Презентація до уроку - марафону допоможе повторити, узагальнити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови, а також спрямована виховувати позитивне ставлення й повагу до рідного слова, любов до України та спорту.
Мета: Знати: що означають іменники, на які розряди поділяються. Уміти: знаходити їх у тексті, визначати морфологічні ознаки й синтаксичну роль у реченнях, пояснювати вживання великої літери, розрізняти істоту від неістоти, абстрактне значення від конкретного. Навчитися: застосовувати іменники в мовленні, грамотно писати.
Пізнавальний конкурс «Якому спортсмену це потрібно» Назвати, кому належить спортивний інвентар. Дати визначення поняттям «істота», «неістота». Команда «Білих» Команда «Чорних» 1. Ключка – 6. Бігові ковзани - 2. Лижі - 7. Гвинтівка - 3. Ковзани - 8. Санки - 4. Сноуборд - 9. Шолом - 5. Боб - 10. Гірські лижі -
Робота в парах. Команда «Білих» Команда «Чорних»Зробіть словотвірний розбір поданих іменників. скелелаз гірськолижник. Затранскрибуйте іменники, порахуйте звуки й букви. м’яч гиря. Розшифруйте анаграми. Як вокав не догуй, Не лама бааб локотуп, а нів суе в сіл дисявить. та пилаку ропося. Анаграма (грец. ανα- — знову та γράμμα — літера) —переставлення літер у слові, завдяки чому утворюється нове значення, прочитуване у зворотному напрямку.
Упізнати іменники іншомовного походження за лексичним значенням.1. Футбольний суддя. 2. Суддя в боксі. 3. Як називаються спортивні змагання в парусному спорті? 4. Який вид спорту називають “королевою спорту”? 5. Багатоденні автомобільні змагання. 6. Склад і бойове шикування армії у Стародавній Індії втілилось у славнозвісній грі. Як вона називається? 7. Яку гру в стародавній Індії називали грою царів? Усно провідміняти 3 та 5 іменники.