Презентація "І знов засипле все зима... Ліна Костенко "Баба Віхола", "Пряля"

Про матеріал
Презентація до уроку-дослідження створена продовжувати знайомити учнів із поезією Л.Костенко; розкрити красу поетичного зображення зими-чарівниці у віршах «Баба Віхола» і «Пряля» Л. Костенко; розвивати навички виразного, свідомого читання віршових творів; вчити аналізувати прочитані твори; формувати соціальну та інформаційну компетентність , уміння помічати образність висловів, збагачувати ними мовлення дітей; виховувати любов до художнього слова, естетичні смаки , бережне ставлення до природи .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І знов засипле все зима… Ліна Костенко «Баба Віхола» «Пряля»

Номер слайду 2

Стали, діти, підтягнулись,Одне одному всміхнулись. На урок старання не забудьте взяти, Стали всі рівненько, будем працювати.

Номер слайду 3

Гра «Чарівна скринька»Виконайте правильно вправи для слухняного ротика

Номер слайду 4

Инрдлцмрвчмрбзм. У

Номер слайду 5

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 6

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 7

З якого я віршика? Хто мене створив?Яким оригінальним словом поет мене назвав?Що я просив?Який художній прийом використано у вірші?

Номер слайду 8

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 9

З якого я твору? Хто мене придумав?Хто мене умив?Якою мене зобразив Платон Воронько?Який художній прийом застосував поет?

Номер слайду 10

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 11

З якого я вірша? Хто автор?Які картини зумів намалювати поет за допомогою лише одного слова білий?Чому вірш називається білим?

Номер слайду 12

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 13

З якого твору ці речі?Яка пора року змальована?Куди нас відніс хлопчик? Для чого?Хто автор твору про хлопчика?

Номер слайду 14

Гра «Чарівна скринька»

Номер слайду 15

З якого я віршика?Хто мене придумав?Якою мене змалювала Ліна Костенко?Прочитай рядочки вірша, які це підтверджують?Який художній прийом використала авторка?

Номер слайду 16

ЧИСТОМОВКАМа-ма-ма – прийшла знов до нас зима. Ло-ло-ло – кучугури намело. Ем-ем-ем – саночки візьмем. Дем-дем-дем – на гірку підем. Ам-ам-ам – ой, весело нам!

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Скоромовка. Ген стрибають на морозіТри ворони на дорозі.- Кар – кар - кар!За скоринкою погнались,На все горло розкричались:- Кар – кар - кар!

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Загадка. Стало біло навкруги - я розтрушую сніги,Наганяю холоди,Води сковую в льоди,В дружбі з дітьми я всіма. Здогадались ? Я - ….

Номер слайду 22

Ознаки зимисніг Білий, пухнастий, м’який - ….. Холодна, люта, морозна - …зима. Злий, тріскучий, лютий - …мороз

Номер слайду 23

19 березня 1930 року у містечку Ржищеві на Київщині. Писати вірші почала з дитинства, друкуватися – з 16 років.

Номер слайду 24

15 років її не визнавали як поетесу. Ліна Василівна вже відсвяткувала 80-річний ювілей і продовжує творити далі.

Номер слайду 25

Поетеса часто звертається до теми дитинства, змальовує красу природи.

Номер слайду 26

Словникова робота. ВІХОЛАЗаметіль. Завірюха. Хуртовина. Метелиця. Хуга. Сніговій. Завія

Номер слайду 27

Словникова робота. Вештатись. Решето, ситечко- ходити сюди-туди, в різних напрямках, блукати, бродити де-небудь.- це господарські речі, якими просівають борошно.

Номер слайду 28

Баба Віхола

Номер слайду 29

Номер слайду 30

БІЛЕРЕШЕТОМЕТІЛЬНАСТУКАЛАСИТЕЧКОСТУКАЛАПРОСІЮСИВАВЕШТАЛАСЬ

Номер слайду 31

Вправа «Бджілка»На чому приїхала баба Віхола?Вправа «Диктор телебачення»Що баба Віхола робила у селі?Вправа «Сніжинка»Що просила баба Віхола у людей?

Номер слайду 32

Художник Шишкін І.І. Художник Панов Е. Художник Романов Р. Художник Щербаков О.

Номер слайду 33

Художник Суриков І. Художник Вельц І. Художник Крижицький К. Художник Васнецов В. Художник Романов Р. Художник Романов Р.

Номер слайду 34

rrr

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Хто така пряля?Що означає це слово?

Номер слайду 37

Про яку прялю йде мова у вірші?

Номер слайду 38

Вправа «Рибки»Вибіркове читання «Нишпорки»Що відбувається, коли в прялі рветься нитка?Що пряля вже встигла зробити?Чи зупинить свою роботу пряля-зима?

Номер слайду 39

Дослідницька роботаІ група. Відшукайте у вірші «Пряля» слова, що повторюється. Для чого поетеса використала засіб повторення?ІІ група. Доведіть, користуючись текстами вірша «Баба Віхола» та «Пряля», що природа у обох віршах олюднена.ІІІ група. Які людські якості мають тварини, зображені поетесою в інших віршах ?

Номер слайду 40

 

Номер слайду 41

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}хуртовин{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1234{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} житечко{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}нитка{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}решета. КРОСВОРДЛіна Костенко переконує своїх читачів, що природа –це … істота.жива

Номер слайду 42

Чому ж навчили нас вірші Л. Костенко? Любити природу. Не шкодити природі. Допомагати тваринам. Бути такими добрими та турботливими, як баба Віхола, Пряля та вітер-сніговій.

Номер слайду 43

Домашнє завдання. С. 82-83 виразно читати віршіА рівень – створити казку про Віхолу та Прялю.

Номер слайду 44

Старікова Наталя Анатоліївна. Підготувала вчитель вищої категорії Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №55 2015рік

pptx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку