємо місця риболовлі та відпочинку; в селі є стадіон, спортивний майданчик та тренажерний зал; маємо три крамниці та два кафе; у нас гостинні та ввічливі жителі; традиційно у нас проводяться свята: день села, масляна, зустріч Нового року, державні свята, зустрічі ветеранів; будується церква; добрий мобільний зв’язок, інтернет, термінали;люди тримають корів, курей, кролів, вирощують картоплю, городину, фрукти, є можливість купувати екологічно чисті та дешевші ніж у місті продукти харчування. Переваги впровадження проекту:
Висновок. Повернення до уроків, де панує дисципліна і немає місця творчості і власним думкам, де слово вчителя є аксіома, вже неможливо. Учні повинні мати власну точку зору, мають вміти її презентувати та відстояти, а слова вчителя чи інформацію з джерел піддавати сумніву, пробувати висувати свої гіпотези та шукати нові шляхи розв’язку вже відомих теорій.