Презентація може бути використана вчителем як план-коспект уроку. Містить цілепокладання, завдання для роботи з текстом балади, творчі завдання, рефлексію, завдання для міркування.
Йоганн Крістоф Фрідріх. Шиллер. «Рукавичка». Випробування головного героябалади. Образ справжньоголицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
Номер слайду 2
Йоганн Крістоф Фрідріх. Шиллер. Дайте відповіді на евристичні запитання за біографією поета: Хто?Що?Де?Коли?Як?З ким?
Номер слайду 3
«Рукавичка» - літературна балада - доведітьІсторія в баладі. Завдання: прочитайте коментар архіваріуса в підручнику та перелічите конкретних історичних осіб. Чим відомі ці історичні особи?
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Лицарський кодекс. Для лицаря було проголошено кілька найважливіших речей, які роблять його лицарем: це віра, честь, дама серця.
Номер слайду 6
Культ Прекрасної Дами. Однією із найпрекрасніших сторін «брудного» Середньовіччя був феномен «прекрасної дами». Це був справжній культ кохання, причому кохання в основному духовного, платонічного. Дама серця була для лицаря неземним створінням, втіленням божества. У кодексі лицарської любові центральне місце займали ратні подвиги на честь «прекрасної дами» і її прославляння. Любов лицаря була відчуттям ідеально-піднесеним і витонченим. лицар бився на турнірах, прикріпивши рукавички своєї пані до шолома і прибивши до щита табличку, чесноту, що звеличила її, і красу.
Номер слайду 7
Я досягну успіху, якщо…Буду знати зміст балади Буду знати композицію балади, її кульмінаційний момент і розв'язку. Зможу охарактеризувати риси головного героя. Зможу зробити висновки щодо головної ідеї балади
Номер слайду 8
Образ справжньоголицаря, його мужність, відвага, людська гідність в баладі Ф. Шиллера «Рукавичка»Запитання перед читанням тексту:****Як видумаєте, якими були розваги при дворі королів? Чим могли «втішатися» лицарі і прекрасні дами?Одна з розваг королівського двору представлена в баладі
Номер слайду 9
Спостереження за текстом. Збирання матеріалів для характеристики Делоржа1. Уявіть картину за першими рядками.2. Якими постають перед нами звірі на арені? Як вони заявляють про свою силу або перевагу?3. Хто є істинним володарем арени? Чому?
Номер слайду 10
Спостереження за текстом. Збирання матеріалів для характеристики Делоржа. В якому місці балади відбувається КУЛЬМІНАЦІЯ?Чи можна назвати розв'язку балади НЕСПОДІВАНОЮ? Чому?
Номер слайду 11
Обговоримо ситуацію: Чому Делорж не відмовився від «пропозиції» Кунігунди довести їй свою любов?Чи розумів він, що спуститись на арену небезпечно?Що ми очікували від Делоржа і Кунігунди після його «спуску» на арену?Чому саме так «розв'язав» цю ситуацію автор?Чи свідчить вчинок Кунігунди про справжні почуття? Чи випадково Кунігунда впустила рукавичку?
Номер слайду 12
Делорж – створимо портрет. Справжній лицар????
Номер слайду 13
Риси Делоржа:(перевір себе)
Номер слайду 14
Закінчи речення: Я зрозумів, що…Я пропоную всім…. Я можу оцінити значення цього матеріалу (тексту) для життя…..
Номер слайду 15
Дома1. Поміркуйте, як до свого лицаря відноситься король та інші вельможі?Читайте виразно баладу. За допомогою тексту підручника на стор. 40-41 (2020 рік) доведіть, що Адам Міцкевич все життя служив ідеалам свободи своєї вітчизни (5 доказів, письмово)
Номер слайду 16
Перевір себе. Я досягну успіху, якщо…Буду знати зміст балади Буду знати композицію балади, її кульмінаційний момент і розв'язку. Зможу охарактеризувати риси головного героя. Зможу зробити висновки щодо головної ідеї балади