Презентація "Гофман. Малюк Цахес"

Про матеріал
Е.Т.А.Гофман «Малюк Цахес» Частину презентації присвячено роботі з текстом новели Гофмана. Підібрано ілюстрації до твору та цитати. Крім того, учні мають можливість працювати над аналізом ідейного змісту твору. Презентація може бути використана як на уроці, так і при самостійній підготовці учнів до уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ернест Теодор Амадей Гофман Бойко І.М. Для 9 класу 1776 - - 1822

Номер слайду 2

Жанр твору: казка-новела, філософська казка Це сатиричний твір

Номер слайду 3

“Недалеко від одного привітного села біля самого шляху … лежала бідна, обідрана селянка”. Вона збирала хмиз та втомилась Поряд сидів її синок 2,5 років “Те, що на перший погляд можна було прийняти за химерно скрючений цурпалок дерева, було не що інше, як потворний малюк якихось дві п'яді на зріст, що досі впоперек лежав у коробі, а тепер виліз і борсався та вурчав у траві”. (с.378)

Номер слайду 4

“Голова у потвори глибоко запала між плечима, на спині виріс горб, як гарбуз, а зразу ж від грудей звисали тонкі, немов ліщинові палички, ноги, тож весь він був схожий на роздвоєну редьку. На обличчі… можна було помітити довгий гострий ніс, що витикався з-під довгого розкошланого чуба, пару маленьких чорних очиць… проява, та й годі”. (с.378)

Номер слайду 5

Нещасну Лізу з дитиною побачила фея Розбельверде (або, як вона тепер себе називала, панна Рожа-Гожа-Зеленава). Вона пожаліла потвору, довго гладила по голові і подарувала чарівну властивість.

Номер слайду 6

Незадовго перед тим країною почав правити молодий князь Пафнутій. “Пафнутій хотів негайно ж видрукувати великими літерами ..указ, який би повідомляв, що від цього часу в державі запроваджено освіту…”

Номер слайду 7

Міністр каже: “Перше ніж розпочнемо освіту, себто перше ніж вирубаємо навколишні ліси, зробимо річку судоплавною, розведемо картоплю, полагодимо школи, понасаджуємо тополь та акацій, молодь навчимо співати на два голоси вранішніх та вечірніх пісень, прокладемо дороги та накажемо прищепити віспу, треба буде вигнати з країни всіх людей небезпечних настроїв…”

Номер слайду 8

Вигнали фей та чаклунів, залишивши лише кількох: “вони зможуть десь під суворим наглядом робити якусь корисну роботу– плести на армію шкарпетки під час війни абощо. …Голуби та лебеді, як коштовна печеня, підуть на князівську кухню. А крилатим коням ми обріжемо крила…“(с.383) Залишилась в країні й панна Рожа-Гожа…

Номер слайду 9

Пройшло багато років… Ми потрапляємо до міста Керепес, в якому є університет. В університеті викладає професор природничих наук Мош Терпін. “Він убгав всю природу в коротенький зграбний курс, а тому дуже легко за всякої нагоди міг витягти звідти, наче з якоїсь шуфляди, відповіді на всі питання. …Йому після багатьох дослідів довелось довести, чому настає темрява: головним чином через брак світла”. (с.384)

Номер слайду 10

У Моша терпіна є дочка красуня Кандіда. В неї закоханий романтично налаштований студент Балтазар. Він захоплюється природою та пише вірші.

Номер слайду 11

Балтазар з другом Фабіаном прогулювались у лісі і побачили, як з коня впала маленька потвора. “Великий кінь став, наче вкопаний, і, витягнувши шию, почав обнюхувати свого маленького господаря… Голова в малюка ховалась між високими плечима, а великий горб на спині і грудях, довгі павучі ніжки надавали йому вигляду настромленого на виделку яблука, на якому вирізано чудернацьку пику”. (с.385)

Номер слайду 12

Балтазар підсадив Цахеса на коня. В Керепесі Цахеса прийняли за хорошого їздця… Цахес, тепер його називають Цинобер, став студентом. Невдовзі він стає дуже популярним в Керепесі

Номер слайду 13

Балтазар в гостях у Моша Терпіна прочитав поем про любов солов'я та троянди. А хвалили чомусь Цхеса.

Номер слайду 14

Коли скрипаль Сбіока виступав на сцені, аплодували Цахесу. “Курдупель” Цахес разом з референдарієм Пульхером здавав іспит на посаду таємного експедитора в міністерстві закордонних справ. Зрозуміло, що взяли на посаду Цахеса, а Пульхеру сказали, що він взагалі писати не вміє…

Номер слайду 15

Опинившись на прийомі поряд з князем, Цинобер сподобався йому, і князь призначив його таємним радником в особливих справах. Цахеса нагородили орденом Зелено-плямистого Тигра з двадцятьма гудзиками. Ще й Кандіда погодилась вийти заміж за Цахеса… Балтазар в розпачі

Номер слайду 16

“Несподівано вони почули музику. Лісом їхав чоловік, одягнений як китаєць, у кареті з кришталю. Білі єдинороги везли дивний екіпаж, а за кучера сидів золотий фазан.” (с.392) Це був чарівник Проспер Альпанус

Номер слайду 17

Проспер Альпанус розповів Балтазарові, що Цахес – звичайна почвара, якій допомагає чарівна сила. Він має здатність привласнювати собі все накраще, що роблять люди довкола нього. А знаходиться ця здатність в трьох золотих волосинках, що їх розчісує раз на 7 днів чарівним гребнем Рожа-Гожа

Номер слайду 18

Проспер Альпанус повідомив Балтазару, що саме він повинен вирвати у Цахеса ці 3 вогненнно-блискучі волосини і спалити їх. Фабіан не повірив, що Альпанус – чарівник, і був наказаний за це…

Номер слайду 19

“Бальтазар… вихоплює з кишені Просперів лорнет і пильно дивиться крізь нього на Циноберову голову. Ніби від дотику електричного струму Цинобер пронизливо нявчить… Бальтазар чітко бачить вогненно-блискуче пасемце волосся, підскакує до Цинобера, хапає його… миттю вириває з голови…” (с.398) І всі перестають захоплюватись Цахесом: “Звідки взявся цей курдупель? Чого треба цій малій почварі?” Цахес біжить додому

Номер слайду 20

Переляканий Цахес ховається … у нічному горщику. Там він і захлинувся… Отака безславна смерть

Номер слайду 21

Біля мертвого Цинобера з’явилась Рожа-Гожа. “Мертвий Цинобер здавався тепер кращим, ніж будь-коли в житті. Маленькі очиці були заплющені, носик білий, на вустах застигла легенька лагідна усмішка”. (с.402) Рожа-Гожа думає: “Я бажала тобі добра!” Вона надіялась, що, перейнявши чужі чесноти, Цахес буде намагатись справді стати кращим. Але вона помилилась…

Номер слайду 22

Рожа-Гожа віддячила і Лізі: у неї на городі стала рости така цибуля, що її почали купувати для князівського столу

Номер слайду 23

Бальтазар одружився з Кандідою та оселився на віллі Проспера Альпануса. У садибі є все, щоб жінка почувала себе щасливою: Найкраща городина для салатів, найкраща огода для білизни, найкращі килими, що не псуються та не плямуються, найкращий посуд, що ніколи не розбивається. Кандіда ніколи не дратувалась, бо ніколи не знімала чарівного намиста, що подарувала їй Рожа-Гожа.

Номер слайду 24

Розділи образи твору на групи (за Гофманом) Філістери Мош Терпін Кандіда Фабіан Князь “Музиканти” Бальтазар Скрипаль Сбіока Співачка Брагаді Референдарій Пульхер Рожа-Гожа Проспер Альпанус

Номер слайду 25

Висновки У творі переплетені 2 світи: Уявно-фантастичний Заземлено-буденний Автор використовує Іронію Гротеск Що таке іронія та гротеск? Наведіть приклади

Номер слайду 26

Висновки Автор висміює прагнення людей сягнути висот, не доклавши зусиль Звертає увагу на те, що нерідко до влади приходять не найбільш гідні Висміює готовність обивателя захоплюватись тим, чим йому пропонують захоплюватись, не аналізуючи його цінність Висміює людей, що не мають власної думки Висміює безглуздість та бездіяльність влади Висміює приземлених обивателів, позбавлених уяви та фантазії Як тільки людина зупиняється у своєму розвитку, її дух мертвіє

Номер слайду 27

Література Зарубіжна літеатура. Хрестоматія. 9 клас. –Харків, 2000 Висоцька Н., Пацанівська Л. Зарубіжна література. Підручник для 8 класу у 2-х частинах. –К., 2004 Ілюстрації: Н.Гольц, Алімова

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ященко Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Добровольська Галина Богданівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
16502
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку