Психолого-педагогічна команда з інклюзивного навчання створюється в закладі освіти з метою індивідуалізованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну та загальну середню освіту в умовах інклюзії, а також для забезпечення їх інтеграції в освітнє середовище.
Адміністрація навчального закладу (Директор/завідувач, заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист дошкільного навчального закладу)Практичний психолог. Соціальний педагог Вчитель початкових класів/ класний керівник/ /вихователь групи. Асистент вчителя. Медична сестра Вчитель-дефектолог Вчитель-логопед Вчитель лікувальної фізкультури Фахівці ІРЦШкільна команда складається
- організація роботу ППК;- формування складу учасників з розробки ІПР;- формування складу дітей, які потребують первинної оціни розвитку;- призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;- контроль виконання висновку інклюзивно-ресурсного центру;- залучення фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги дітям з ООП;- забезпечення розгляду та затвердження ІПР педагогічною радою, а також наказом керівника;- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;- залучення батьків (законних представників), дітей до розробки ІПР;- моніторинг виконання ІПР;- моніторинг виконання умов переводу дитини з ООП в наступний клас;- контроль за виконанням завдань ППК. Обов’язки адміністрації навчального закладу
- надання психологічної допомоги дитині з ООП;- виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими, визначення причин цих труднощів;- інформування учасників ППК про результати оцінки когнітивної та емоційно-вольової сфери дитини, сильні сторони та потреби дитини;- надання рекомендацій та консультативно-методичної допомоги педагогічним працівникам навчального закладу у роботі з дитиною з ООП;- підготовка звіту про результати надання психологічної допомоги дитині з зазначення динаміки її розвитку;- створення позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на попередження у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з ООП. Обов’язки практичного психолога
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;- виявлення дітей, у яких виникають труднощі у спілкуванні та взаємодії з оточуючими, або які проживають у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах;- визначення соціальних питань, які потребують негайного вирішення причин та труднощів, при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою надання допомоги;- вивчення умови проживання дитини в сім’ї, підготовка характеристики сім’ї дитини;- надання рекомендацій класному керівникові (класоводу) щодо шляхів ефективної інтеграції дитини в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;- поширення інформації про засади інклюзивного навчання серед педагогічних працівників, батьків (законних представників), дітей з метою формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами. Обов’язки соціального педагога
- забезпечення навчально-виховного процесу дитини з ООП;- виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;- інформування учасників ППК про результати педагогічної оцінки дитини, її сильні сторони та потреби;- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в навчально-виховному процесі дитини;- контроль за наданням психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП, згідно з ІПР;- визначення спільно з педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;- створення належної моральної атмосфери взаємин в класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООПОбов’язки вчителя
- допомога в організації навчально-виховного процесу дитини з ООП, - оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР; - підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;- консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам. Обов’язки асистента вчителя
- надання психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП, згідно з ІПР;- оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей та потреб;- підготовка звіту про результати надання психологічної допомоги дитині з зазначення динаміки її розвитку, згідно з ІПР;- надання рекомендацій педагогічним працівникам технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР. Обов’язки вчителя-дефектолога
Він достатньо гнучкий;Йому цікаві труднощі – і він готовий пробувати різні підходи;Він поважає індивідуальні відмінності;Може слухати і застосовувати рекомендації й поради інших фахівців;Він відчуває себе впевнено в присутності іншого дорослого в класі;Він готовий працювати з іншими вчителями в одній команді. Джим Леско,США. http://zdd.1september.ru/article.php?ID=200801204 Звичайний вчитель може бути успішним в інклюзивній школі за умови,якщо: