Презентація "Історія як наука про розвиток людства. Джерела історичної інформації.

Про матеріал
Перезентація до уроку з історії України за програмою НУШ Тема Історія як наука про розвиток людства. Джерела історичної інформації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Історія як наука про розвиток людства. Джерела історичної інформації.

Номер слайду 2

Привіт вам, п’ятикласники й п’ятикласниці! Давайте дружити! Мене звати Кліо. Я грецька богиня історії, люблю читати книги на історичну тематику та дивитися історичні фільми. Коли я читаю книгу чи дивлюся фільм, то уявляю себе у вирі історичних подій, про які розповідається. Скажу по секрету, інколи я навіть дофантазовую і змінюю сюжет. Мене дуже цікавить історія, адже вона приховує чимало загадок і таємниць. Я навчатимуся разом з вами у п’ятому класі, разом ми будемо вивчати історію. Щиро вірю, що ця дивовижна і захоплююча подорож у часі й просторі запам’ятається вам назавжди!

Номер слайду 3

Історія як наука про розвиток людства.

Номер слайду 4

Наука історія зародилася в Давній Греції, першим істориком уважають давньогрецького вченого Геродота, який жив дві з половиною тисячі років тому. Предмет історія України зявився в 1917р. Автором одного з перших підручників історії України був Михайло Грушевський. Першою жінкою – авторкою популярної книжки з історії України – була Олександра Єфименко, якій Харківський Університет в 1910р. присудив ступінь доктора історії. На західноукраїнських землях школярі вивчали цей предмет до 1939 р. За часів СРСР окремого уроку з такою назвою не було. У розкладі занять він зявився з проголошенням незалежності України в 1991 р. – відтоді історію України викладають в усіх класах середньої та старшої школи.

Номер слайду 5

ІСТОРІЯ – наука про минуле людства.ІСТОРИЧНИЙ ФАКТ – усе те, що сталося, відбулося насправді.ІСТОРИЧНА ПОДІЯ – повязані між собою важливі факти життя суспільстваІСТОРИЧНА ПОСТАТЬ – людина, діяльність якої вплинула на перебіг подій в історії

Номер слайду 6

Історія досліджує й вивчає минуле людства разом з допоміжними (спеціальними) історичними дисциплінами. Давайте познайомимося з ними поближче. Життя людей у давнину вивчає археологія. Палеографія досліджує, як і на чому люди писали в минулому, які засоби використовували для цього, чим оздоблювали рукописні й друковані книги. Топоніміка вивчає історію виникнення власних назв географічних об’єктів, зокрема міст, сіл, річок, озер, морів. Етнографія досліджує походження різних народів, напрямки розселення, особливості побуту та культури, їхню своєрідність. Хронологія встановлює точні дати історичних подій, вивчає, як здійснювали відлік часу різні народи та які календарі використовували. Існують навіть науки, які досліджують гроші й нагороди: Нумізматика – монети, медалі, ордени, а Боністика – паперові гроші. Закономірності складання і використання гербів досліджує Геральдика. Сфрагістика – допоміжна історична дисципліна, яка вивчає печатки, їх походження, час їхнього виготовлення, справжність.

Номер слайду 7

Історія як наука має важливе значення не лише для людей, які обирають її своєю професією. Вона сприяє розвитку історичного мислення, тобто мислення в часі. Міркуючи так, людина повертається до своїх минулих учинків, здатна знаходити в них пояснення тому що відбувається нині, планувати майбутнє, аби досягти бажаного. Знання та вміння, які людина здобула впродовж життя, називають досвідом. Як ви розумієте вислів «уроки історії»? Великий український поет Тарас Шевченко записав у щоденнику – «Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини» Поміркуйте, чи можна це твердження вважати слушним для кожної людини?Розпитайте в батьків або інших дорослих про те, які уроки з власного минулого вони пам’ятають.

Номер слайду 8

Джерела історичної інформації.

Номер слайду 9

Про події минулого свідчать різноманітні вироби людських рук, сказане чи написане слово.ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА – це рештки минулого, за якими вивчають життя в попередні часи. ДЖЕРЕЛОЗНАВСТВО – це наука, яка вивчає історичні джерела. РЕЧОВІЗОБРАЖУВАЛЬНІПИСЕМНІУСНІМАТЕРІАЛЬНІНЕМАТЕРІАЛЬНІ

Номер слайду 10

РЕЧОВІ ДЖЕРЕЛА Де мешкали, що знали і що вміли робити люди, які виготовили ці речі. Коли виникли і які межі мали давні держави, якими були заняття їхніх мешканців, з якими державами контактували, з ким воювали, від кого оборонялися, хто і коли був правителем тих держав тощо. ПИСЕМНІ ДЖЕРЕЛА Якою мовою користувалися в тій або тій державі за давніх часів, як оцінювали автори текстів своїх правителів і правителів інших держав, якими були відносини між різними прошарками населення в тій чи іншій державі, якими були звичаї та традиції за різних часів. ЗОБРАЖУВАЛЬНІ Як жили люди за часів, засвідчених на картині або фотографії в певній країні: у що вдягалися, де мешкали, як облаштовували свій побут, який був їхній фізичний стан і добробут, якими були умови праці тощо. УСНІ ДЖЕРЕЛА Як різні народи уявляли за давніх часів світобудову (появу людини, явища природи, на зви земель, морів, річок, гір, міст, заняття людей), якими були їхні звичаї та традиції, у що вірили тощо.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Основні групи історичних джерел. Що довідуються історики про життя в минулому

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Світ схожий на веселку. Тільки від вас залежить, якими барвами розмалювати сьогоднішній день. Кожен з вас є унікальною особистістю, кожна ваша думка заслуговує на повагу. Висловлюйте свої міркування та ідеї — й разом ми пізнаємо істину. ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
1555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку