Презентація "Художній і розмовний стиль".

Про матеріал
Продовження викладу матеріалу про стилі сучасної української мови. Додаю презентацію про художній та розмовний стиль.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Художній та розмовний стиль. Кондратюк Людмила Олександрівна. Вчитель української мови та літератури. Вечірньої (змінної) школи № 20 м. Києва

Номер слайду 2

Редактор: Отримати освіту –Прививати вміння – Зворотній зв’язок –Вводити інновації – Відбувся вибух – Пройшли змагання – Повестися на провокації – На протязі тижня –Слідуюча зупинка - Відправити лист –Переписуюся по пошті -

Номер слайду 3

Художній стиль - це різновид літературної мови, яким послуговуються письменники для творення мовної картинки світу конкретно - чуттєві образи. Основна функція художнього стилю є вплив на людську психіку, почуття, думки через зміст і форму створених авторами поетичних, прозових текстів.

Номер слайду 4

Художній стиль реалізується в таких жанрах:віршпіснясонетбаладаоповіданняпоемановелаповістьдумароман

Номер слайду 5

Типовими ознаками художнього стилю є такі: - Наявність як емоційно забарвлених, так і нейтральних слів; - використання слів у переносному значенні (тропів); - вільна синтаксична структура речень; - наявність різних за метою висловлення й емоційним забарвлених речень; - глибока виразність, емоційність, картина мальовничість.

Номер слайду 6

Прочитайте уривок із повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Визначте наявні в ньому ознаки художнього стилю.І Вітька Горобець вибрав для цього Котигорошка. По-перше, вони були дуже близькі приятелі й рідко який день не зустрічались. По-друге, Федько вмів тримати язик за зубами. Друзі не схожі були один на одного. Вітька — високий, худий, з рідким білявим чубчиком — не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий, він так швидко ходив, що маленький товстий і флегматичний Федько мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком. Отож до нього за порадою і надумав звернутися Вітька.— Ти вмієш берегти страшну таємницю? — поцікавився Горобець.— Та я!..— Федько підтягнув штани, бо завжди доношував батькові і завжди вони в найважливішу хвилину намагалися недоречно з’їхати вниз. — Та я клянуся!.. Авторитетно! Сирою землею і рідною матір’ю, що мовчатиму, як риба. Тьху, тьху, тьху!!! Та щоб мені з місця не встати, та щоб...— Вірю,— обірвав Вітька потік страшної клятви і сказав з нарочито байдужим виглядом: — Так от, я покохав.— Хі-і-і!! — аж присів здивований Федько, і його осоружні штани поїхали вниз. — Оце здорово! І насправді?

Номер слайду 7

Прочитайте діалог із повісті І. Нечуя – Левицького «Кайдашеав сім’я». На другий день удосвіта Кайдашиха закричала з печі на Мотрю:— Мотре! Вставай вже прясти! Мотре! Чи ти чуєш? Мотря прокинулась, але не обзивалась.— Мотре! Вже треті півні співали! Вставай та розкладай у печі тріски.— Ох-ох-ох! — застогнала Мотря достоту таким жалібним голосом, як стогнала Кайдашиха. — Так у мене болять крижі, що я із постелі не встану. Кайдашиха впізнала Мотрину комедію й розсердилась.— Чого це ти дражнишся зо мною? Ти думаєш, що мене піддуриш? Годі тобі брехні справлять. Вставай та в печі розтоплюй.— Мамо! Годі вам спати! Вставайте та в печі розтоплюйте! — крикнула й собі Мотря з полу. — А я трошки покачаюсь!— Оце довелось на старість терпіти таку напасть од своїх дітей, —промовила Кайдашиха. — Карпе! Штовхни під бік свою жінку, нехай устає до роботи. В хаті всі спали, аж хропли.— Якби я була кобила, то я б давно встала. Нехай вам кобили прядуть та варять. Кайдашиха прикусила язика, але її розбирала злість.

Номер слайду 8

Розмовний (розмовно-побутовий ) стиль – це особливий різновид літературної вимови, яким послуговуються мовці в щоденному неофіційному спілкуванні Найтиповішими ознаками розмовного стилю є такі:використання розмовної та просторічної лексики й фразеології , вигуків;наявність неповних речень;широке використання складних безсполучникових;висока емоційність, невимушеність у доборі мовних засіб.

Номер слайду 9

Відредагуйте й запишіть речення.1. Ми зайняли перше місце в конкурсі на самий кращий малюнок, а ось наші сусіди потерпіли поразку, бо не мають досвіду(перший раз приймають участь у змаганнях). 2. Сергія Коваленко багато хто поважає, він гарний і в якості фахівця, і в якості людини. 3. Ти зробив вірний вибір: так іти краще, бо інакше прийшлося б підніматися сходами вгору дуже довго. 4. Дякую вас за увагу, знаю, що це не співпадіння.

Номер слайду 10

Домашнє завдання: Дослідіть стилістичні особливості мови улюбленої народної пісні за таким планом:а) уживання слів у переносному значенні (тропи);б) наявність діалектизмів;в) наявність слів із зменшувально – пестливими суфіксами;г) наявність різних синтаксичних конструкцій;ґ) повтори.

pptx
Додано
18 вересня
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку