Жорж Мельєс французький підприємець, режисер, один з засновників світового кінематографа. Вже в 1896 році він знайшов спосіб створення перших спецефектів, заснованих на стоп-кадрі, покадровій зйомці, подвійній та багатократній експозицї, пришвидшеній та уповільненій протяжності плівки, каширування та інших засобах. В 1897 році Мельєс заснував власну студію «Стар фільм» й почав активне виробництво короткометражних кінофільмів. Також знімав «псевдохроніку» — постановочні сюжети, які відтворювали реальні події.
Кіномистецтво – це мистецтво відтворення на екрані за допомогою кінематографа зображень, що викликають враження живої дійсності. Кінематограф – це мистецтво, твори, якого створюються за допомогою зображень, що рухаються. Кінематографія - це галузь культури та економіки, що об’єднує всі види професійної діяльності, пов’язані з виробництвом, поширенням, зберіганням і демонструванням фільмів. Кіномистецтво – це синтез літератури, театру, музики, зображувального мистецтва.
Німе кіно — загальноприйнята назва кінематографа в перші десятиліття його історії, коли фільми виходили на екрани без синхронно записаного звуку. Саме відсутність доступної технічної можливості запису і синхронного відтворення звуку (а не, скажімо, відсутність кольору) виявилося найбільш важливою обставиною, що визначила художню специфіку кінофільмів у цей період. Відсутність у фільмах усної мови стала каталізатором пошуку нових можливостей організації образотворчого ряду. Завдяки цьому обмеженню склалася «німа» школа викладу складного сюжету засобами монтажу, з'явилися титри, основою акторської гри став специфічний вид пантоміми.
Перший публічний кіносеанс пов’язаний із Парижем і: А) Єлисейськими полями; Б) бульваром Капуцинів; В) Ейфелевою вежею.2. “ Великим німим ” називали : А) чорно – біле кіно; Б) кінофільми, які йшли в супроводі “ живої ” музики ;В) кольорове кіно. 3. Перші кольорові кадри з'явились у фільмі: А) “ Зоряні війни”;Б) “ Віднесені вітром”; В) “ Привид опери” .