Урок математики 4 клас "Щасливий випадок"
УРОК-ГРА «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»
Тема: Читання і записування шестицифрових чисел. Визначення числа десятків, сотень, тисяч і десятків тисяч у багатоцифрових числах.
Мета: узагальнити правило знаходження числа десятків, сотень, тисяч та десятків тисяч у багатоцифрових числах; повторити вивчені види робіт з багатоцифровими числами; закріплювати вміння розв'язувати задачі, назви геймів, нагороди, інформаційне табло,виховувати самостійність, доброзичливість.
Обладнання: назви завдань, нагороди.
ХІД УРОКУ
І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Під звуки музики учні читають девіз уроку:
«На шляху поспішай, але з відповіддю не помились».
Сьогодні на уроці будуть змагатися дві команди, а в кінці уроку команда-переможець отримає нагороду. Бажаю всім вам успіхів!
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
А з якої теми ви будете змагатися і показувати свої знання? Дійсно, це багатоцифрові числа. Ви покажете, що вже знаєте про ці числа, що вмієте а ними робити. Також пригадаємо, які задачі ви навчилися розв'язувати, і подивимось — як. Допомагайте один одному і не підводьте свою команду.
IV. ГРА «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»
Завдання № 1 «Гонка за лідером»
1.Хвилинка краснопису.
—Яке число можна скласти з цифр 1 і 4?
—Назвіть ознаки числа 14. (Двоцифрове, парне, в ньому 14 одиниць, 1 десяток.)
—Прописуючи цифри 1 і 4, складіть з них і запишіть різні багатоцифрові числа.
Перевірка: учні читають числа, які склали. На табло з*являється перший рахунок.
2. Математичний диктант.
(Два учні працюють біля дошки.)
— Запишіть числа цифрами.
146 тисяч і 203 одиниці;
700 тисяч 403 одиниці;
8сотень тисяч, 1 сотня, 4 десятки;
9сотень тисяч, 2 десятки, 5 одиниць;
640 одиниць II класу, 50 одиниць І класу;
203 одиниці II класу, 220 одиниць І класу.
Перевірка: учні по черзі читають записані числа і визначають, скільки в кожному всього десятків, сотень, тисяч та десятків тисяч.
Завдання № 2 «Відповідаю я один»
№ 240 на с. 36. Записати відповіді до завдання.
Перевірка: представники команд читають відповіді до завдання.
Завдання № 3 «Заморочки з бочки»
(Треба дістати номер задачі. Тексти задач є у кожного учня. Представник команди працює із своєю задачею біля дошки.)
1. Сосна може прожити 600 років, ялина — у 2 рази довше, ніж сосна, а дуб — на 800 років більше від ялини. Скільки років може прожита дуб?
2. Зозуля за 1 год може з'їсти 100 гусениць. Скільки гусениць може з'їсти зозуля за добу?
3. У наших ріках є соми — п'ятиметрові гіганти, маса тіла яких доходить до 300 000 г. Виразити цю масу в кілограмах.
4. Дві бригади учнів збирали помідори. Перша бригада із 7 учнів зібрала 315 кг, а друга, в якій було 6 учнів, за цей же час — 288 кг помідорів. Учні якої бригади працювали краще?
5. Береза прожила 50 років, що становить — частину всього життя берези. Який вік життя берези?
6. В одному пакеті 3 яблука і 10 слив. А в другому — 3 таких самим яблука і 15 слив. Маса першого пакета 500 г, а маса другого — 600 г.
Яка маса однієї сливи?
Завдання № 4 «Темний кінь»
Розв'язавши правильно «ланцюжки» прикладів, ви зможете прочитати за шифром вислів видатного давньогрецького філософа Демокрита.
640 +360 5 • 16 200- 150 50 ■ 6
: 100 : 20 : 10 - 150
+ 18 * 10 * 3 : З
28 +7 15 + 13
47 63
Шифр: 1 – як, 2 – краще, 3 – після, 4 – перед, 5 – зробити, 6 – ніж, 7 – тим, 8 – думати.
(Краще думати перед тим, як зробити, ніж після.)
Завдання № 5 «Хто більше?»
Учитель записує на дошці багато прикладів, а учні за певний час розв'язують ту кількість, яку встигнуть.
Потім приклади читає той учень, який розв'язав найбільшу їх кількість. Команда суперника перевіряє правильність розв'язання.
Можна запропонувати приклади № 243 на с. 36 підручника.
Додаткові приклади
4 дм : 8 7дм —7 см 15 м —8 дм
4 см - 4 мм 2 см : 5 4 дм:2 см
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Розв'язання задач по групах.
Перша група — № 245 на с. 37 (сильні учні).
Друга група — № 244 на с. 36.
Можна задати № 245 команді-переможниці, яка показала кращі знання.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Визначається рахунок кожної команди. Нагороджуються переможці.