2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Презентація "Індивідуальний розвиток підлітка"

Про матеріал
У ресурсі «Індивідуальний розвиток підлітка» розглянуто питання розділу «Фізична складова здоров’я». На допомогу вчителям та учням в презентації вміщено інформацію про ознаки підліткового віку та фізіологічні, соціальні, психологічні аспекти розвитку, проблеми підліткового віку та чинники впливу. Може бути використаний на уроках основ здоров’я у 7 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПАПУЖИНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС ТАЛЬНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ РАТУШНА РАЇСА ДМИТРІВНА – ВЧИТЕЛЬ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я УРОКИ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я 7 КЛАС РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ТЕМА 1. ІНДИВІДУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ПІДЛІТКА

Номер слайду 2

МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ УЧНІВ З ОЗНАКАМИ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ; ВИХОВУВАТИ ПОЗИТИВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗМІН, ЩО ВІДБУВАЮТЬСЯ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ. Епіграф: Підлітковий період — це певний відрізок життя між дитинством та зрілістю. (Ф. Райс)

Номер слайду 3

ЯКІ ЕМОЦІЇ ВІДОБРАЖАЮТЬ ОБЛИЧЧЯ ЛЮДЕЙ? Який настрій ти обираєш для успішної роботи на уроці?

Номер слайду 4

БЛІЦКРОС « ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» 1.Підлітковий вік називають … 2.Основними ознаками кризи підліткового віку є … 3.Пошук власного «Я» в підлітковому віці зумовлює як позитивні явища,так і певні … 4. Ризики підліткового віку можуть стосуватися як фізичної,так і …, …, …, складових здоров’я Психічної,соціальної, духовної складним,проблемним непорозуміння з батьками, проблеми у спілкуванні з однолітками,пошук власного «Я» ризики

Номер слайду 5

ЕКСКУРСІЯ В МИНУЛЕ   Протягом століть у грецьких, римських, іспанських та китайських джерелах згадували проміжний період між дитинством і дорослістю. Система лицарського виховання. Сини феодалів до 7 років виховувалися у сім'ях. З 14 років після урочистого вручення меча до 21 року юнак був зброєносцем сюзерена, удосконалюючи вміння їзди верхи і володіння зброєю. Супроводжував сюзерена в походах, на полюванні, брав участь у лицарських турнірах. Після досягнення 21 року відбувалася посвята в лицарі.

Номер слайду 6

На Запорізькій Січі існувала специфічна система відбору в школу молодих людей, так званих молодиків. «Хто хотів би стати козаком - мусив наперед служити три роки в старого козака за джуру. Джура виконував роботу різного типу: носити за козаком другу рушницю й потрібні клунки. Одразу, коли навчався від того козака володіти зброєю і набирав вправності в битвах, ставав правдивим козаком і діставав зброю: рушницю, шаблю, спис, лук і стріли.» До школи приймалися хлопчики з 9 років.

Номер слайду 7

Французький етнограф і історик Ф. Ариєс припустив, що підлітковий вік виник в XIX столітті, коли контроль батьків за розвитком дитини продовжився аж до шлюбу. У XVІІI, XIX і на початку XX століття був величезний попит на некваліфіковану робочу силу і значна частина молоді вливалася у доросле життя. Період дитинства був дуже коротким. Після Першої світової війни технологічний розвиток спричинив необхідність довше вчитися у школі та проходити іншу підготовку,таким чином примушуючи молодих людей лишатися залежними від батьків. Нині у розвинутих країнах світу цей період життя має тенденцію до поступового збільшення. За сучасними даними, він охоплює майже десятиліття - від 11 до 20 років.

Номер слайду 8

Підлітковий вік — це один з найважливіших етапів життя людини. В ньому багато джерел і починань всього подальшого становлення особистості. Вік цей нестабільний, ранимий, важкий і виявляється, що він більше, ніж інші періоди життя, залежить від реальностей довкілля. Підлітковий вік - це період багатьох змін: фізіологічних, що відбуваються у тілі, психологічних - у думках, почуттях і потребах, а також у стосунках з іншими людьми (батьками, вчителями, друзями, протилежною статтю). Щоб стати дорослим, треба «вирости» не лише фізично, а й психологічно і соціально.

Номер слайду 9

Фізіологічнічні особливості підліткового віку: посилений ріст і розвиток усіх органів і систем; надмірне навантаження на скелет у період його формування(може призвести до розвитку плоскостопості, викривлення хребта); збільшення маси тіла в порівнянні з нормою; навантаження на скелет; навантаження на серце; зменшення маси тіла в порівнянні з нормою; порушення обміну речовин; складні процеси в центральній нервовій системі; нестійкість організму до температурних коливань.

Номер слайду 10

Фізичний розвиток є суто індивідуальним. Не хвилюйтеся, коли ви маєте невеликий зріст або маленьку вагу. Усе індивідуально і залежить від багатьох причин. На темпи зростання і розвитку, крім спадковості, впливають інші чинники. Відомо, що у другій половині XX ст. був помічений процес прискорення темпів зростання і розвитку. Це явище здобуло назву «акселерація».

Номер слайду 11

Номер слайду 12

СОЦІАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ: • перебільшення своїх соціальних можливостей; • конфлікти з дорослими та однолітками; • збільшення уваги до зовнішнього вигляду; • невиправдана самовпевненість; • потреба у дружбі, орієнтація на погляди колективу, компанії, віра в ідеал.

Номер слайду 13

Набуття навичок, які ведуть до успіху: упевнена поведінка; конструктивне розв’язання конфліктів; формування корисних звичок

Номер слайду 14

Найважливішою зміною підліткового віку є становлення самосвідомості, яка характеризується передусім відчуттям дорослості.

Номер слайду 15

Зміни підлітка проявляються у зміні поведінки, настрою, депресивними станами. Разом з тим підлітки вчаться відрізняти добро і зло, відстоювати власну позицію, створюють власну систему життєвих цінностей ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ

Номер слайду 16

Криза 13-ти років - глибока, якісна зміна всього процесу психічного розвитку людини. Це криза розвитку, що нагадує кризу 3 років (”Я сам”), тільки тепер це “Я сам” в соціальному сенсі. Характеризується падінням успішності, зниженням працездатності, дисгармонією у внутрішній будові особи.

Номер слайду 17

АНОМАЛІЇ У РОЗВИТКУ ПІДЛІТКІВ Розлади бувають поведінкові і емоційні. Емоційні переважають у дівчаток. Це депресія, страхи і тривожні стани. Причини зазвичай соціальні. Порушення в поведінці в чотири рази частіше бувають у хлопчиків.

Номер слайду 18

Неформали

Номер слайду 19

Підлітковий алкоголізм ВОЗ: Україна на першому місці в світі за масштабами підліткового алкоголізму. 40 відсотків підлітків вживають алкогольні напої принаймні раз на місяць. Майже 3% юнаків і 1% дівчат уже можна зарахувати до залежних від алкоголю. Оскільки вони п’ють щодня.

Номер слайду 20

Наркоманія Наркоманія є величезною проблемою для сучасного людства. Якщо технології ведуть нас вперед, то наркотична залежність відкидає людину на тисячі років назад. Підліток наважується вперше вжити наркотик у 14—16 років. Шість відсотків «новонавернених» наркоманів отримали першу «дозу» в компанії друзів, котрі часто балансують на грані протиправної поведінки.

Номер слайду 21

Куріння До свого повноліття 82% юнаків і 72% дівчат одержали досвід куріння. Підлітки 13—14 років із сигаретою «експериментують», а до моменту отримання паспорта, «курильна паличка» міцно формує їхній «імідж».

Номер слайду 22

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: НАЗВАТИ ОЗНАКИ «ПІДЛІТКОВОГО ПЕРІОДУ» В ТРОЯНДИ 1 1 2 4 3 5 6 7

Номер слайду 23

НАЗВАТИ ОЗНАКИ «ПІДЛІТКОВОГО ПЕРІОДУ» В ЯБЛУКА 1 2 3 4 5 6 7

Номер слайду 24

НАЗВАТИ ОЗНАКИ «ПІДЛІТКОВОГО ПЕРІОДУ» В МЕТЕЛИКА

Номер слайду 25

Притча « Про двох вовків» Колись один мудрець відкрив своєму внукові життєву істину. У кожній людині відбувається боротьба , дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк символізує зло: заздрість, егоїзм, амбіційність, брехливість, жадібність. Другий вовк символізує добро: миролюбність, любов, доброту, відданість. Онук , який перейнявся словами дідуся до глибини душі, замислився й запитав: -А який же вовк усе ж перемагає? Старий усміхнувся й відповів: Завжди перемагає той вовк , якого ти годуєш!

Номер слайду 26

Все буде добре !

Номер слайду 27

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література: 1. Воронцова Т.В. Основи здоров’я: 7 кл.: Посібник для вчителя. – Алатон, 2007. – 118 с. 2. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я: 7 клас.: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон, 2007. – С. 65- 69. 3. Жадан О.М. Основи здоров’я: 7 кл.: Посібник для вчителя. – Х.: Основа, 2015. – С. 87 - 92. Інтернет-ресурси: 1.http://31.131.24.128/data/sb/07/7_klas_osnovi_zdorovja_bojchenko_2015.pdf 2.http://31.131.24.128/data/sb/07/7_klas_osnovi_zdorovja_bekh_2015.pdf 3. http://osvita.ua/school/lessons_summary/healt 4. https://www.youtube.com/watch?v=tB8aqflIRkw 5. http://uchitelska.at.ua/publ/serednja_shkola/osnovi_zdorov_ja_7_klas/44 6. http://uk.wikipedia.org/wiki

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Федурця-Насіб Ольга Матвіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Ілляшова Крістіна Володимирівна
    Велика вдячність за конструктивний матеріал до уроку
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олейникова Виктория
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
ppt
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
6921
Оцінка розробки
4.3 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку