Презентація: " Інноваційні технології як засіб підвищення ефективності освітнього процесу"

Про матеріал
Інновації _ це процес, якого на сучасному етапі неможливо уникнути, їх використання є зрпорукою успішного сприйняття учнями навчального матеріалу,створення умов саморозвитку та успішної самореалізації здобувачів освіти як суб'єктів навчального процесу,.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інноваційні технології як засіб підвищення ефективності освітнього процесу. Вчитель Курій О. А.

Номер слайду 2

«Безумство – діяти по-старомуі чекати на нові результати». А. Енштейн.«Інновація - ні в якому разі не може бути ідеєю на показ, черговим педагогічним прожектором або фарсом».

Номер слайду 3

Інноваційні технології. Слово «інновація» має латинське походження, в перекаладі означає оновлення, зміну,введення нового. Поняття « технологія» – з грецького «tehne” –мистецтво, ремесло; « logos» – вчення, наука.

Номер слайду 4

Те,що я чую, я забуваю. Те.що я бачу і чую,я трохи пам’ятаю Те, що я чую,бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую. бачу,обговорюючи роблю, я набуваю навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Конфуцій.

Номер слайду 5

Поділ інновацій на групи.Інновації в освіті прийнято ділити на групи:Інновації в змісті навчання і виховання особистості;Інновації у формах і методах навчання і виховання;Інновації у технологіях навчання і виховання;Інновації у структурі організації діяльності ЗНЗ.

Номер слайду 6

Інноваційні технології – нововведення, що поліпшують хід і результативність навчально-виховного процесу. Це процес цілеспрямованого і систематичного впровадження оригінальних новаторських способів і прийомів, педагогічних ідей і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети- до очікуваних результатів.Інноваційні технології.

Номер слайду 7

Структура уроку і із застосуванням інноваційних технологій проходить в чотири етапи. Структура заняття 1. Організаційні моменти2. Підготовка матеріалів3. Технічні засоби та місце проведення. Пояснення правил,мети. Розділення на групи, розподіл ролей. Відведення часу. Обговорення заданих ситуацій. Пошук рішень. Формування відповідей. Обговорення результатів. Оцінювання. Зворотній зв*язок1  Підготовка2    Вступ3 Проведення4  Рефлексія та результати

Номер слайду 8

Переваги інноваційних технологій: Підвищують інтерес та позитивну мотивацію здобувачів освіти до навчання: Активізують пізнавальну активність: Формують активну життєву позицію в сучасному інформаційному суспільстві: Оволодіння комунікативними навичками: Розвиток умінь працювати разом: Формування вміння висловлювати свою думку і відстоювати її: Створення атмосфери саморозвитку та самореалізації.

Номер слайду 9

Недоліки використання інноваційних технологій: Великі затрати часу на підготовку до уроку: В інтернеті дитина не захищена від негативної інформації, що шкодить психіці і вихованню: Може виникати залежність від комп’ютера;Діти стали менше читати художньої літератури.

Номер слайду 10

Методологічні вимоги до педагогчних технологій;Концептуальність;Системність;Можливість управління;Ефективність;Відтворюваність;Візуалізація

Номер слайду 11

Використання інноваційних технологій.1. Особистісно-орієнтовані технології.2. Проєктні технології.3.Ігрові технології.4. Проблемні технології.5.Інтерактивні технології.6 Інформаційно-комунікаційні технології.7 Технології кооперативного навчання.

Номер слайду 12

Інноваційні технології Scientific debate  Навчальна суперечка-діалог, в якій здобувачі освіти відстоюють свою думку, протилежну іншим). Judicial sitting Гра з розподіленням ролей та пошуком конструктивних відповідей).

Номер слайду 13

Grab a minute гра, в якій учню надається 1 хвилина, для представлення терміну, написанного на картці. Учасник має надати найбільше інформації про даний предмет,термін, його значеня, використання, тощо. Отримує перемогу, учень, який надав найбільш повну та зв'язну інформацію про вказаний в картці предмет або термін.

Номер слайду 14

What is your rating? Ця технологія застосовується для оцінювання запропонованої ситуації шляхом порівняння зі стандартом поведінки, прийнятим у суспільстві. Учні. оцінюючи власні риси, звички,погляди порівнюють зі стандартами поведінки інших та позначають результат порівняння на шкалі цінностей.

Номер слайду 15

«Priority Ladder”Це технологія критичного мислення, використовується для зіставлення об’єктів чи явищ з метою визначення пріоритетів. Учням пропонують визначити власні пріоритети серед запропонованих цінностей і розмістити їх на відповідних щаблях.

Номер слайду 16

Milestones. Ця технологія спрямована на визначення послідовності дій у процесі вирішення певної проблемної ситуації . Для цього учні вибудовують план вирішення проблеми крок за кроком, обгрунтовуючи обрану послідовність.

Номер слайду 17

Chainstory гра на логіку, прояв фантазії та індивідуальності. Суть гри полягає у продовженні історії попереднього учня.

Номер слайду 18

Chainstory Перевірка знань: словниковий запас з певної теми та загального словникового запасу в поєднанні з граматикою. Особливості гри: покращується навички швидкого реагування, логічного мислення, підвищується увага, не меншу роль віддають фокусуванню на сюжеті історії, що допомагає розвивати пам’ять.

Номер слайду 19

Brainstorm Мозковий штурм - відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для пошуку кількох варіантів розв’язання конкретної проблеми. “ Мозковий штурм ” спонукає учнів розвивати уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки, допомагає знаходити кілька рішень з конкретної теми. .

Номер слайду 20

Debriefing Аналіз та обговорення результатів попередньої роботи; структурування набутого досвіду; визначення та оцінювання власних досягнень та поразок педагогом і учнями;    планування    подальшої діяльності.

Номер слайду 21

Debriefing Метод  Дебрифінга сприяє не тільки розвитку особистісних якостей учнів але й вчить об’єктивному оцінюванню знань і вмінь, набутих під час попередньої    роботи,   аналізу рівня    застосування особистісних  якостей,  рівня  активності  та моделей поведінки. Єдиним обмеженням даного методу є те, що він потребує   більшого   терміну,   порівняно   з іншими методами.

Номер слайду 22

Six thinking hats за методом Едварда де Боно (систематизація мислення). У запропонованій системі мислення поділено на шість категорій, з кожною з яких співвіднесено метафоричний капелюх певного кольору. Коли обговорюється питання, кожний із присутніх застосовує до нього конкретний капелюх і всі думають в одному напрямку. Даний капелюх забезпечуючи більш ефективну концентрацію і легкість в управлінні власними думками. Кожний колір має свої функції.

Номер слайду 23

Six thinking hats

Номер слайду 24

Six thinking hats. Білий капелюх: Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?Жовтий капелюх: Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги. Чорний капелюх: Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так? Обережність. (Не зловживайте нею.)Червоний капелюх: Почуття, ідеї та інтуїтивні прозріння. (І не намагайтеся їх пояснити.) Які почуття в мене виникають?Зелений капелюх: Фокусування на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції. Синій капелюх: Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.

Номер слайду 25

Fishbone. Дослівно Fishbone перекладається як «Риб’яча кістка» або «Скелет риби», так як в основі методики схематична діаграма у формі риб’ячого скелету. Така нестандартна та водночас проста схема дозволяє провести швидкий та точний аналіз певної проблеми, виявивши її причини та наслідки. А потім потрібно лише зробити правильні висновки з даної проблеми. Схеми (діаграми) “фішбоун” були придумані професором Кауро Ішикава ,тому часто називаються діаграмами Ішикава

Номер слайду 26

Fishbone

Номер слайду 27

Fishbone

Номер слайду 28

Fishbone

Номер слайду 29

Bloom’s cube Бенджамін Семюел Блум – відомий американський психолог методів навчання, творець таксономії Блума (таксономії педагогічних цілей в пізнавальній сфері). Під його керівництвом було визначено цілі когнітивної групи, цілі афективної групи (виражаються через сприймання, інтереси, нахили, здібності тощо) та цілі психомоторні (навички письма, мовні, фізичні, трудові навички). Іншими словами ці цілі можна позначити блоками “Знаю“, “Творю” і “Вмію“.

Номер слайду 30

Bloom’s cube1. Знадобитися звичайний паперовий куб, на гранях якого написано: Назви Tell Чому Why. Поясни Explain. Запропонуй Offer Придумай Invent. Поділися  Share2. Формулюється тема уроку (має містити ряд питань, на які доведеться відповідати).3. Учитель кидає кубик. Грань, що випала вкаже: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика – з них і повинні починатися питання.

Номер слайду 31

Bloom’s cube

Номер слайду 32

Bloom’s taxonomy. У класифікації Б. Блума виокремлено три сфери навчальної діяльності:-когнітивна (Cognitivedomain)- стосуєтьсярозумових умінь;-афективна (Affectivedomain) - область почуттів та емоцій;-психомоторики (Psychomotordomain): фізичні уміння та навички . Когнітивна сфера включає розумові уміння різної складності - від самого простого–Remembering (Запам’ятовування) - до складного - Creating (Створення)

Номер слайду 33

Bloom’s taxonomy

Номер слайду 34

Crossens «кроссенс»: крос (англ. cross) – пересічення, сенс (англ. sense) – смисл, тож кроссенс – пересічення смислів. Кроссенс – це стандартне поле з 9 квадратів, кожному з яких відповідає певне зображення. Ця технологія була придумана у 2002 році педагогом, письменником й математиком Сергієм Федіним і філософом та художником Володимиром Бусленком.

Номер слайду 35

Crossens Алгоритм складання кроссенса:    1. Визначення тематики, загальної ідеї.   2.  Виділення 8-9 елементів, що мають відношення до епохи, ідеї, теми.   3.  Знаходження зв'язків між елементами, визначення послідовності.     4. Виділення елементів, що мають 3 і більше зв'язків (хрест, основа).     5. Концентрація сенсу в одному елементі (центр).   6.  Виділення особливостей, особливостей кожного елемента.    7.  Пошук і підбір зображень, що ілюструють елементи.    8.  Заміна прямих образів і асоціацій непрямими, символічними.  9.   Побудова асоціативного зв'язку між образами елементів.

Номер слайду 36

Crossens

Номер слайду 37

Дякую за увагу!

pptx
Додано
3 січня
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку