Презентація "Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми, пароніми"

Про матеріал
Презентація допоможе узагальнити знання учнів з теми: синоніми, антоніми, омоніми, пароніми; розвине вміння відносити слова до різних груп за значенням, формувати компетентного мовця.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГРУПИ СЛІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ: СИНОНІМИ, АНТОНІМИ, ОМОНІМИ, ПАРОНІМИ

Номер слайду 2

Мета- узагальнити знання учнів з теми: синоніми, антоніми, омоніми, пароніми;- розвивати вміння відносити слова до різних груп за значенням, формувати компетентного мовця;- виховувати духовно багату мовну особистість. Тип урокуурок- мандрівка

Номер слайду 3

Білет – гарний настрій!!!

Номер слайду 4

Станція «С И Н О Н І М И»Синоніми – це слова різні за звучанням, але близькі чи однакові за лексичним значенням: чемний, привітний, люб’язний, делікатний

Номер слайду 5

Вправа « Кмітливі знавці загадок» (прочитати і відгадати загадки, знайти в них синоніми)Плачеш, рюмсаєш, ревеш, щойно чистити почнеш. Мудрість, знання, досвід дає, а сама мовчить. Подружка, товаришка, приятелька корисна, хоч маленька і тоненька, скрикнеш, як натиснеш. Голосно, розкотисто, гучно і звучно закликає він до класу учнів.

Номер слайду 6

Вправа «Розвиваю мовлення». Підберіть синоніми до поданих слів. Ходити. Говорити. Сміливий. Радісний

Номер слайду 7

Станція «А Н Т О Н І М И»Слова з протилежним лексичним значенням : кислий – солодкий, радіти-сумувати

Номер слайду 8

Гра «Хто швидше?». Прочитати і відгадати загадки, знайти і виписати антоніми. Вдень посміхається, вночі – ховається. Чорне насіння на білій скатертині рівненько розсіяне. Старий дід мости помостив, молода прийшла — мости рознесла.

Номер слайду 9

Робота в парах(один записує подані слова, інший – підібрані до них антоніми)Низький, тепло, щастя, розумний, сильний, радість, рідний, далеко.

Номер слайду 10

Руханка. Вчора спати полягали. Вранці весело вставали.Їли – забруднилися. Потім довго милися. Вгору пальці підіймали,Вниз долоньки опускали. Вліво-вправо нахилились. Підстрибнули – опустились. До сусіда повернулись, Дружньо руки потиснули.

Номер слайду 11

Станція «ОМОНІМИ»Слова, які мають однакове звучання і написання, але різні за лексичним значенням: коса, оселедець

Номер слайду 12

Мозковий штурм. Порівняйте багатозначні слова й омоніми Багатозначні слова Омоніми. Море - (Чорне море, море квітів)Лексичні значення пов’язані між собою. Лист - (кленовий лист, лист від бабусі)Лексичне значення різне

Номер слайду 13

Гра «Хто швидше?». Випишіть у першу колонку багатозначні слова, у другу - омоніми. Золоті руки, весняний місяць, високий бал, крило літака.

Номер слайду 14

Перевірте себе. Багатозначні слова Омоніми. Золоті руки. Крило літака Весняний місяць. Високий бал 

Номер слайду 15

Метод «Навчаючись-учусь»Вправа «Умію створювати» (скласти речення, щоб омонім сонечко був у різних значеннях)

Номер слайду 16

Станція «ПАРОНІМИ»Слова, які подібні за вимовою, але різні за лексичним значенням: біліти – білити, людний - людяний

Номер слайду 17

Вправа «Умію говорити правильно» (обрати один із паронімів і увести в речення)Лікарі вивчають інновації світової медицини, щоб якісно і швидко (лічити, лікувати) людей. Біля театру зібралися шанувальники улюбленої драматичної (виставки, вистави). Діти захоплено слухали розповідь про українські народні (музичні, музикальні) інструменти.

Номер слайду 18

Вправа «Пишу і говорю правильно». Переписати речення, усунути помилки, замінивши виділені слова-пароніми. Хворого до цих пір лічили. Ми вийшли на річний берег. У цій справі мене очікувала вдача.

Номер слайду 19

Кінцева станція Вікторина «Так – ні»1. Сміливі , відважні – це слова синоніми?2. Синоніми – слова протилежні за значенням?3. Однакові за звучанням та написанням антоніми?4. Слова, які подібні за вимовою, але різні за лексичним значенням – це пароніми?5. Антоніми – слова, протилежні за значенням?6. Слова: день-ніч, веселий-сумний – це омоніми?

Номер слайду 20

Перевірте себе1. Сміливі , відважні – це слова синоніми? (так)2. Синоніми – слова протилежні за значенням? (ні)3. Однакові за звучанням та написанням слова - це антоніми? (ні)4. Слова, які подібні за вимовою, але різні за лексичним значенням – це пароніми? (так)5. Антоніми – слова, протилежні за значенням? (так)6. Слова: день-ніч, веселий-сумний – це омоніми? (ні)

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Переписати речення. Знайти у них слова різних груп за значенням, уміти пояснити. Я жука додому ніс, він злетів і сів на ніс. Стало надворі біліти, мама вже пішла білити. Вранці я хотів ще спати, ввечері – м’яча ганяти. Радісний, веселий ранок, коли корисний сніданок.

pptx
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
1216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку