Здібності можуть бути і вищими, ніж у „надійних”, але система не відлагоджена. Періоди підйому, злету змінюються спадом. Діти дуже емоційно реагують і на досягнення, і на поразки. Мають непогану підготовку, здібності, успіхи в навчанні. Однак, після відчутої колись радості сподівань, що здійснилися, з різних причин втратили її НАДІЙНІ ВПЕВНЕНІ НЕВПЕВНЕНІ ЗНЕВІРЕНІ Мають добрі здібності і відповідально ставляться до справи, але невпевнені у своїх силах Мають добрі здібності, сумлінно ставляться до виконання своїх обов’язків, активні у громадській роботі, самостійні, впевнені у собі
Дає можливість розкрити зненацька для самого себе свої можливості Сприяє розвитку пізнавальних інтересів Створює умови, за яких студент відкриває в собі невідомі здібності Позитивні емоції сприяють налаштуванню на успішну роботу Полягає в переконуванні студентів у реальності їхнього успіху
ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЙОМИ Насичення змісту цікавими прикладами, фактами Нестандартна форма подання нового матеріалу Пізнавальна дискусія; аналіз життєвих ситуацій Включення у колективну навчальну діяльність Створення ситуацій, в яких необхідно оцінити мотиви та результати власної діяльності Підведення підсумку заняття для формування бажання вчитися