Презентація "Хімічні властивості глюкози"

Про матеріал
Мета: навчальна - закріпити знання учнів про класифікацію вуглеводів, будову молекули глюкози (лінійної та циклічної форми), розглянути хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодію з гідроксидами металів, види бродіння, реакцію етерифікації; закріпити практичні вміння та навички щодо виконання хімічного експерименту, повторити правила БЖД під час роботи з хімічними реактивами; розвиваюча - продовжити формувати вміння учнів порівнювати та узагальнювати на прикладі матеріалу про будову й властивості альдегідів та спиртів; формувати вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують властивості глюкози, уміння виконувати лабораторні досліди, робити висновки зі спостережень; виховна - виховувати пізнавальну активність та самостійність учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок-дослідження з хімії на тему: «Хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодія з гідроксидами металічних елементів, бродіння (спиртове і молочнокисле), естерифікація» (11 КЛАС)

Номер слайду 2

Графічний диктант «Глюкоза» В природі вуглеводи утворюються в процесі фотосинтезу? Сахароза належить до полісахаридів? Тривіальна назва глюкози – виноградний цукор? Формула целюлози – C6H12O6? Моносахариди здатні до гідролізу? Формула глюкози та фруктози – C6H12O6? Загальна формула вуглеводів – Cn(H2O)m? Cахароза належить до класу полісахаридів? Глюкоза містить в своєму складі 5 гідроксильних груп та 1 альдегідну групу? Формула целюлози та крохмалю – (C6H10O5)n? Глюкоза – альдегідоспирт? Глюкоза та фруктоза – природні полімери?

Номер слайду 3

Графічний диктант «Глюкоза» В природі вуглеводи утворюються в процесі фотосинтезу? (+) Сахароза належить до полісахаридів? (-) Тривіальна назва глюкози – виноградний цукор? (+) Формула целюлози – C6H12O6? (-) Моносахариди здатні до гідролізу? (-) Формула глюкози та фруктози – C6H12O6? (+) Загальна формула вуглеводів – Cn(H2O)m? (+) Cахароза належить до класу полісахаридів? (-) Глюкоза містить в своєму складі 5 гідроксильних груп та 1 альдегідну групу? (+) Формула целюлози та крохмалю – (C6H10O5)n? (+) Глюкоза – альдегідоспирт? (+) Глюкоза та фруктоза – природні полімери? (-)

Номер слайду 4

Масові частки Карбону, Гідрогену та Оксигену, що входять до складу сполуки, дорівнюють відповідно 0,4; 0,06; 0,54. Визначити формулу сполуки, якщо її молекулярна маса становить 180. Задача

Номер слайду 5

Масові частки Карбону, Гідрогену та Оксигену, що входять до складу сполуки, дорівнюють відповідно 0,4; 0,06; 0,54. Визначити формулу сполуки, якщо її молекулярна маса становить 180. Задача

Номер слайду 6

Запишіть структурну формулу глюкози, знаючи будову її молекули. Завдання

Номер слайду 7

Що спільного між цими предметами? В кінці уроку ми дамо відповідь на це запитання. Розглянувши хімічні властивості глюкози, ми ознайомимось з деякими лікарськими засобами: глюконатом кальцію, сорбітом. Також зрозуміємо, які відбуваються такі незамінні в природі процеси як бродіння, повне окиснення глюкози та розглянемо її значення для живих організмів. Проблемне запитання:

Номер слайду 8

Тема уроку: «Хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодія з гідроксидами металічних елементів, бродіння (спиртове і молочнокисле), естерифікація» Мета уроку: розглянути хімічні властивості глюкози: повне і часткове окиснення, відновлення, взаємодію з гідроксидами металів, види бродіння, реакцію етерифікації; продовжити розвивати вміння учнів складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують властивості глюкози; виховувати пізнавальну активність та самостійність учнів.

Номер слайду 9

1. «Взаємодія глюкози з аргентум (І) оксидом»: Якого кольору стали стінки пробірки? Це якісна реакція на альдегідну групу. Вона називається реакція «срібного дзеркала».

Номер слайду 10

Уважно читайте етикетку на посудині з тією речовиною, яку берете для досліду. Наливайте та насипайте реактиви над столом. Нюхайте всі речовини з обережністю, не нахиляйтесь над посудиною і не вдихайте повними грудьми, а спрямовуйте до себе пару чи газ рухами руки. Щоб уникнути перегрівання та розстріскування пробірки, ніколи не нагрівайте її лише знизу, а рівномірно прогрівайте всю пробірку, весь її зміст. Виконання лабораторного досліду № 14. Інструктаж з техніки безпеки

Номер слайду 11

а ) зміна кольору речовини при додаванні купрум (ІІ) гідроксиду (утворюється розчин блакитного кольору) – реакція на гідроксильні групи; б ) зміна кольору речовини при додаванні купрум (ІІ) гідроксиду при нагріванні (утворюється осад червоно-цегляного кольору) – реакція на альдегідну групу: Лабораторний дослід № 14. 2. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом:

Номер слайду 12

3. Реакція відновлення:

Номер слайду 13

4. Утворення сахаратів:

Номер слайду 14

5. Специфічні реакції глюкози:

Номер слайду 15

6. Реакція естерифікації:

Номер слайду 16

7. Повне окиснення – горіння

Номер слайду 17

Відтворення інформації: Які типи хімічних реакцій характерні для глюкози? Які функціональні групи входять до складу глюкози: спиртові, карбонільна, карбоксильна, фенольна? Дайте відповідь на запитання:

Номер слайду 18

Дайте відповідь на проблемне запитання: Що спільного між предметами, котрі знаходяться в «чорному ящику»? («Срібний» ефект досягається завдяки реакції «срібного дзеркала»)

Номер слайду 19

Тестові завдання

Номер слайду 20

Дослід «Фараонові змії» (Розклад кальцій глюконату при температурі)

Номер слайду 21

Це цікаво… В організмах деяких жаб глюкоза знайшла незвичайне застосування. У зимовий час інколи можна знайти жаб, які повмерзали в льодяні глиби, але після розмерзання земноводні оживають. Який же тут секрет? З настанням холодів у крові жаб у 60 разів збільшується кількість глюкози. Це й заважає утворення всередині організму кристалів льоду, що було б для них смертельним.

Номер слайду 22

Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф в підручнику. *Повідомлення „Значення глюкози”.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пономаренко Ліна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Католіченко Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
10940
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку