Презентація "Готовність пятикласників до навчання на ІІ ступені школи"

Про матеріал
в презентації розповідається про готовність учнів четвертого класу до навчання у пятому класі, особливості навчання на ІІ ступені школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Готовність учнів 4 класу до навчання на ІІ ступені школи Психолого – педагогічний консиліум Тимченко Р. В. практичний психолог Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Номер слайду 2

Усе, що має зв’язок, має вивчатися у зв’язку,усе наступне має спиратися на попереднє. Я. А. Коменський

Номер слайду 3

Алгоритм дій перед переходом молодшого школяра в середню ланку школи: знати хто буде класним керівником; які однокласники оточуватимуть, яким буде спілкування з однолітками; як відбуватиметься перехід від однієї вчительки до багатьох викладачів та кабінетної системи; бути поінформованим з якими вчителями -предметниками прийдеться працювати школяреві; які нові предмети буде введено; чи всі підручники будуть з 1 вересня, а бажано, із червня; в який освітній простір порине школяр.

Номер слайду 4

Що таке п’ятий клас для учнів? Це - тривога, розгубленість перших тижнів, освоєння кабінетної системи, нові предмети, нове учнівське оточення,нові й різні вчителі…

Номер слайду 5

Навчання п’ятикласника треба розглядати як продовження формування та закріплення основних академічних компетентностей учня, отриманих в початковій школі. А ще перспективність – це визначення пріоритетних ліній підготовки четвертокласників до навчання і сам НВП в школі ІІ ступеня, які б максимально враховували потреби навчального процесу цього періоду, готовність дитини до оволодіння новою навчальною діяльністю за участю не одного, а цілої групи вчителів.

Номер слайду 6

Наступність – це врахування і опора на той рівень знань і розвитку учня, з яким він прийде до п’ятого класу

Номер слайду 7

Наступність і перспективність забезпечує органічне, природне продовження навчання, виховання,розвиток і рівень самовдосконалення школяра, започаткованих в початковій школі

Номер слайду 8

Проблема наступності має кілька наукових аспектів:педагогічний - спрямований на з'ясування специфіки прояву феномена наступності у різних педагогічних категоріях;  психологічний - пов'язаний з вивченням природного логічного зв'язку в розвитку дітей, визначенням специфіки переходу від однієї провідної діяльності до іншої, виокремленням закономірностей психічного розвитку учнів на перехідному етапі; методичний - стосується визначення послідовних логічних зв'язків у меті, завданнях, змісті, методах, організаційних формах і засобах навчально-виховного процесу;медичний – спрямований на встановлення рівня фізичного розвитку

Номер слайду 9

Педагогічний аспект. Висвітлюють класоводи 4 класів. Вільшанської опорної школи Козачок В. П. Козелянської філії Тимченко В.І. Деркачівської філії Бурнос Т. П.

Номер слайду 10

Психологічний аспект. Висвітлюють практичні психологи: Вільшанської опорної школи Тимченко Р. В. Козелянської філії Сердюк В. М, Деркачівської філії Токаренко А. С.

Номер слайду 11

Результати діагностики. Найбільш цікаві предмети

Номер слайду 12

Результати діагностики. Найбільш складні предмети

Номер слайду 13

Результати діагностики. Вміння узагальнювати

Номер слайду 14

Результати діагностики Аналогії

Номер слайду 15

Результати діагностики Зайве слово

Номер слайду 16

Результати діагностики Закономірності

Номер слайду 17

Результати діагностики Пам’ять

Номер слайду 18

Методичний аспект. Висвітлює заступник директора Вільшанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Криштоп Л. М.

Номер слайду 19

Медичний аспект. Висвітлюють медичні сестри Вільшанської опорної школи Мартиненко М. О. Козелянської філії Заїці А. В. Деркачівської філії Дяченко І.І.

Номер слайду 20

Актуальною проблемою наступності початкової і середньої освіти є особливості та відмінності організації навчально-виховного процесу в початковій та середній школі. Головним завданням початкової школи було - навчити учнів вчитися за допомогою вчителя. Завдання п’ятого класу - допомогти учням роботи перехід від одних способів роботи до інших, але при цьому не втратити принцип наступності між початковою та основною, основною та старшою школами, на якому зроблено акценти в Державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти.

Номер слайду 21

Основне завдання школи, як освітньої одиниці в період переходу в школу ІІ ступеня –успішне становлення п’ятикласника

Номер слайду 22

Перші кроки в реалізації забезпечення успіху адаптаційного періоду майбутнього п’ятикласника:провести знайомство з школою ІІ ступеня;познайомити дитину з майбутнім класним керівником;визначити склад вчителів-предметників п’ятикласника;провести консультування учнів, батьків, вчителів щодо майбутнього навчального періоду;визначити можливий мікроклімат між вчителем-предметником та учнівським колективом; вивчити індивідуальні особливості характеру кожної дитини, її інтелектуальні і творчі здібності, можливості, інтереси та захоплення;спроектувати шляхи їх розвитку кожного п’ятикласника;скласти навчальний план, визначити його варіативну складову;визначити гурткову роботу в п’ятих класах;спроектувати перспективи зайнятості школярів в позаурочний період;визначити рівень забезпечення підручниками; майбутньому класному керівнику долучатися до справ свого майбутнього класу ще з періоду початкової ланки;обов’язково бути поінформованим про: стан здоров’я майбутніх п’ятикласників, матеріально- побутові умови проживання, стосунки з батьками, віросповідання.

Номер слайду 23

Слід підкреслити, що ефективній реалізації завдань сучасної школи у забезпеченні успішної перспективності навчання п’ятикласника сприяє педагогічний досвід, світосприймання, рівень професійності самого вчителя.

Номер слайду 24

просвітницький напрямок - спрямований на інформування педагогів, батьків та учнів з висвітлення проблем наступності навчання, адаптації та перспективності розвитку п’ятикласників в основній школі. Форми взаємодії педагогів: огляд новинок літератури та публікацій в фахових виданнях, «круглі столи» вчителів початкової та основної шкіл з обговоренням діючих програм, шляхів їх реалізації, самоосвітня діяльність педагогів;

Номер слайду 25

Що ж забезпечить перспективність розвитку п’ятикласника?Це:–  подальша реалізації основних положень нового Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти;– приведення змісту освіти та форм навчання у відповідність до вікових особливостей школярів; –  особистісна орієнтація змісту освіти, яка передбачає розвиток творчих здібностей учнів, індивідуалізацію їх навчання з урахуванням інтересів і нахилів; –  збереження життя і здоров’я учнів; – створення належних умов для поступової адаптації учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеню.

Номер слайду 26

Головна фігура у реформуванні освіти, її осучасненні, є педагог. Головний інструмент вчителя в реалізації всіх освітніх завдань є - методика. Головна мета методичної роботи – формування предметно-методичної компетентності вчителя, який має бути не тільки вчителем, а і вихователем, і дидактом, і управлінцем, і психотерапевтом, і методистом.

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 жовтня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку