Презентація "Ікона. Візантійський стиль іконопису"

Про матеріал
Презентація до уроків №3-4 з Художньої культури, 7 клас (за Програмою Л.Масол, Н.Миропольської)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ікона – візуальна книга, джерело духовної енергії. Візантійський стиль іконопису. Художня культура7 клас. Уроки 3-4 Вч. Бузанова І. М.

Номер слайду 2

Ікона у християнствіУ мистецтві(греч. Εἰκόνα, грец. Εἰκών - «образ»,«зображення»)це священне зображення осіб або подій біблійної чи церковної історії.це зображення, виконані в рамках східнохристиянської традиції на твердій поверхні і забезпечені спеціальними написами і знаками.

Номер слайду 3

Призначення іконибути посередником між світом Божественним і земним при індивідуальній молитві або в ході християнського богослужіння; це одна з форм прояву Божественної істини.

Номер слайду 4

Призначення ікониІкона нічого не зображує, вона тільки являє прототип. Її метою є відобразити в людській подобі божественну сутність.

Номер слайду 5

Призначення ікониІкону часто називають «книгою про віру» та «богослов'ям у фарбах». Вона замінювала фарбами письмове слово.

Номер слайду 6

Призначення ікони. З давніх-давен іконопис служив «мовою для неписьменних» - особливою мовою зі своїми правилами і символікою.

Номер слайду 7

Пригадуємо: Канон - це традиції художнього зображення за певними правилами.

Номер слайду 8

Зародження іконопису(порівнюємо)Фаюмський портрет. Христос

Номер слайду 9

Візантійський стиль іконописуІкона раннього візантійського періоду

Номер слайду 10

Характерні риси візантійського іконопису. Зображення стає більш умовним, обличчя змінюють ліки (святих). Використовується зворотна перспектива (тобто точка сходу розташовується не в глибині зображення, а в людині, що стоїть перед іконою) і позачасове зображення. Відсутнє джерело світла (світлоносна вся ікона) і фігури не відкидають тіней, бо в Царстві Божому немає тіней.

Номер слайду 11

Візантійський стиль іконопису. Пряма перспектива. Зворотна перспектива

Номер слайду 12

Символіка кольору. Колір несе символічну функцію;Основний колір на іконах – золотий;Зазвичай Христос зображався у вишневому хітоні та синьому плащі, а Богоматір – у синьому хітоні та вишневому покривалі.

Номер слайду 13

Ікона Богоматері з немовлям VІ ст. Ранні ікони зберегли античну техніку енкаустики, в якій сполучною речовиною фарб є віск.

Номер слайду 14

Візантійська ікона. Миколай Чудотворець. ХІіі ст. Богоматір Скорботна. ХІіі ст.

Номер слайду 15

Століттями майстри доводили іконопис до досконалості, намагаючись передати матеріальними засобами духовне інобуття. Тому він і донині вважається найтяжчим і рідкісним мистецтвом, у якому поєднуються людські можливості і божественне начало.

Номер слайду 16

Перевіряємо себе. Що означає термін “ікона”?Яке призначення мала ікона?Де зародився іконопис?Назви особливості візантійського іконопису. Яку роль виконував колір?Що таке енкаустика?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Альховик Светлана
    Дякую за чудову роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
5419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку