У презентації розглянуто загальні стратегії формування мотивів у учнів до навчання, методи мотивації навчальної діяльності, методи формування позитивних мотивів навчальної діяльності учнів.
Формування внутрішньої мотивації учня до освітньої діяльностіУчитель математики Дєєв О. М. КЗ «Прудянський ліцей». 18.10.2021 р.
Номер слайду 2
Мотивація - це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали,установки, які спонукають учня до діяльності. Мотивація сприяє появі в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукає його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях.
Номер слайду 3
Загальні стратегії формування мотивів. Учень співучасник навчання, а не виконавець волі вчителя;окреслення перспектив вивчення теми;добирати матеріал,який би викликав інтерес до пізнання нового;різноманітність форм і методів навчання (рольові ігри, дискусії, мозкові штурми, демонстрації, проектна діяльність, створення презентацій, робота в малих групах).
Номер слайду 4
Мета мого навчання Вступити до вищого навчального закладу;досягти у житті успіху;знайти хорошу роботу;поїхати за кордон;стати освіченою людиною
Номер слайду 5
Загальні стратегії формування мотивів. Ставити реалістичні вимоги;Цілі, визначені самим учнем, завжди є більш ціннісними, ніж поставлені вчителем або батьками;диференціація навчання;ситуація успіху через виконання різнорівневих завдань;похвала і винагорода мають бути публічними;
Номер слайду 6
Загальні стратегії формування мотивів. Якщо дитина дивується, цікавиться – вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви. Отже, зацікавленість – найдужча мотивація до навчання;оперативний зворотний зв’язок учителя й учня;уникати принизливих коментарів;учень має очікувати на нагороду за успіх;уникати жорстокої конкуренції між учнями;мотивувати школяра на кожному етапі уроку;
Номер слайду 7
Методи мотивації навчальної діяльності1. Метод емоційного стимулювання у поєднанні зі словесним методом(прийоми зацікавлення, здивування);2. Навчальні екскурсії;3. Наочні (демонстрація);4. Проблемно-пошукові;5. Практичні (дати алгоритм виконання завдання).
Номер слайду 8
Методи мотивації навчальної діяльності 6. Методи, які стимулюють пізнавальні запити учнів (незакінчені завдання, тексти, які спонукають ставити запитання або шукати правильних шляхів виконання, спрямовані на отримання додаткової інформації);7. Методи, що стимулюють ініціативу учнів (самостійне творче складання завдання, пошук аналогів у повсякденному життті);8. Методи, що стимулюють ініціативу, яка проявляється під час діяльності (прийом навмисних помилок, прийом виконання практичних завдань); 9. Методи що стимулюють колективну діяльність й спільну діяльність (змагання, допомога однокласнику, критика).
Номер слайду 9
Методи формування позитивних мотивів навчальної діяльності учнів. Словесні,наочні,практичні,репродуктивні й пошукові;індуктивні й дедуктивні;самостійна навчальна робота;наочність;лабораторні, практичні, експериментальні роботи;проблемно-пошукові;емоційне стимулювання учнів (почуття співпереживання, гордість);створення ситуації захопленості;художність та емоційність мови вчителя;пізнавальні ігри;навчальні екскурсії;створення ситуацій успіху;навчальні дискусії;аналіз життєвих ситуацій.