19 січня о 18:00Вебінар: Психологічна допомога дітям і дорослим у кризових станах

Презентація."Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення з фразеологічним словником".

Про матеріал

За допомогою презентації:
учні визначають роль фразеології в системі мови;
користуються фразеологічним словником; пояснюють значення фразеологізмів і знаходять їх у тексті.
Формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему; сприяти вмінню висловлювати власну думку, слухати і чути інших; сприяти самовихованню позитивного ставлення до навчання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення з фразеологічним словником. Фразеологія - це скарбницянародної мудрості

Номер слайду 2

Епіграф до уроку. Кожен вираз рідної мови має своє обличчя. Як у квітки, у них свій неповторний аромат і відтінок барви, а цих відтінківкожна барва має тисячі. В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Колективна робота(гумореска)Лягай спати вже. Онучку,-Дід говорить басом,-Я як був таким маленьким,Лягав з курми разом. А онучок здивувався:- Як же ви там спали?Як ви з сідала, дідусю,Додолу не впали?Чому хлопчик не зрозумів дідуся?Навіщо нам потрібні знання з фразеології?

Номер слайду 4

Цілі уроку: - формування предметних компетентностей: учні визначають роль фразеології в системі мови;користуються фразеологічним словником; пояснюють значення фразеологізмів і знаходять їх у тексті.- формування ключових компетентностей:формувати вміння ставити запитання і розпізнавати проблему; сприяти вмінню висловлювати власну думку, слухати і чути інших; сприяти самовихованню позитивного ставлення до навчання.

Номер слайду 5

Очікувані результати

Номер слайду 6

Номер слайду 7

“Творча майстерня”(практичні завдання)

Номер слайду 8

До поданих фразеологізмів доберіть із довідки синонімічні слова.1. Прикусити язика.2. Вільний птах.3. Як риба у воді.4. Зарубати на носі.5. Замилювати очі. 6. Кури не клюють.7. Брати гору.8. Ні світ ні зоря.9. Пекти раків. Довідка: Замовкнути, вигідно, удосвіта, червоніти, багато, обманювати, незалежний, запам’ятати, перемагати.

Номер слайду 9

Перевіряємо1. Прикусити язика - замовкнути2. Вільний птах - незалежний3. Як риба у воді - вигідно4. Зарубати на носі – запам’ятати5. Замилювати очі - обманювати6. Кури не клюють - багато7. Брати гору - перемагати8. Ні світ ні зоря - удосвіта9. Пекти раків - червоніти

Номер слайду 10

Робота з текстом  Прочитайте уривок. Про який фразеологізм тут розповідається? Що він означає? Яку властивість фразеологізмів не врахував спочатку хлопчик. Дорослі чогось кажуть: ніколи в гору глянути. Я раніше дивувався собі – як це так? Адже я міг скільки завгодно дивитися в синє непроглядне небо. То чи заважав хто дивитися вгору моїй мамі чи бабусі? Тепер я знав, що то значило – ніколи вгору глянути. Ну, ось же самі подумайте. На горищі ждала риби моя покалічена чайка. Коська вже, мабуть, майстрував супутника, а я і йому пообіцяв допомагати. П’ятниця кликав мене в будинок відпочинку, бо йому самому не хотілося йти до мами. А тут дідусь пообіцяв узяти з собою на справжню рибну ловлю. Це вам не просте діло – махати з берега або з баркаса вудочкою. Це вам ловити рибу у відкритому морі … Отож скажіть, будь ласка, чи мав я час глянути вгору? ( Ю. Збанацький)

Номер слайду 11

Ніколи вгору глянути- чимось дуже зайнятий

Номер слайду 12

Цікаві речення1. Слинку ковтати в значенні: а) хотіти з’їсти щось; б) хотіти зробити щось.2. Віддавати кінці – а) відшвартовуватись; б)помирати.3. Роззявити рота – а) здивуватися; б) загаятися.4. Гнути спину - а) тяжко працювати; б) принижуватися, підлизуватися.5. Гострити зуби – а) прагнути заволодіти чимось; б) готувати помсту.6. Поставити на ноги – а) примусити почати діяти; б) вилікувати.7. Стати дибки – а) не погодитися, запротестувати; б) підняти передні ноги ( про коней).

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка

Номер слайду 14

Робота з фразеологічним словником

Номер слайду 15

1. За картинками знайдіть відповідні до фразеологізмів і поясніть їх значення.

Номер слайду 16

2. Складіть речення з цими фразеологізмами Наприклад: Мій однокласник Андрій добре знає математику, тому розв’язуючи задачі він завжди на коні. Оленка дуже мрійлива, вона на все дивиться крізь рожеві окуляри.

Номер слайду 17

Підведення підсумків“ Інтерв’ю”

Номер слайду 18

Яку тему ви опрацювали на уроці?Чого ви навчилися?Що про фразеологізми ви дізналися?Для чого використовуються фразеологізми у мовленні?Які види діяльності вам найбільше сподобались?

Номер слайду 19

Лінгвістична гра. Дайте відповіді на запитання: Яка істота може свиснути так, що ніхто й ніколи її не почує?Коли правда схожа на голку?Які ноги потрібно втратити, щоб міцно заснути?Знайдіть третє зайве: Зривати маску; виводити на чисту воду; гадку гадати.2. Плести нісенітниці; накивати п’ятами; наговорити сім мішківгречаної вовни.3. Перебиватися з хліба на воду; битися з нуждою; байдики бити.

Номер слайду 20

Гора очікувань

Номер слайду 21

Повідомлення домашнього завдання

Номер слайду 22

Міні-тренінг. Бажаємо всім гарного настрою!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Галац Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевгеніна Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мороз Надія Миколаївна
    Дякую за чудовий матеріал. Він дуже актуальний , особливо в умовах дистанційного навчання. Відчувається професіоналізм вчителя.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
8978
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку