Презентація "Характеристика основних психічних процесів"

Про матеріал

Презентація містить інформацію про основні психічні процеси: відчуття, сприймання, пам'ять, уява, мислення, увага. Подана коротка їх характеристика і ряд практичних вправ для дослідження розвитку психічних процесів учнями.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Характеристика основних психічних процесів

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Психічні процеси. Психічні процеси – це суб’єктивне відображеня об’єктивної дійсності. Психічні процеси поділяють на три ос­новні групи: а) пізнавальні процеси – відчуття, сприймання, пам’ять, мислення, увага, уява, мовлення; б) емоційні – емоції, почуття; в) вольові – воля.

Номер слайду 4

Пізнавальні процеси психіки особистостіПізнавальний процес – психічний процес, за допомогою якого людина пізнає світ. Пізнавальна діяльність – це процес відображення в мозку людини предметів та явищ дійсності. Вона складається із серії пізнавальних психічних процесів: відчуття, сприймання, уваги, пам’яті, уяви, мислення і мовлення.

Номер слайду 5

Психічні стани. Психічний стан – психологічна характерис­тика людини, що відображає її тривалі, статич­ні душевні переживання. Психічні стани: стрес, настрій, афект, страх, гнів, сором, фрустрація, радість, агресія та ін.

Номер слайду 6

Психічні властивостіПсихічні властивості – сталі, стійкі душевні якості суб’єкта, яким притаманні закріпленість і повторюваність в структурі особистості. Психічні властивості: темпера­мент, характер, здібності.

Номер слайду 7

Темперамент. Темперамент характеризує динамічний бік психічних реакцій людини – їх темп, швидкість, ритм та інтенсивність. Існує основні 4 типи темпераменту: сангвінічний, флегматичний, холеричний, меланхолічний.

Номер слайду 8

Характер. Характер – сукупність стійких індивідуально-психологічних властивостей людини, які виявляються в її діяльності та суспільній поведінці, у ставленні до колективу, до інших людей, праці, навколишнього світу та самої себе.

Номер слайду 9

ЗдібностіЗдібності – це своєрідні властивості людини, її інтелекту, що виявляються в навчальній, трудовій, особливо науковій та іншій діяльності і є необхідною умовою її успіху.

Номер слайду 10

Характеристика основних психічних процесів

Номер слайду 11

Відчуття. Відчуття – пізнавальний психічний процес відображення в мозку людини окремих властивостей предметів і явищ при їх безпосередній дії на її органи чуттів.

Номер слайду 12

Класифікація відчуттів

Номер слайду 13

Сприймання. Сприймання – це психічний процес відображення людиною предметів і явищ у цілому, в сукупності всіх її якостей і властивостей при безпосередньому їх впливі на органи чуттів.

Номер слайду 14

Відчуття. Сприймання. Відмінність сприйняття в його розвинених формах від відчуттів полягає в тому, що підсумком виникнення відчуття є деяке почуття (наприклад, відчуття яскравості, гучності, солоного, висоти звуку, рівноваги й т.п.), у той час як у результаті сприйняття складається образ, що включає комплекс різних взаємозалежних відчуттів, приписуваних людською свідомістю предмету, явищу, процесу.

Номер слайду 15

Мислення. Мислення – вища, абстрактна форма пізнання об’єктивної реальності. Розумові дії – це дії з предметами відображеними в образах, уявленнях і поняттях про них.

Номер слайду 16

Операції мислення

Номер слайду 17

Дослідження мислення. На малюнку зображено п'ять квадратів, складених із шістнадцяти сірників. Переставте три сірники так, щоб вийшло чотири однакових квадрата.

Номер слайду 18

Дослідження мислення

Номер слайду 19

Дослідження мислення. Переставте чотири сірники так, щоб з ключа вийшло три квадрати.

Номер слайду 20

Дослідження мислення

Номер слайду 21

Дослідження мислення. Дослідження проявів ригідності при розв'язанні арифметичних задач. Умови задач: Дано три посудини: 14, 59, 10 літрів. Як відміряти рівно 25 літрів води?Дано три посудини: 14,163, 25 літрів. Як відміряти рівно 99 літрів води?Дано три посудини: 28, 43, 10 літрів. Як відміряти 5 літрів води?Дано три посудини: 31, 61, 4 літри. Як відміряти 22 літри води?

Номер слайду 22

Дослідження мислення. Відповіді:59-10-10=39-14=25163-25-25=113-14=9943-28=15-10=561-31=30-4-4=22

Номер слайду 23

Види мислення Наочно-дійове – характеризується тим, що в ньому розв’язання завдання безпосередньо включається в саму діяльність.

Номер слайду 24

Види мислення Наочно-образне – характеризується тим, що завдання за своїм змістом є образним матеріалом, застосовуючи який людина аналізує, порівнює чи узагальнює істотні аспекти в предметах та явищах.

Номер слайду 25

Види мислення Абстрактне або словесно-логічне мислення – відбувається в словесній формі за допомогою понять, які не мають безпосереднього чуттєвого підґрунтя, властивого сприйманню та уявленню.

Номер слайду 26

Індивідуальні особливості мислення

Номер слайду 27

Дослідження гнучкості мисленняІнструкція: З наведених нижче слів потрібно побудувати одне речення, використовуючи всі слова і встановити між ними смисловий зв’язок: Ранок. Сніг. ДрузіУчилище. Урок. Викладач. Настрій

Номер слайду 28

Інтелект. При аналізі мислення та його зв’язку з особистістю використовують поняття інтелект.Інтелект (від лат. intellectus – розуміння, розум) – сукупність загальних розумових здібностей, які забезпечують успіх у розв’язанні різноманітних задач. Великого поширення набуло визначення інтелекту на основі “коефіцієнта інтелектуальності” (IQ).

Номер слайду 29

Дослідження рівня інтелекту

Номер слайду 30

Пам׳ять. Пам’ять – процеси запам’ятовування, зберігання, відтворення і забування індивідом свого досвіду.

Номер слайду 31

Види пам’ятіЗа змістом:

Номер слайду 32

Види пам’ятіЗа тривалістю:

Номер слайду 33

Види пам’ятіЗа способом запам’ятовування :

Номер слайду 34

Види пам’ятіЗалежно від міри розуміння запам’ятовуваного матеріалу довільне запам’ятовування буває:

Номер слайду 35

Види відтворення Відтворення – один з головних процесів пам’яті. Воно є показником міцності запам’ятовування і водночас наслідком цього процесу.

Номер слайду 36

Індивідуальні особливості пам’яті

Номер слайду 37

Дослідження слухової пам’ятіСлова для запам’ятовування:ніж чайникметеликсвічкаточкаколодажурналмалинахомутдошка. Слова для запам’ятовування:пароплавсобакастілчоботинаукакалачгрибгайжартжовнір

Номер слайду 38

Дослідження короткочасної зорової пам’яті

Номер слайду 39

Дослідження пам’ятіІнструкція: необхідно подивитися на 10літер (цифр, знаків, геометричних фігур), постарайтеся їх якнайкраще за пам’ятати. Потім їх у пам’яті необхідно відтворити, обов’язково зберігаючи порядок проходження. Набори для подання:1) С Ч Ф Т Ч Р Т Х Р Н 2) 3) ; % _ № ! : ? * ( =4) 4 3 2 8 2 3 6 5 9 1

Номер слайду 40

Дослідження обсягу образної пам’яті

Номер слайду 41

Дослідження обсягу образної пам’яті

Номер слайду 42

Діагностика розвитку пам’ятіІнструкція: перед Вами слова і словосполучення. Вам необхідно намалювати, що завгодно і як завгодно, аби тільки малюнок міг нагадати задане слово або словосполучення.

Номер слайду 43

Увага. Увага – це особлива форма психічної діяльності, яка виявляється у спрямованості і зосередженості свідомості на вагомих для особистості предметах, явищах навколишньої дійсності або власних переживаннях.

Номер слайду 44

Властивості уваги

Номер слайду 45

Дослідження точності уваги. Завдання: Уважно переглянути таблиці і викреслити буквосполучення “кх”.внаоскнпсихаесхаоснахеенкосхкевхекхекнаовквкхевпсмторпкхрпенгшлтипкхсіуцпоитмкхорпнеакнпролнкхпролмсаспилдбьрнкекхсампротипенгшлдкхдлорпавукенщкхцуйіфвппрогнкхмпиротьлшгнееккапрпроакенгшщдзжбьтиимапкуцівкхккхтроити

Номер слайду 46

Дослідження переключення уваги. Завдання: Уважно переглянути таблиці і викреслити в першому і другому рядку - “о”та “и”внаоскнпсихаесхаоснахеенкосхкевхекхекнаовквкхевпсмторпкхрпенгшлтипкхсіуцпоитмкхорпнеакнпролнкхпролмсаспилдбьрнкекхсампротипенгшлдкхдлорпавукенщкхцуйіфвппрогнкхмпиротьлшгнееккапрпроакенгшщдзжбьтиимапкуцівкхккхтроити

Номер слайду 47

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 48

Уява. Уява – це процес створення людиною на основі досвіду образів предметів, яких вона ніколи не сприймала, своєрідна форма відображення людиною дійсності, в якій виявляється активний випереджальний характер пізнання нею світу.

Номер слайду 49

Види уяви

Номер слайду 50

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 51

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 52

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 53

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 54

Дослідження обсягу уваги

Номер слайду 55

Мрія. Особливою формою уяви є мрія. Мрія – це процес створення людиною образів бажаного майбутнього.

Номер слайду 56

Мрії можуть бути:реальними, дійовиминереальними, Безпліднимипустопорожніми, “маніловськими”

Номер слайду 57

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Зінчук Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кабанцева Анастасія
    Гарний матеріал. Структуровано і комлексно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кудлай Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
37522
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку