Презентація “Хлопчик у смугастій піжамі”. Образи дітей, їхня дружба і взаємодопомога. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

Про матеріал
Презентація за романом Дж. Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі" містить матеріал для проведення уроку у формі аналітичної бесіди, що дасть змогу зосередитись на ключових епізодах твору, обговорити з учнями головні події роману, визначити провідні теми та ідеї, дати відповіді на проблемні питання, які є "вічними" та актуальними в сьогоденні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Хлопчик у смугастій піжамі”. Образи дітей, їхня дружба і взаємодопомога. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

Номер слайду 2

2008 рік - однойменна екранізація роману (режисер Марк Герман)

Номер слайду 3

Ключовою в романі є тема Голокосту – масового знищення євреїв нацистською Німеччиною під час Другої світової війни.

Номер слайду 4

Особисто для Джона Бойна тема Трагедії не була випадковою. Коли йому було 15, вчитель запропонував для літнього читання перелік творів. Перші дві книги, які обрав майбутній письменник, були романи авторів єврейського походження - Елі Візеля (“Ніч”) і Прімо Леві (“Періодична система”). То були видання про Голокост... Цікаво знати

Номер слайду 5

Роман Джона Бойна вирізняється типом світосприймання – дитячим. Тут промовляють дитяча свідомість, дитяче мислення, дитяча уява, дитяча правда…Поміркуй. Чим роман видався вам незвичним, своєрідним?

Номер слайду 6

Головний герой роману - дев`ятирічний хлопчик Бруно, який мешкає в п’ятиповерховому будинку Берліна (Німеччина) Аналітична бесіда. Що дізнаємося про головного героя роману?

Номер слайду 7

Він має старшу сестру Гретель, яку нагороджує прізвиськом “Безнадійний випадок”. Зростаючи в одній родині, ці діти вражають контрастом, тож між ними нерідко виникають конфліктні ситуації Що дізнаємося про головного героя роману?Самозаглиблений, мрійливий, романтик, інтроверт Бруно – схильна до комунікації та істерик, злослива, екстравертка Гретель

Номер слайду 8

Бруно заздрить одноліткам, бо ті знають, чим займаються їхні татусі. Все, що відомо Бруно: “його батько – чоловік, на якого треба зважати <…> І, крім того, він носить чудернацький однострійˮЩо дізнаємося про стосунки Бруно з батьком?

Номер слайду 9

Першим переломним моментом для Бруно стає переїзд…Що стало першим переломним моментом у житті Бруно?Що найдужче лякає хлопчика:? зміна місця проживання … новий будинок, який знаходиться на великій відстані від Берліна й кардинально різниться від попереднього, де Бруно так полюбляв спускатися перилами...втрата друзів …

Номер слайду 10

Батько зайнятий своїми справами, мама прагне чимось зайняти себе, а сестра Гретель компенсує живе спілкування розмовами з ляльками… і молодим лейтенантом Котлером. Лейтенант Котлер розважає і матір Бруно. Як складаються стосунки хлопчика з родиною після переїзду?

Номер слайду 11

У Бруно не складаються стосунки з лейтенантом - їх антипатія взаємна. Здається, найдужче Бруно зближується зі служницею Марією: либонь, відчуває, що саме з нею може поговорити на заборонені теми… Адже для дітей у цій родині вкрай багато табу...

Номер слайду 12

Яка таємниця цікавить хлопця невдовзі після переїзду?Бруно визирає через вікно своєї кімнати… І узрів дещо таке, що позбавляє його дару мови і спонукає поділитися цим секретом зі сестрою…Що саме?

Номер слайду 13

Виходить за межі будинку й стає дослідником довкілля. Пильніше придивляється до всіх і прислухається до звуків та розмов. Віддаляється від будинку й наближається впритул до колючого дроту. Що робить Бруно, щоб розкрити таємницю?

Номер слайду 14

Чому зустріч з хлопчиком у смугастій піжамі видається містичною?Обидва мають спільну дату народження (15 квітня 1934 року). Либонь, вони народжені під однією зіркою… Кожному з хлопчиків 9 років.

Номер слайду 15

Між дітьми пролягає межа – глибша за колючий дріт, ніби прірва… Бруно і Шмуль… Німець та єврей…Перший малює свастику,другий - шестикутну зірку… Один – син коменданта табору, інший – годинникаря… Чому дружба між ними, на перший погляд, неможлива?

Номер слайду 16

Бруно прагне товариства, натомість Шмуль шукає усамітнення… І все ж понад усе вони мріють погратися разом, потиснути один одному руки... Чому ж такі різні хлопчики стали друзями?

Номер слайду 17

Завдяки знайомству зі Шмулем Бруно починає потроху усвідомлювати, що, окрім його світу, є світ інший, де немає крамниць, кав’ярень, людських усмішок… У тім світі раптово зникають дорослі, а діти ніколи не граються… А ще – всі ходять однаково: у смугастих піжамах... Як змінився внутрішній світ Бруно під впливом Шмуля?

Номер слайду 18

Бруно бачить, як змінюється його мама, лікуючи свій головний біль хересом… І одного дня вона вирішила з дітьми повертатися до Берліна. Що спонукало Бруно пробратися на територію табору?Бруно збагнув, що має зовсім обмаль часу на прощання зі Шмулем… А головне – перед розлукою їм треба встигнути разом погратися… До того ж Бруно прагне допомогти другові знайти його батька.

Номер слайду 19

Несподівано зітерся рубіж між сином нациста й жертвою режиму… І все це під гаслом “цілком таємно.”Розкажіть, до яких наслідків це призвело…

Номер слайду 20

Можна стверджувати, що зустріч зі Шмулем стає фатальною для Бруно… Але за кожен злочин має бути кара.... Батько Бруно навіть не здогадується, якою тяжкою буде його розплата за масові вбивства. Як ви розумієте фінал роману:смерть Бруно разом зі Шмулем?

Номер слайду 21

І якими “зрілими” видаються слова Бруно, звернені до його друга Шмуля незадовго до трагічної розв’язки : “Коли ти носиш правильний костюм, ти почуваєшся тією особою, якою претендуєш бути <…> Саме це я тепер і роблю, чи не так? Претендую бути особою на твоєму боці загорожі.ˮ

Номер слайду 22

Найбільші трагедії викликають найболісніший катарсис, найгучніший резонанс…Та чи зупиняють Фурера (Фюрера!) та йому подібних – тих, «котрі завше в чужому домі посідають місце господаря за обіднім столом»? «Коло заключних слів»Про що ви подумали, перегорнувши останню сторінку роману?

Номер слайду 23

Роман Дж. Бойна про двох Маленьких Принців, яких розмежовує колючий дріт і єднає Доля… І вони, тримаючись за руки, йдуть за небокрай... Рефлексія. Вправа «Асоціативний кущ»“Хлопчик у смугастій піжамі” –це книга ...трагедіявибухемоціявійнадоба

Номер слайду 24

Роман закінчується словами:«Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу.»Домашнє завдання. Поміркуй. Чому людство забуло про страшні наслідки війни, про численні застереження і перестороги?

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шепілко Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Базаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Піманкіна Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Левицька Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ліхачова Світлана Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кальченко-Вищанська Олена
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Левченко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
21004
Оцінка розробки
4.9 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку