Тема. Оповідання «Як лопату вчили працювати» за В.Сенцовським. Опрацювання прислів’їв у рубриці «У народі кажуть»
Мета. Формувати в учнів навичку повноцінного читання. уміння сприймати текст як спосіб збагачення соціального досвіду, вміння працювати з інформацією в різних джерелах; розвивати вміння аналізувати усну та письмову інформацію, володіти діалоговою формою мовлення, сприймати й практично розрізняти художні тексти; формувати відчуття родини як частини українського народу, виховувати дбайливе ставлення до батьків. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (Слайд 2)
Все в довкіллі я згадаю,
З добрим ранком привітаю
Землю нашу барвінкову,
Рідну солов’їну мову,
Милу серцю Україну,
Рідну нашу Батьківщину.
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА ТА ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Сьогодні ми продовжимо читати твори про сім’ю та працю в родині.
ІV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ (Слайд 7)
Хто нас, діток, міцно любить?
Хто нас ніжно так голубить?
Як ми хворі — цілі ночі
Не стуляє свої очі.
- Про що прочитали?
- До якого жанру належить текст?
- Чому?
- Це загадка віршована чи прозова? Доведіть
( учні відшукують римовані слова) 1.3 Читання загадки вголос 1.4 Бесіда «Як я піклуюся про свою маму»
(Слайд 8)
2.Розвиток швидкісного читання 2.1 Читання оригінального тексту ланцюжком Важливий урок Сьогодні в Тетянки захворіла мама. У неї жар, нежить, болить голова. Спочатку дівчинка дуже занепокоїлась. Але потім згадала, що у школі вчителька розповідала як треба поводитися, коли люди хворіють грипом. Донечка дбайливо вибрала для матусі найкращу тарілку, горнятко і ложку. Вона знала, що для хворого потрібен окремий посуд. А ще дівчинка повитирала пилюку в квартирі, протерла підлогу, провітрила кімнату. Мама прокинулась. Дівчинка одягнула медичну маску і зайшла у кімнату до мами. - Мамочко, я дуже тебе люблю, одужуй швидше – прошепотіла Тетянка. Пройшло кілька днів і мама одужала. Вона була вдячна донечці за допомогу.
2. Про що згадала дівчинка?
3. Як вона допомагала мамі одужати?
4. Чому Тетянка одягнула медичну маску? 5. За що була вдячна мама донечці?
2.3 Читання тексту без пробілів ланцюжком
2.4 Відновлення деформованого тексту з прихованою нижньою частиною у групах
ФІЗХВИЛИНКА «Смішарики» (Слайд 9)
3.Робота над оповіданням «Як лопату працювати вчили» (Слайд 10)
- Яку назву має оповідання?
- Про що йтиметься?
- Як це повязати з темою «Родина»?
- Складання павутинки слів
- Вправа «Блискавка»
Бесіда за малюнками підручника
V. Підсумок уроку (Слайд12) Виконання пісні «А чому?»