Суть інтерактивного навчанняполягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії всіх учнів. Учитель і учень є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання. Учитель виступає як організатор процесу навчання, консультант. Результатів навчання можна досягти взаємними зусиллями учасників процесу навчання. Учні беруть на себе взаємну відповідальність за результати навчання. учень учень учитель
Вироблення життєвих цінностей. Творчому підходу до розв’зання проблем. Можливостей проявить ініціативу. Формування навичок толерантного спілкування. Формуванню загальнонавчальних та предметних навичок. Опануванню нового матеріалу за короткий час. Максимальному використанню своїх здібностей. Створенню атмосфери співробітництва, взаємодіїФормуванню доброзичливого ставлення до інших. Вміння аргументувати свою точку зоруінтерактивненавчаннясприяє
«Мікрофон» Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання. Правила проведення «Мікрофону»: говорити має право тільки той учень, у кого «символічний» мікрофон;відповіді не коментують і не оцінюють;коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.
«Мозковий штурм» cпонукає учнів проявити творчість та уяву. Мета цієї технології полягає в тому, щоб за обмежений час вислухати якомога більше ідей учнів. Під час колективного обговорення пошуку розв’язання задач учні виявляють творчість, вільно висловлюють думки, ідеї, які фіксуються на дошці.«Мозковий штурм» cпонукає учнів проявити творчість та уяву. Мета цієї технології полягає в тому, щоб за обмежений час вислухати якомога більше ідей учнів. Під час колективного обговорення пошуку розв’язання задач учні виявляють творчість, вільно висловлюють думки, ідеї, які фіксуються на дошці.
«Незакінчені речення»Цей прийом часто поєднують із «Мікрофоном». Він дає змогу ґрунтовніше працювати над формою висловлювання власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім можливість долати стереотипи, вільніше висловлюватися стосовно запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити стисло, але по суті й переконливо.
«Ажурна пилка»Під час роботи за допомогою методу «Ажурна пилка» учні працюють в різних групах. Спочатку вони працюють в «домашній» групі. Потім в іншій групі учні виступають в ролі «експертів» з питання, над яким працювали в «домашній» групі, та отримують інформацію від представників інших груп. Потім учні повертаються в свою «домашню» групу, для того щоб поділитися тією новою інформацією, яку їм надали учасники інших груп.
«Велике коло»Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитись. Вчитель може взяти слово після обговорення. Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитись. Вчитель може взяти слово після обговорення.«Велике коло»
«Асоціативний кущ»На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою проводитиметься робота, а учні згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім – другорядні. Учитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного «куща», який поступово «розростається».
«Карусель»Цей метод найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкуванням для обговорення дискусійних питань. Застосовується:для обговорення будь-якої гострої проблемидля збирання інформації з якої-небуть темидля інтенсивної перевірки обсягу і глибини знаньдля розвитку вмінь аргументувати власну позицію «Карусель»Цей метод найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкуванням для обговорення дискусійних питань. Застосовується:для обговорення будь-якої гострої проблемидля збирання інформації з якої-небуть темидля інтенсивної перевірки обсягу і глибини знаньдля розвитку вмінь аргументувати власну позицію
«Робота в парах»Ця форма роботи дозволяє учням набути навичок співробітництва, оволодіть вмінням висловлюватись та активно слухати. учні читають завдання та інформацію до його виконаннявизначають, хто першим говоритимевисловлюють свої думки. погляди на проблему по черзімають виробити спільну думкувизначають, хто докладатиме про результати роботи
«Акваріум»Цей метод групового навчання є формою діяльності учнів в малих групах. Ефективний для розвитку навичок спілкування в малій групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови,що учні вже мають добрі навички групової роботи
«Робота в малих групах»Роботу в групах варто використовувати для рішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Якщо витрачені зусилля і час не гарантують бажаного результату, краще вибрати парну роботу. Використовуйте малі групи тільки в тих випадках, коли завдання вимагає спільної, а не індивідуальної роботи