Проблема розвивального навчання має тривалу історію становлення, яка випливає з вирішення проблеми співвідношення навчання й розвитку. За Л. С. Виготським, навчання не є розвитком, але за умови правильної організації, воно тягне за собою розвиток. Саме ця ідея стала відправною точкою при розробці концепції розвивального навчання.
Розвивальне навчання базується на методах і прийомах, які активізують пізнавальну діяльність учнів. Основним методом розвивального навчання є метод гри. Ігри-вікторини являють собою запитання різної складності, які сформульовані в ігровій формі. Вікторина повинна складатися з кількох етапів, турів. Це дає змогу оцінити рівні досягнення учнів.
Мотивація навчальної діяльності. Хвилинка художнього слова(вірші)Усіх оберігаю, усіх захищу,Кому куди потрібно переміщу. Желеподібна рідина –Органели об’єднує вона. (Цитоплазма) Я – серденько у клітині: Спадковість охороняю,За процесами наглядаю. В інтерфазі мене шукай,Як потрібно, споглядай. (Ядро)Буває тваринна, буває й рослинна. Завжди різна вона,Побачивши під мікроскопом,Ти зрозумієш, хто вона ( Клітина )