Презентація "Франція – батьківщина музичного імпресіонізму і шансону. Твори К. Дебюссі – енциклопедія імпресіоністичних образів. Французькі шансоньє"

Про матеріал
Презентація до уроку мистецтва в 11 класі "Франція – батьківщина музичного імпресіонізму і шансону. Твори К. Дебюссі – енциклопедія імпресіоністичних образів. Французькі шансоньє". Підручник Л. Масол Тести до презентації - https://naurok.com.ua/test/franciya---batkivschina-muzichnogo-impresionizmu-i-shansonu-350920.html
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Французькі шансоньєФранція – батьківщина музичного імпресіонізму. Твори К. Дебюссі.

Номер слайду 2

Франція…

Номер слайду 3

Наприкінці XIX ст. у Франції під впливом імпресіоністичних ідей, що набули розвитку в літературі та живописі, виник так званий музичний імпресіонізм. Новий напрям мав спільне коріння з живописом, хоча пряму аналогію між ними провести складно. Найяскравіше втілення він отримав у музиці Клода Дебюссі (1862—1918)Сучасники називали Дебюссі «аристократом звуку». Клод Дебюссі

Номер слайду 4

Своєрідним маніфестом музичного імпресіонізму стала оркестрова прелюдія (і балет) «Післяполудневий відпочинок Фавна». Лев Бакст. Ескіз декорації до балету «Післяполудневий відпочинок Фавна»Риси стилю композитора:*найтонші відтінки людських емоцій, * вишуканість мелодій і тембрів, *виразність гармонії, *примхлива ритміка,* колористична фактура.

Номер слайду 5

Клод Дебюссі24 прелюдії для фортепіано К. Дебюссі — своєрідна енциклопедія імпресіоністських образів. Уражає поетичність назв прелюдій: музичних пейзажів («Сади під дощем»), портретів («Дівчина з волоссям, ніби льон»), сценок («Перервана серенада»), архітектурних образів («Затонулий собор»). У його музиці відчувалась повітряність (пленерність) звукової фактури.

Номер слайду 6

Шансон (фр. chanson - пісня) - жанр вокальної музики; слово вживано у двох значеннях:- світська многоголоса пісня французькою мовою епохи пізнього Середньовіччя і Відродження;- французька естрадна пісня в стилістиці кабаре. Шансон

Номер слайду 7

Зародження і розвиток шансону як пісенного жанру почалося з одноголосних світських пісень труверів, трубадурів, менестрелів у добу Середньовіччя.

Номер слайду 8

Шансонье співали на барикадах

Номер слайду 9

у кабаре

Номер слайду 10

у кафе

Номер слайду 11

у бістро

Номер слайду 12

На межі XIX і XX століть існувало два види французького шансону:- шансон у стилі кабаре; - реалістична пісня.

Номер слайду 13

У 50-х роках XX століття сформувалися два головних напрямки оригінальної франкомовної пісні, що існують і до цього часу:жанр класичного шансону, де першорядне значення має поетична складова пісні, і автор, як правило, сам є виконавцем;естрадна пісня, яку виконують співаки.

Номер слайду 14

До класичного шансону належить творчість Моріса Шевальє, Шарля Азнавура, Едіт Піаф, Жака Бреля. До представників так званого нового шансону — творчість Мірей Матьє, Джо Дассена, Патрісії Каас, хоча межа між обома напрямами умовна.

Номер слайду 15

Моріс ШевальєЖак Брель. Шарль Азнавур. Класичний шансон

Номер слайду 16

Мірей МатьєПатрісія Каас. Джо Дассен. Новий шансон

Номер слайду 17

ШАНСОН - це французька народна пісня, а також сучасна естрадна. ШАНСОНЬЕ - це французький естрадний співак, який сам пише музику і слова, і сам виконує пісні. Музичний словник

Номер слайду 18

Едіт Піаф. Справжнє ім'я - Едіт Джованна Гассон. Французька співачка і актриса.

Номер слайду 19

Дитинство. Матір’ю Едіт була акторка-невдаха Аніта Маяр, а батьком – вуличний акробат Луї Гассіон. Повернувшись з війни, батько знайшов Едіт в жахливому стані і не знайшов іншого виходу, як відправити дівчинку до своєї матері, яка працювала в публічному домі. У три роки Едіт осліпла. Бабуся повезла дівчинку в Ліз’є на могилу святої Терези, куди щорічно приїздять тисячі паломників у надії на зцілення. Через кілька тижнів маленька Едіт дивом стала бачити!

Номер слайду 20

Вуличний горобчик Виїхавши в Париж, вона з батьком працює на площах. Батько показує акробатичні номери, а дев'ятирічна донька співає. У 22 роки на вулиці її помічає Луї Лепле, власник кабаре "Жерніс" на Єлисейських полях, і запрошує виступати у своїй програмі. Він навчив її репетирувати з акомпаніатором, вибирати і режисерувати пісні. Саме він знайшов для Едіт ім'я - Піаф («горобчик»). На афішах її ім'я було надруковано як «Малятко Піаф“, і успіх перших виступів був величезним.

Номер слайду 21

Стиль Піаф. Реймон Ассо почав створювати"Стиль Піаф",відштовхуючись виключновід індивідуальності. Учив її хорошим манерам:як поводитися на прийомах,як і що говорити, як одягатися.

Номер слайду 22

1941 року був знятий фільм “Монмартр на Сені”, в якому Едіт отримала головну роль. У цей час були написані її кращі пісні. Піаф-актриса

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Померла співачка 11 жовтня 1963 року в ПарижіПохована на кладовищі Пер-Лашез. На похорон зібралося 40 тисяч чоловік, люди змушені були йти прямо по квітах.

Номер слайду 25

У мистецтві співу Е. Піаф була неперевершеною. Вона мала неповторний тембр голосу, оригінальний виконавський стиль і манеру поведінки. У співі цієї шансоньє й актриси відчувається неповторна естетична аура Парижа. Цікаво…Славетна співачка-шансоньє, актриса мюзик-холу, театру і кіно так і не навчилася грати на фортепіано, не опанувала нотної грамоти. Проте від народження мала абсолютний музичний слух.

Номер слайду 26

«Вона була великою, потому щопізнала страждання, і це страждання надавало їй щирості..."

Номер слайду 27

Мірей Матьє

Номер слайду 28

Дитинство Мірей Матьє народилася 22 липня 1946 року в місті Авіньйон на півдні Франції. Вона була найстаршою у сім'ї, де після неї з'явилося ще 13 дітей.

Номер слайду 29

Вона дебютувала в 1962-му на пісенному конкурсі Авіньйону, але невдало — довелося задовольнятися другим місцем. Через рік Мірей пробує знову і … нова невдача. Але вона не здається, третя спроба увінчалась успіхом — після перемоги вона одержує запрошення виступити в телепередачі «Теле-Діманш» у Парижі.

Номер слайду 30

21 листопада 1965-го року маленька тендітна дівчинка з'являється на французьких телеекранах. Не минає й року, як її ім'я стає відомим у кожному куточку країни. А незабаром про неї дізнається цілий світ.

Номер слайду 31

Нечуваний успіх Мірей і неймовірна швидкість, з якою до неї приходила популярність, навряд чи були чудом. Це — результат щоденної кропіткої праці: репетиції, фотозйомки, інтерв'ю, хореографія, уроки французької та англійської, гімнастика.

Номер слайду 32

Коли Мірей завойовувала публіку США, їй доводилося спати не більше як 4 години на добу, що згодом принесло їй успіх. Гаслом для неї, глибоко релігійної людини, стали слова: «Мій Бог і моя праця».

Номер слайду 33

Мірей Матьє стає «послом французької пісні». За 40 років кар'єри співачки вона випустила понад 70 альбомів, які розійшлися по всьому світі накладом у більш ніж 150 млн. екземплярів. Записала близько 1200 пісень на 9 різних мовах. Заспівала дуетом з такими зірками, як Шарль Азнавур, Пласідо Домінго, Хуліо Іглесіас, Елвіс Преслі й Том Джонс.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Джо Дассен – французький шансоньє

Номер слайду 36

Народився 5 листопада 1938 року в Нью-Йорку.

Номер слайду 37

З юних років хлопчик дихав повітрям кіностудій. Після війни, коли в Америціпочалася хвиля гонінь на прогресивну інтелігенцію, Жюль Дассен повернувся на батьківщину, до Франції, і Джо став асистентом батька. Подорослішавши, Дассен-молодший виконав у кіно і дві самостійні ролі, які не принесли йому слави

Номер слайду 38

Саме після цього він і задумався, що майбутнє його - на естраді. Пісня була для Джо Дассена - лише розвагою. Однак друзі не упускали можливості послухати, як він виконує пісні з репертуару французьких шансоньє.

Номер слайду 39

За15 років Джо Дассен створив і заспівав чимало справжніх шлягерів. В усіх на слуху були його пісні "На Єлисейських полях", "Хліб і шоколад», «Циганське літо», «Підігруючи на пагорбі", "Сумна історія", багато інших. Вони і принесли Дассенові успіх у публіки, вивели його на естраду «Олімпії».

Номер слайду 40

Попри коротке життя (прожив усього 42 роки), Джо Дассен залишається однією з найвідоміших постатей в історії французької музики. Його пісні розійшлися мільйонними тиражами ще за його життя, і досі часто звучать на французькому радіо.

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Патрисія Каас – сучасна французька співачка

Номер слайду 43

Репертуар Каас – суміш попмузики, джазу і класичного шансону.

Номер слайду 44

Ознаки жанру «шансон»французька мова;мелодія лірична, легко запам'ятовується;поетичний текст – правдива історія життя;музика передає відтінки настрою виконавця;автор музики й тексту – шансоньє.

Номер слайду 45

Тест-вікторина1) Шансон – це :з французької «народна пісня»;з англійської «народна мудрість»;з української – шанс потрапити на ТБ.2) Едіт Піаф – псевдонім співачки, який означає:золотий голос Парижа;«маленький горобчик»;виконавиця пісень Едіти П’єхи.3) Джо Дассен починав творчість з пісен:російською;англійською;французькою мовою.

Номер слайду 46

4) П. Каас у 2009 році брала участь у конкурсі:«Сопот»;«Євробачення»;«Сан-Ремо».5) Хто з французьких співаків виконував пісні Ш. Дюмона: Джо Дассен;Едіт Піаф;Патрисія Каас.6) Патрисія Каас у 2010 році була гостею в Україні на:шоу «Голос країни»;«Пісня року»;шоу «Х-фактор».

Номер слайду 47

Домашнє завдання. Створити творчий портрет французьких шансоньє (одного на вибір).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Горбатенко Олена Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. A Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вальчишин Олена Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Стручинська Олександра Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Токарчук Оксана Йосипівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гладка Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
7993
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку