Презентація розкриває алгоритм дій батьків по організації інклюзивної форми навчання для дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти
Освіта дитини з особливими освітніми потребами. Дорожня карта дошкільника. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Коростишівської міської ради Житомирської областіАлла Гребенюк, директор КУ «Коростишівський ІРЦ» Житомирської області
Номер слайду 2
Дитина з ООПдошкільного віку. Стаття 12 Закону України «Про охорону дитинства»Стаття 3 Закону України «Про освіту»Стаття 9 Закону України «Про дошкільну освіту»
Номер слайду 3
Стаття 9 Закону України «Про дошкільну освіту»Пункт 1. Громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, особливих освітніх потреб, складних життєвих умов, місця проживання, мовних або інших ознак мають рівні права на здобуття дошкільної освіти у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, а також у сім'ї. Пункт 5. Діти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, можуть здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:- у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;- у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти;- у сім’ї - за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі які провадять незалежну професійну діяльність;за допомогою фізичних осіб - підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.
Номер слайду 4
Стаття 28. Права дитини у сфері дошкільної освітидіти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Номер слайду 5
Лист Міністерства освіти і науки України від 13.11.2018 р. №1\9-691 «Інструктивно – методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти»Інклюзивні групи формуються, як правило, станом на 1 вересня поточного року. Якщо батьки звертаються в інший термін, рішення щодо відкриття таких груп приймається засновником;Зарахування дітей до інклюзивної групи здійснюється наказом директора дошкільного навчального закладу на підставі заяви батьків та інших документів, передбачених статутом установи . Для дітей з особливими освітніми потребами додатково подається висновок інклюзивно-ресурсного центру ;З метою створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП в закладі дошкільної освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Складається індивідуальна програма розвитку дитини з ООП;
Номер слайду 6
Шановні батьки, ви маєте право:вибирати заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ЗДО;звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини.відправити дитину до 1 класу пізніше ніж у 6 років; залишити дитину з ООП у дитячому садочку до віку 7-8 років;брати участь у розробці та ознайомлюватися з індивідуальною програмою розвитку вашої дитини;бути ознайомлені і знати розклад корекційно-розвиткових занять з вашою дитиною;знати склад команди психолого-педагогічного супроводу вашої дитини.;бути поінформованими про динаміку розвитку вашої дитини;брати участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу вашої дитини;брати участь в обговоренні закупівлі корекційного обладнання за кошти інклюзивної субвенції;