Ознайомити учнів із баладою як жанром фольклору й літератури; розкрити характерні ознаки балади; здійснити аналітичне дослідження англійської балади про Робіна Гуда «Як Робін Гуд став розбійником», закцентувати увагу учнівської аудиторії на образі Робіна Гуда як утіленні мрій народу про героя-захисника; формувати навички аналізу балад; розвивати образне та критичне мислення; сприяти вихованню уважного читача.
Бліц-опитування. Що таке билина? Назвіть найвідоміших билинних героїв. - Яка форма властива билинам? На які художні засоби багата билина? - Про які цикли билин ви дізналися? - Чим билина відрізняється від казки? - Кого й чому прославляє билина? - У чому полягає секрет популярності образу Іллі Муромця? - Як билина про Іллю Муромця висвітлює трагічні та героїчні сторінки історії Київської Русі?
Аналітичне дослідження балади. Що найбільше вразило вас у тексті? - Чи можна відразу сказати, чому англійський народ уславив саме людину, що прожила своє свідоме життя поза законом? Чим сподобався вам образ головного героя? - Які риси героя вас вразили найбільше? Чому? - Про які проблеми, утілені в баладах про Робіна Гуда, ви хотіли б поговорити на уроці?
Аналіз тексту балади. Визначте в тексті балади «Як Робін Гуд став розбійником» ключові цитати, що характеризують головного героя з народної точки зору. Де й коли відбуваються події, зображені в тексті? Що вам відомо з уроків історії про цей період саме в Англії? Поміркуйте, чому в баладі так чітко окреслені рамки художнього часопростору? З чого починається балада? Поміркуйте, чому безіменні автори не відразу знайомлять нас з Робіном Гудом, а створюють правдиву картину нелегкого життя народу? Наведіть з тексту приклади тих утисків, від яких потерпав простолюд. Наскільки це відповідає історичній правді?
Що нам відомо про Робіна Гуда? Чому спочатку мова йде про його батька? Що це була за людина? Розкажіть про дитинство маленького Роба. Яка трагедія сталася в сім'ї Роба? Як ви вважаєте, ця трагедія загальнонаціональна чи особиста? Хто винен у смерті батьків Роба? Чи сталося б це, якби в країні на той час панували чесні закони?Чому туга за Шервудським лісом враяла серце хлопчика так само сильно, як і за батьками? Чому Роб радо погодився на пропозицію дядька взяти участь у змаганнях лучників у Ноттінгємі? Що сталося з Робом по дорозі на змагання? Поміркуйте, чому пригода, яка поставила Роба поза законом, сталася саме у Шервудському лісі?
Про що дізнався Роб у старої вдови, що жила на узліссі? Як слова жінки доповнюють загальну картину несправедливості, що панувала у країні? Підтвердьте текстом свою відповідь. Чому Робін, не вагаючись, вирішив приєднатися до розбійників із Шервудського лісу? Чи тільки через те, що сам став в очах закону розбійником?Як ви думаєте, чому в розбійників не було ватажка? Чому вони вирішили обрати ватажком того, хто переможе у змаганнях в Ноттінгємі? Як почувався Робін, прибувши до Ноттінгема? Схарактеризуйте цей світ. Доведіть текстом, що для Робіна він був ворожим. Чому в баладі акцентується увага читача на поведінці шерифа? Який сенс має цитата «його ненависть до батька тепер цілком перейшла на сина».
Виразно прочитайте епізод змагання лучників. Які риси головного героя розкриваються у цьому епізоді? Які почуття у Роба викликала Маріан після тривалої розлуки? Чим стали змагання у Ноттінгемі в долі героя?Чому Робін Гуд, повернувшись до Шервудського лісу, відмовляється бути ватажком, а проситься до ватаги простим лучником?Оцініть поведінку «одноокого», який виявився теж одним із лісових братів. Чи випадково на змаганнях він став одним із кращих лучників після Робіна? Виразно прочитайте фрагмент клятви розбійників? Доведіть, що клятва відображує благородні наміри та цілі лісового братерства.