Матеріал містить опис системи позанавчальної роботи з учнями щодо формування їх ціннісних орієнтацій
Ще Арістотель говорив, що долі держав цілком залежать від виховання молоді, тому питання виховання ціннісних орієнтацій підростаючого покоління надзвичайно гостро стоїть перед педагогами і батьками.
Відомо, що основою мотивів поведінки, діяльності особистості є система її цінностей: особистісних, культурних і духовних. Сьогодні метою виховання є формування особистості, яка успішно самореалізується у соціумі і має розвинені морально-духовні життєві компетентності.
Специфіка позанавчальної роботи полягає у діяльності, здійснюваної у вільний від навчального процесу час і залежить від власного вибору учня. Така робота сприяє різнобічному розкриттю індивідуальних здібностей дитини, забезпечує збагачення особистісного досвіду дитини, її знань про різноманітність людської діяльності, розвиток у дітей бажання активно брати участь у продуктивній, схвалюваній суспільством діяльності. Таким чином організація позанавчальної роботи з учнями є надзвичайно актуальною та вимагає інноваційних підходів.