ПЕРЕВІРИМО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯКого називають «батьком історії»Які періоди історії ти знаєш, чим вони відмінні один від одного. Кого з істориків середньовіччя ти знаєш. Що таке літопис
Номер слайду 3
1. Як відбувалося становлення науки історія? Наука – це творча діяльність ученого, спрямована на отримання нових знань про навколишній світ: його минуле, теперішнє і майбутнє. Сучасники і прийдешні покоління назвали ХІХ століття «віком історії». Основне правило творення історичних оповідей: «Історія повинна розповісти так, як сталося насправді».
Номер слайду 4
Що повинен робити історик, щоб працювати згідно з цією вимогою? Насамперед, він ознайомлюються з історичним джерелом: встановлюють його достовірність та, за можливості, автора. Далі вчені починають опрацьовувати історичні факти, відображені в джерелі. Факт (у перекладі з латинської мови – дія, зроблене) – це реальна, не вигадана подія чи явище, що реконструйовані, відтворені істориком на основі відбору, на його думку, відомостей про минуле. Повідомляючи про історичний факт, дослідник чітко вказують місце, де відбувалася подія, коли вона сталася, й учасників. Необхідно також з’ясувати, в яких умовах відбулася означена подія. Але цим робота вчених не завершується, так як суспільство чекає, що історик пояснить причину цієї події, висловить припущення про можливі наслідки, встановить логічні паралелі з іншими подіями, зробить висновки.
Номер слайду 5
2. Що досліджують історики в наш час? Дослідників цікавить усе: як жили, мислили, чого досягли і що створили люди. До прикладу, вони укладають історію техніки, одягу, меблів, іграшок, письма, грошей, родин й історичних постатей, вірувань. Вивчають також вплив навколишнього середовища на існування людських спільнот. Науковці намагаються зрозуміти і пояснити, що люди планували, обмірковували і як здійснювали заплановане, який зміст мали їхні висловлювання і вчинки.
Номер слайду 6
Історія – це вчителька життя. Якими рисами та вміннями повинен володіти історик. Вчені-історики мають бути ерудованими дослідниками. Крім знання безпосередньо історії та спеціальних історичних дисциплін, вони мусять вміти використовувати методи інших наук про людину: психології (вивчає думки, почуття, волю, поведінку людини), соціології (досліджує умови розвитку суспільства), антропології (наука про походження людини та її подальший розвиток), географії (вивчає і пояснює розподіл явищ у просторі – на Землі, материках, у певній країні чи місцевості). Науковець повинен володіти іноземними мовами, щоб вільно читати праці колег з інших країн та різноманітні історичні джерела. Неодмінним складником дослідника чи дослідниці є критичне мислення -вміння послідовно, логічно і чітко висловлювати свої думки. Історик має так писати свої праці, щоб їх могли читати не лише фахівці, але й любителі та поціновувачі історії.
Номер слайду 7
3. Що таке історична школа? Історичною школою називають об’єднання вчених, коло однодумців, котрі мають подібні погляди на теми історичних оповідей і методи, якими потрібно користуватися при творенні наукових робіт. Найвідомішою в сучасній історичній науці є школа «Анналів», заснована в 1929 році французькими дослідниками Марком Блоком і Люсьєном Февром. З 1900 року відбуваються Міжнародні конгреси істориків. Ініціатором першого їхнього скликання був французький учений Рене де Мольд Ла Клав’єр. Останній — XXII Міжнародний конгрес історичних наук — відбувся в 2015 році в місті Цзіняні (Китай).Існує також Міжнародна премія в сфері історичних досліджень. Першим її лауреатом став французький учений Серж Грузинські, фахівець з історії Латинської Америки XVI–XVIII століть.
Номер слайду 8
Домашнє завдання1. Читати та переказувати конспект уроку (Word документ, що прикріплений в класрум) 2. Опрацювати презентацію за темою уроку.