Розробка уроку з громадянської освіти. 10 клас. "Ринок праці"

Про матеріал
Урок розроблено згідно програми з громадянської освіти за підручником О.О.Гісема та О.О.Мартинюка. Використано підручник асоціації "Нова доба"
Перегляд файлу

Громадянська освіта, 10 клас.

Розділ 6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту.

Урок 51.

РИНОК ПРАЦІ

Очікувані результати:

Знання і розуміння:

- вільно оперує поняттями «зарплата», «професія».

Вміння і навички:

- оцінює вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями.

Установки і цінності:

- знає, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.

План уроку:

1. Ринок праці.

2. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника.

3. Заробітна плата як дохід найманого працівника.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання для фронтальної бесіди:

Як ви розумієте вислів: «Забезпечення правового захисту бізнесу – це обов’язок власника»?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Завдання для обговорення:

З чого складається бюджет домогосподарства?

  • Серед ваших знайомих чи однокласників є такі, що мають прізвища Гончар, Коваль, Швець, Колодій? Всі знають, що ці прізвища представляють назви професій, які колись були дуже важливими і почесними.
  • А які професійні послуги користуються попитом зараз ? Складіть топ 10-ти професій, які, на ваш погляд, є престижними сьогодні. Обгрунтуйте рішення.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Ринок праці.

Ринок праці – сукупність економічних та юридичних відносин, які виникають у процесі купівлі та продажу трудових послуг працівників (послуг праці).

Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники.

Ціною на ринку праці є рівень заробітної плати, за який найманий робітник погоджується працювати, а підприємець його найняти.

Товар на ринку праці – індивідуальна робоча сила.

- Спробуйте скласти схему «Елементи ринку праці».

Зразок схеми:

Описание: Картинки по запросу "елементи ринку праці в укр"

2. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника.

 

Професія – вид діяльності, який потребує відповідних знань, навичок.

Спеціальність – сукупність набутих через спеціальну підготовку та досвід роботи знань, умінь і навичок, необхідних для виконання певного виду трудової діяльності в межах певної професії.

Кваліфікація – рівень підготовленості, майстерності, ступінь готовності до виконання праці за визначеною спеціальністю чи посадою, що визначається розрядом, класом чи іншими атестаційними категоріями.

Робота з підручником – стор.150

  • Розгляньте наведені різні кваліфікаційні групи у таблиці та наведіть приклади представників різних груп відповідно до характеристики.

Питання для обговорення:

 - Чим професія відрізняється від спеціальності ?

 - Як визначають кваліфікацію працівника ?

3. Заробітна плата як дохід найманого працівника.

Заробітна плата – грошова сума (винагорода), яку одержує власник робочої сили за свою працю, або ціна, що її платить роботодавець працівникові за використання його праці.

Окрім зарплати, підприємства своїм працівникам можуть пропонувати також соціальний пакет.

Завдання: Знайти в мережі інтернет про види соціальних пакетів та охарактеризути їх.

-  Базовий соціальний пакет –

( Орієнтовна відповідь: - забезпечення необхідних для виконання роботи умов праці, передбачених законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін;

-     загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

-     виплата в повному розмірі належної працівнику заробітної плати;

-     надання соціальних пільг і гарантій, передбачених колективним договором, угодою)

- Мотиваційний соціальний пакет

(- Забезпечення здоров’я -  мед страховка

  - Оплата дрес-коду

   - навчання, підвищення кваліфікації

   - відпочинок та розваги

   - премії, бонуси )

- Компенсаційний соціальний пакет

(  - витрати на мобільний зв'язок, транспорт, оренду чи придбання житла тощо.)

V. Рефлексія

Об’єднати учнів у декілька груп по 4-5 осіб. Завдання для учнів:

Поясніть, чому сума зарплати може бути різною у таких працівників:

- співак у ресторані і відомий співак;

- учитель з тривалим стажем роботи та молодий учитель, які працюють в одній школі;

- будівельник в районному центрі і в Києві;

- шахтар і водій таксі.

VІ. Домашнє завдання

Завдання для учнів: Опрацювати стор. 149 – 151 підручника.

 Напишіть есе за темою «Якою я бачу свою майбутню професію?»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Оліхненко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зубченко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
6441
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку